New Orleans, deel 2 - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu New Orleans, deel 2 - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

New Orleans, deel 2

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

22 Juni 2010 | Verenigde Staten, New Orleans

Ik schrijf dit stukje terwijl ik een klein beetje dronken ben (of begin te voelen). We zijn namelijk even weg geweest naar Bourbon Street en het schijnt dat ze daar iedere dinsdag “Fat Tuesday” vieren. Officieel is dat alleen met Mardi Gras, maar who cares!

Vanmorgen hebben we een citytour gedaan met een bus door de stad. Interessant, zeker toen we door de gebieden gingen die het hardst zijn getroffen door de orkaan Katrina, 5 jaar geleden. Complete wijken zijn verwoest. We zitten dan in een bus en af en toe schiet er maar 1 woord door je kop: ramptoeristen! Maar we hadden het al eerder gelezen in onze reisgidsen, deze tours zijn juist in stand gebracht om de bevolking te helpen om er weer bovenop te komen. Af en toe is dat goed te zien in de wederopbouw, maar de verhalen die de gids vertelde lopen niet allemaal positief af. Vele doden, maar vooral ook veel mensen die na de orkaan niet meer terug konden en nu geen huis meer hebben. Er is ook een soort regeling geweest dat als men het eigendomsbewijs kon tonen van hun huis dat ze gecompenseerd werden. Helaas was het bij velen zo dat die bewijzen in de kelders lagen en jullie raden het al, die liepen natuurlijk als eerste onder water en weg waren de bewijzen. Vervolgens vervielen al deze eigendomsrechten aan de staat. Waardeloos natuurlijk voor velen.

In de stromende regen zijn we ook nog even bij een begraafplaats gestopt en losgelaten. Alle lijken zijn bovengronds in tombes begraven, omdat ze bang waren dat de lijken door de stad zouden drijven als ze "gewoon" begraven zouden zijn en er een overstroming plaats zou vinden.
Wat voor ons ook wel vermeldenswaardig was in deze tour is dat we door een park zijn gegaan dat 2x zo groot was als Central Park in New York. Voor degenen die daar ooit zijn geweest, dat is al ongelofelijk groot, maar dit is dus echt enorm! Het park bestond uit een amusementpark voor kinderen, 4 Football velden met stadions (de grootste van 30.000 toeschouwers), een golfpark, 30 tennisbanen, etc, etc.

Na de tour hebben zijn we naar het hotel gegaan en hebben we even gerelaxt bij het zwembad, en vooruit gekeken naar de komende anderhalve week. Ik hoor net van Heleen dat we morgen weer een uur vooruit gaan (dit heeft niets met het verhaal te maken maar zoals al eerder gememoreerd, ik ben een beetje dronken). We weten nog niet precies waar we heengaan, maar we denken dat het of Miami of Key West wordt (maar het kan ook heel iets anders worden, hahaha).

Afijn, vanavond dus gezellig geweest in Bourbon Street, mensen die op de balkonnetjes staan en kettingen gooien of aanbieden aan de mensen die op straat lopen. Waarom? Traditie, je krijgt een ketting als je je borsten laat zien en ik vind altijd dat je moet meegaan met de lokale normen en waarden dus ik heb het zeker aangemoedigd. Helaas hebben we (ik) er weinig van gezien, want wij zaten in een bar waar één of andere hippie aan het spelen was. Er zat helemaal niemand in die bar, dus zijn wij er maar gaan zitten en durfden ook niet meer weg te gaan, anders was de tent weer leeg. Hij vroeg ons gelijk of we verzoekjes hadden. Dus hij speelde wat Bob Dylan, CCR en andere jaren 60-songs. We hebben een nieuw drankje leren kennen: Hand Grenade (o.a. rum, gin, wodka en meloen-likeur. Heerlijk, maar ik ben terwijl ik dit aan het typen ben, aan mijn derde bezig en ik ben redelijk de weg kwijt.

