New York, de eerste ECHTE dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu New York, de eerste ECHTE dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

New York, de eerste ECHTE dag

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

13 Juni 2009 | Verenigde Staten, New York

Carlo heeft me vanavond eens lekker mee uit eten genomen bij de Mac. We zijn net terug op de kamer en het is weer tijd voor ons verslag.

Doel vandaag:
Brooklyn Heights voor uitzicht op de sklyline van New York en daarna terug lopen over de Brooklyn Bridge
Greenwich Village
Central Park
Empire State Building

Resultaat: (bijna) geen doel gehaald

Vanmorgen waren we allebei om 5.00 uur klaarwakker. We hebben nog wel geprobeerd om nog wat te dommelen, maar het wilde niet meer lukken. Ik ben dus maar begonnen met het herindelen van de koffers, zodat we allebei een eigen koffer hebben, terwijl Carlo onze pokerwinst probeerde te verhogen. Daarna lekker gedoucht en om 7.45 uur stonden we buiten om op zoek te gaan naar ontbijt. Ons hotel ligt vlakbij Wall Street en we liepen via Wall Street naar Broadway (Breisse Strasse, Breestraat). Na 9-11 is ook de Stock Exchange hermetisch afgesloten voor verkeer. Op Broadway vonden we een mooie ontbijtplek waar Carlo genoot van een omelet met toast en ik van French Toast met honing. Daarna zijn we doorgelopen naar Battery Park, waar we morgen de ferry zullen nemen naar het Vrijheidsbeeld en Ellis Island. Bij Battery Park hebben we kaartjes gekocht voor de hop on-hop off. Het plan was dus om eerst de bus te nemen naar Brooklyn en daar een paar foto’tjes te schieten van de skyline van New York en terug te lopen via de Brooklyn Bridge naar Manhattan. Helaas kwam de bus pas om 10.00 uur en het was pas 8.45 uur… Dus kwam Carlo op het idee om eerst te lopen over de Brooklyn Bridge en daarna de bus terug te pakken. Dus we begonnen te lopen en op zoek naar het begin van de Brooklyn Bridge. Dit viel nog tegen en tot overmaat van ramp begon het te regenen. Bovendien hadden ze onweer voorspeld en ik zag het toch niet echt zitten om midden op de Brooklyn Bridge te lopen terwijl het onweerde. We besloten dus de metro te nemen. Het metrostation ging helaas niet naar het punt waar we heen wilden, maar wel naar naar Brooklyn. Op goed geluk dus die metro gepakt. Bij het uitstappen stonden we ons af te vragen welke kant we op moesten tot een wat oudere vrouw ons graag wilde helpen in ruil voor het naar boven tillen van haar boodschappenwagentje. Inmiddels was het weer droog geworden en na een kwartiertje gewandeld te hebben, kwamen we aan op de promenade. Bijna tegelijkertijd kwam ook de hop on-hop off aan, dus we konden gelijk weer instappen. Met de hop on-hop off zijn we Brooklyn door gereden. Onderweg ontdekten we dat de bus niet meer bij de Brooklyn Bridge kwam en we dus ons plan om de Brooklyn Bridge lopend over te steken moesten laten varen. Jammer, maar wel goed voor mijn niet voor wandelen gemaakte voetjes.

De hop on-hop off bestaat uit 4 verschillende “loops”. We hadden nu dus de Brooklyn-loop gedaan en gingen voor we overstapten op de Downtown-loop eerst lunchen (het was inmiddels 12.00 uur). Bij Pier 17 genoten we van een heerlijke kip-sandwich tot er een Italiaanse mijnheer naast me kwam zitten die waarschijnlijk uitgeschoten was met zijn aftershave fles. Bah! Gelukkig was mijn broodje zo goed als op… Onderweg op de Downtown-loop begon het weer te regenen, maar gelukkig kregen we hele charmante witte regen-poncho’s. Zo konden we alvast wennen aan hoe we eruit zullen zien als we op de “Maid of the Mist” bij de Niagara-watervallen zitten. Het leek ons echter geen goed idee om door de regen door Central Park te gaan lopen, dus ook dat idee lieten we varen en schoven we door naar morgen. Net als het bezoek aan de Empire State Building, want door de regen dachten we dat het uitzicht over New York ook minder zou zijn. Bovendien begon de jetlag toe te slaan. We besloten dus de Downtown-loop uit te zitten tot dichtbij ons hotel. We zijn uitgestapt bij Ground Zero. Het gebied is nu helemaal omringd door hekken met zeilen ervoor, dus eigenlijk zagen we helemaal niks, maar het blijft het indrukwekkend om te weten dat daar 8 jaar geleden nog twee van de hoogste gebouwen ter wereld stonden. Bij het gebied stond ook een actiegroep, die een nieuw onderzoek wilden naar alles wat er gebeurd is. We hebben nog even met één van de actievoerders staan praten, want wij zijn gek op complot-theorieën en er eigenlijk ook wel van overtuigd dat er verschillende zaken niet kloppen.

Daarna was het een wandelingetje van een minuut of 10 naar ons hotel en heb ik heerlijk een dutje gedaan. Dat had ik wel verdiend, vond ik zelf. Toen we ons hotel uitstapten was het weer gaan regenen, dus we besloten niet te ver te lopen op zoek naar een eetgelegenheid. Aangezien Carlo geen middagdutje had gedaan (volgens hem kon hij niet meer op bed liggen, want ik had het hele bed in beslag genomen…) werd hij ook wel aardig moe. Twee goede redenen dus om snel een hamburger te eten en weer terug te gaan naar ons hotel. Carlo ligt inmiddels in dromenland, terwijl ik dit verslag typ en de foto’s bekijk en op internet plaats. Onze foto’s zijn te zien op: www.picturetrail.com/heleenencarlo. (helaas kan ik geen directe link zetten, dus overtypen of kopieren en plakken aub)

Morgen dus een druk programma. Om 8.30 uur moeten we bij de boot zijn die ons naar het Vrijheidsbeeld en Ellis-Island zal brengen. Deze tour duurt zo’n 5 uur en daarna “moeten” we dus nog naar Central Park, het Empire State Building, China Town en de City Hall. Hopelijk blijft het morgen droog en hebben we wat minder last van onze jetlag.

Bedankt voor al jullie berichtjes!!

• 14 Juni 2009 - 05:44

Thea De Jong:

Een berichtje van Heleen???
    Ja....ze zijn onderweg...ik ne,t met dochterlief, terug uit Turkije...
    Nou Heleen en Carlo, goede reis toegewenst...geniet er van en ik blijf jullie "volgen"...!!!

• 14 Juni 2009 - 09:21

Jack:

Hee luitjes leuk om te lezen. Wij herkennen jullie woorden aangezien het voor ons nog niet zo lang geleden is en bij ons komt ook weer alles omhoog van de indrukwekkende stad.
    Tip: bij de waterfall ff in de skylon gaan mooi plaatje schieten(mochten jullie daar zijn). In de empire neem ff un kaugompie, lift gaat snel.
    have fun, wij gaan ons ook opmaken!!! ik ga als we terugkomen alles rustig lezen......

• 14 Juni 2009 - 13:34

Chris En Ik:

Klinkt erg goed. Als we die staatsloterij nou eens winnen zoals de liefste Coby van de hele wereld elke keer beloofd :) gaan wij ook een keer. Geniet er nog van.

x

• 14 Juni 2009 - 16:04

IJtske:

Die poncho's kunnen nooit erger zijn dan die smurfenponcho's van de maid of the mist. Haha.

Met ground zero zijn ze dus nog niets echt opgeschoten sinds vorig jaar augustus. Toen stonden er ook alleen nog hekken. Zijn jullie niet naar dat museum van 9-11 geweest?

Bij time square zit ook nog een leuk eettentje. Maar weet niet mee hoe die heet. :p En dat is geloof ik nog wel een stukje bij jullie hotel vandaan toch?

Nou veel plezier nog.

xxx

• 14 Juni 2009 - 18:08

Cobie:

Leuk verslag en wat jammer van de regen. Is de temperatuur wel goed?

Groetjes

Rob, die staatsloterij winnen we nog wel. Gewoon moed houden

• 25 Juni 2009 - 16:16

Eva: