Natchez (MS) – New Orleans (LA) - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Natchez (MS) – New Orleans (LA) - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Natchez (MS) – New Orleans (LA)

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

20 Juni 2010 | Verenigde Staten, New Orleans

Vandaag op weg naar New Orleans! Toch zeker iets om naar uit te kijken ondanks dat we er nog nooit zijn geweest, maar alleen al uit de verhalen uit boeken en van vrienden zou het fantastisch zijn. Onderweg waren we van plan om nog een paar plantages te gaan bekijken. De 1e die we tegen kwamen was de Rosemont Plantation bij het plaatsje Woodville. Wij de weg af en een paar mijl door gereden naar de plantage…..dicht! Op zondag gesloten. Hmmmm. Met al ons positivisme, en Heleen heeft er nogal wat, reden we door want we zouden er nog een paar tegenkomen, dus geen probleem.

Ondertussen reden we een prachtige route die echt lastig is om te omschrijven, dus dat doe ik ook maar niet. Nadat we Baton Rouge (naar het gelijknamige nummer van Garth Brooks, wat een aanrader is!!!), waren gepasseerd reden we uiteindelijk de zogenaamde River Road op, een weg die direct langs de Mississippi gaat en divers plantages herbergt. De Mississippi zag je echter niet, want er zaten behoorlijke dijken (levees) tussen.

De 1e die we tegenkwamen was Oak Alley Plantation, een schitterende suikerriet-plantage die gefungeerd heeft in diverse films (o.a. Interview with a vampire) als decor. We kregen een tour in het huis die erg interessant en onderhoudend was, maar in vergelijking met de volgende plantage in het niet viel wat betreft het enthousiasme van de gids.
De volgende plantage was even verder gelegen op dezelfde weg en heet “Laura Plantation”. De gids die we deze keer hadden ging helemaal uit haar dak en had niets op met de veramerikanisering van de meeste andere plantages zo’n 200 honderd jaar geleden. Het schijnt dus dat je anglo-amerikaanse plantages hebt en Creool-plantages en de laatste die we bezochten was een authentieke Creoolse Plantage. Van origine zijn de mensen uit Louisiana ook Creools maar in de loop der tijd is dat allemaal veranderd. Daar had zij dus niets mee op, want iedere keer ging ze daar over te keer. Ook deze tour was erg interessant in het huis, maar ook hebben we nog de slavenverblijven kunnen zien. Bij die andere plantage waren deze verblijven inmiddels weg en moesten we deze zelf opzoeken. Ik dacht nog slim te zijn, aangezien er 2 Afro-Amerikanen (they did built the railroad!) in onze groep waren en ik dacht dat zij wel de weg wisten, toch? Maar goed, ze wisten het niet. Het bleek dat de slavenverblijven tot 1976 in gebruik zijn gebleven. Niet daadwerkelijk meer door slaven, maar door gewoon loon-verdienende mensen. Wat een drama als je daar moet wonen…

Uiteindelijk zijn we na deze tours linea recta naar ons hotel gereden in New Orleans en om ca. 19.00 uur kwamen we daar aan. Mooi hotel (http://www.dauphineorleans.com/photos.html) weer in de zogenaamde wijk French Quarter. The place to be voor de toeristen, al is het alleen maar omdat de rest nogal onveilig schijnt te zijn. Vanavond uiteraard naar Bourbon Street gegaan (100 meter van ons hotel) en dat is de straat met alleen maar kroegen, restaurants en andere entertainment. Echt fantastisch! Ik kan me heel goed voorstellen dat hier het carnaval, oftewel Mardi Gras onwijs gezellig is en bij deze neem ik mijzelf voor om daar ooit nog eens heen te gaan. Heerlijk gegeten op zo’n typisch balkon(http://www.destination360.com/north-america/us/louisiana/images/s/bourbon-street.jpg) zoals iedereen wellicht kent van Bourbon Street en daarna nog even wat gedronken.

Morgen weten we nog niet precies wat we gaan doen, maar ook dat zal wel weer goed komen.

Reacties op de vragen gisteren:

Allereerst, Ina, nog gefeliciteerd met je verjaardag (weer niet meegemaakt).

Verder zijn alle antwoorden van de prijsvraag fout, alhoewel er ééntje wel heel erg warms is. Wie? Dat zeggen we niet.
De prijs kan van alles zijn, een bosje am-me-reetiaas, een bosje gordelrozen, een prijs (die waren te zien in de Ted de Braak show), je weet het niet…..

Groeten van ons.

  • 21 Juni 2010 - 08:34

    Ann:

    Hey vakantiegangers,

    Terwijl jullie je daar heerlijk vermaken bij een graad of 30, kunnen wij bijna onze winterjassen opbergen en opmaken voor een naderende hittegolf.

    Leuk om iedere keer weer te lezen wat jullie zoal meemaken. Kijken of wij dat ook kunnen volhouden straks ;)

    Oja en ik heb nog even naar de huiskamer vraag gekeken. Ik denk dat het klein zandtornadootje was.
    De gewonnen prijs mag je aan Reem geven, hehehe

    kus van je schonezus xx

  • 21 Juni 2010 - 11:04

    Eva:

    oke nieuwe poging:
    een zij-rivier van de Mississippi

  • 21 Juni 2010 - 12:10

    Caroline:

    howdie folks!!
    wat een leuke verslagen!! Fijn om jullie vakantie een beetje mee te maken!!
    grtjes tot gauw

  • 21 Juni 2010 - 12:16

    Caroline:

    Huiskamervraag: een krokodil....:)

  • 21 Juni 2010 - 17:40

    Cobie:

    ik heb wat gemist!!
    Welke huiskamer vraag. Waar staatie

  • 21 Juni 2010 - 19:48

    Loes:

    een zwerm bijen of muggen of aambeien of wespen of of of of of een zwerm apen?? of gewoon een slecht genomen foto van carlo? ik zit in de buurt of niet?

  • 21 Juni 2010 - 20:16

    Belinda:

    Goh, heb ik toch ongeveer drie kwartier gespendeerd aan het lezen van jullie verslagen! Ik zag tot mijn schrik dat jullie al op dag 10 zitten, dus ik had aardig wat bij te benen. Wat moet ik nou zeggen als Wijnand straks uit zijn werk komt en die stapel ongestreken was weer groter is geworden ipv kleiner? Tja, had ie maar een huisvrouw moeten trouwen, haha. Nou ja, 't is nu toch al laat, ik ga gewoon ook wat foto's bekijken! Have fun verders!!!

  • 21 Juni 2010 - 20:19

    Trudy:

    Ik heb ook wat gemist.Welke prijsvraag?Hoe kom ik er en hoe win ik hem? groetjes

  • 21 Juni 2010 - 20:27

    Ada:

    Lieve zusjes, de prijsvraag is het onderschrift van een foto. Maar laat maar ik ga 'm winnen, het is....
    the ghost of Elvis at Union Avenue

  • 24 Juni 2010 - 08:18

    Poppy:

    eindelijk even tijd om iets van mij te laten horen.
    Ik lees jullie verslagen trouw, en geniet er elke keer enorm van. Puur genieten voor jullie maar ook voor de thuisblijvers. Het voelt alsof je meekijkt. Geweldig. Blijf genieten en leuke verslagen met ons delen. Gr. Poppy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New Orleans

Carlo en Heleen

Actief sinds 08 Juni 2008
Verslag gelezen: 1537
Totaal aantal bezoekers 193884

Voorgaande reizen:

13 Juni 2019 - 06 Juli 2019

Oregon en noord-Californië

18 Juni 2017 - 09 Juli 2017

West Canada en Alaska

07 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Australie 2016

04 Juni 2015 - 21 Juni 2015

Noord-Spanje

07 Augustus 2014 - 29 Augustus 2014

Java - Bali

28 Juni 2013 - 13 Juli 2013

Schotland

22 Juni 2012 - 14 Juli 2012

Boston - Orlando

09 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Seattle - Las Vegas

11 Juni 2010 - 03 Juli 2010

Deep South (In de voetsporen van Elvis)

30 Oktober 2009 - 07 November 2009

Florida

12 Juni 2009 - 04 Juli 2009

New York - Las Vegas

07 Juni 2008 - 28 Juni 2008

Zuidwest Amerika en Hawaii

Landen bezocht: