Blitar- Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Blitar- Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Blitar- Malang

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

14 Augustus 2014 | Indonesië, Malang

Vandaag was weer een dag waar weinig op het programma stond. We zouden vandaag in ieder geval naar Malang vertrekken en aan ons de keuze of we nog wat tijd in Blitar zouden doorbrengen of dat we meteen naar Malang zouden gaan en daar nog wat zouden rondneuzen. Omdat we vannacht al om 1.00 uur worden opgehaald voor de beklimming van de vulkaan Bromo, wilden we niet zo veel doen vandaag en vanmiddag nog wat voorrusten op het zwembad (ja, weer bij het zwembad, Krista...). Het zou maar 2 uur rijden zijn en om 9.00 uur waren we alweer bepakt en bezakt om te vertrekken, na (wederom) een fantastisch ontvangst bij het ontbijt. Weer was onze tafel mooier gedekt dan de rest van de tafels en nu zagen we ook dat er toch wel meer mensen in het hotel logeerden, dus we waren echt heel speciaal ;).

We zouden in Blitar nog een korte stop maken bij het graf van Soekarno en bij een tempel (Penataran). Bij het graf kon de chauffeur geen parkeerplek vinden, dus we zouden daar terugkeren als we bij de tempel waren geweest, want dat was volgens het hotel maar 2 km. Dat bleken er dus 12 te zijn en aangezien je over 12 km al snel weer 20 minuten doet, besloten we om het graf maar over te slaan. Voor onze chauffeur is dit ook een hele nieuwe ervaring, want hij was al jaren niet meer in Blitar geweest, dus voor hem was het ook allemaal een beetje zoeken. Hij was wel heel blij met die kamer die hij bij ons hotel kreeg, want hij kreeg meer dan 50% korting en hij had tv en airco! Dat maakte hij niet vaak mee. Blijkbaar moet de chauffeur, zodra hij ons heeft gedumpt, zelf nog onderdak gaan zoeken en nu was het wel heel makkelijk voor hem.

De tempel was weer een tempel. Niets hoogstaands ofzo, maar wel leuk om even te stoppen. Daarna met gierende banden naar Malang. Daar heeft de chauffeur ons nog even met de auto wat highlights laten zien. Malang is een hele leuke stad. Ik had liever hier 2 nachten gezeten en dus Blitar overgeslagen, hoewel ik de entourage van het hotel in Blitar ook fantastisch vond, maar hier is de stad gewoon leuker en worden we ook niet constant nagestaard door iedereen, omdat ze hier wel westerlingen gewend zijn. Bovendien zijn we hier maar een paar uur, omdat we, zoals gezegd, vannacht alweer om 1 uur worden opgehaald.
We hebben een vroege lunch genuttigd bij Toko Oen. Een toko/restaurant van Nederlandse origine. Op de menukaart stonden bijvoorbeeld kroketten en huzarensalade. Toch zijn we maar weer voor safe gegaan met kippensoep en nasi campur :).

Daarna ingecheckt bij hotel Santika en lekker nog een paar uurtjes aan het zwembad doorgebracht. Prachtig hotel weer! Het ligt wat ver van het centrum, dus we hebben lekker duur gegeten in het hotel (€ 18,--, inclusief drank).
Het is nu bijna half 8 als ik dit stuk schrijf en na de douche en het borreltje gaan we toch maar proberen om nog wat uurtjes te slapen.
Morgen meer!!

p.s. Omdat het fototoestel weer kuren had, slechts één foto... Hopen dat hij het morgen op de Bromo gewoon blijft doen.

• 14 Augustus 2014 - 14:38

Pa En Ma:

zijn erg benieuwd naar jullie belevenissen op mount Bromo.
    en verder maken jullie, krijgen wij de indruk, weer een hele mooie reis en genieten jullie!

• 14 Augustus 2014 - 16:49

Marcel Zitter:

Je moet in het hotel vragen om massage heerlijk gemasseerd worden kost geen drol, ik ben benieuwd wat je van de Bromo vindt :)

• 14 Augustus 2014 - 19:51

Ewa:

Hoi Heleen en Carlo,

Leuk om jullie verslagen weer te kunnen lezen. Zo te zien aan jullie verslagen hebben jullie een hele mooie reis. Yogyakarta e Borobudur heb ik ook gezien. De herinneringen komen weer terug. Het is daar zo mooi! Veel plezier nog en ik wacht met smart op jullie volgende verslag.