Al met al was New Orleans ook weer een mooie ervaring. Wat een stad! Totaal on-amerikaans. Drinken op straat mag hier, roken mag sowieso overal, iedereen gaat uit zijn dak, van jong tot oud, blank tot zwart, netjes tot armoedig.
Zoals ik al eerder zei wil hier ooit nog eens terug maar dan tijdens Mardi Gras, degene die mee wil kan zich uiteraard aanmelden. Ik betaal de 1e Hand Grenade!

Groet,
Heleen en Carlo

Reactie op de reacties:
Er is nog steeds geen goed antwoord op de huiskamervraag (Cobie: de huiskamervraag staat bij de foto’s) en omdat jullie zo zitten te zeiken over de foto’s plaatsen we ze voor straf pas morgen.

p.s. Gelukkig ben ik (Heleen) nog een beetje nuchter, zodat dit stuk alsnog (met zo min mogelijk dronken typ-fouten) geplaatst kan worden, haha.

  • 23 Juni 2010 - 07:25

    Rien:

    Antwoord op de huiskamervraag: Carlo?

  • 23 Juni 2010 - 07:42

    Alan En Pris:

    Lullig hoor, weer geen foto's.
    Loes zeg jij er iets van, is toch geen stijl van ze....
    Weer een dag wachten pffff.....

  • 23 Juni 2010 - 08:03

    Loes:

    pfff dan had ik het origineel wel eens willen lezen hahaha

  • 23 Juni 2010 - 08:04

    Loes:

    inderdaad pris, geen stijl! wat moet ik nu weer de hele ochtend doen dan? hele dagindeling naar de klote!!!!

  • 23 Juni 2010 - 08:15

    Ann:

    Nog een poging. Antwoord op de huiskamervraag: De verbrande bips van Heleen???

  • 23 Juni 2010 - 10:20

    Eva:

    antwoord:
    bomen
    ik vind de huiskamervraag te moeilijk! mag ik een hint?

  • 23 Juni 2010 - 17:17

    Alan.:

    Carlo en Heleen,als het de plaatselijke stofwolk niet is......dan is het een vlindertje wat door het scherm fladdert!!!!!!!!!ja toch?????????

  • 23 Juni 2010 - 18:12

    Suzanne:

    Ik weet het! Het is een vlinder! :)

  • 23 Juni 2010 - 18:50

    Cobie:

    he he gevonden. Ik denk een bijenkorf.

    Waarom gaan jullie niet langs de andere kant van florida. Heb gehoord dat het daar ook mooi is. Miami zijn jullie toch al geweest.

    Groetjes

  • 24 Juni 2010 - 06:44

    Pris:

    nog geen verslag en wederom geen foto's!!


  • 24 Juni 2010 - 07:32

    IJtske:

    Ik mis idd het verslag. Hebben jullie allebei teveel gedronken gisteren en is het daarom niet gelukt om het verslag erop te zetten? ;)
    Ik zit elke morgen heerlijk stiekem die verslagen te lezen. En nu heb ik niets te doen. :S

  • 01 Juli 2010 - 14:38

    Remi:

    schrijf mij maar alvast in voor de MG...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New Orleans

Carlo en Heleen

Actief sinds 08 Juni 2008
Verslag gelezen: 648
Totaal aantal bezoekers 193626

Voorgaande reizen:

13 Juni 2019 - 06 Juli 2019

Oregon en noord-Californië

18 Juni 2017 - 09 Juli 2017

West Canada en Alaska

07 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Australie 2016

04 Juni 2015 - 21 Juni 2015

Noord-Spanje

07 Augustus 2014 - 29 Augustus 2014

Java - Bali

28 Juni 2013 - 13 Juli 2013

Schotland

22 Juni 2012 - 14 Juli 2012

Boston - Orlando

09 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Seattle - Las Vegas

11 Juni 2010 - 03 Juli 2010

Deep South (In de voetsporen van Elvis)

30 Oktober 2009 - 07 November 2009

Florida

12 Juni 2009 - 04 Juli 2009

New York - Las Vegas

07 Juni 2008 - 28 Juni 2008

Zuidwest Amerika en Hawaii

Landen bezocht: