En de reis gaat naar... - Reisverslag uit Katwijk aan den Rijn, Nederland van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu En de reis gaat naar... - Reisverslag uit Katwijk aan den Rijn, Nederland van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

En de reis gaat naar...

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

28 December 2008 | Nederland, Katwijk aan den Rijn

Amerika!

Na ons rondje zuid-west Amerika in juni 2008 wilde Carlo in 2009 eigenlijk weer eens naar Azië en om precies te zijn naar Vietnam. Ik wilde eigenlijk weer terug naar Amerika, maar besloot me eerst eens "in te lezen" in Vietnam. Dus ik meteen na onze terugkomst verschillende boeken bij de bibliotheek over Vietnam gehaald. Naar mate ik verder las, werd ik steeds enthousiaster en had al een hele route in mijn hoofd, totdat Carlo mededeelde dat hij eigenlijk toch weer naar Amerika wilde...
Ik ben (meestal) de rotste niet, dus ik me weer verdiepen in Amerika. Mijn plan was om te beginnen in Las Vegas, omdat we dat vorig jaar allebei geweldig vonden en lang niet alles hadden gezien. Na een dag of vijf zouden we dan verkassen naar New York, daar weer een dag of 4 verblijven, auto huren, rondje noord-oost Amerika maken (incl. Niagara watervallen) en aansluitend nog een paar daagjes uitpuffen op een strandje.

Dit beginnetje was dus ergens in oktober 2008, na onze vakantie op Tenerife. Ik had me er natuurlijk al veel eerder in willen verdiepen, maar ik "mag" van Carlo niet met een vakantie "bezig" zijn als er nog één op stapel staat. Dus na onze terugkomst op Tenerife ben ik er eens goed ingedoken. Al wat prijzen van tickets bekeken e.d. en een kleine route uitgestippeld. Maar wat bleek... de strandopties in het oosten leken ons niet heel geweldig.

Dus Carlo kwam op het idee om de route om te gooien en van New York naar Orlando te rijden. Dat betekende dan wel dat ik niet de Niagara kon zien, maar goed... ik legde me er bij neer en ging me in een nieuwe route verdiepen. En ook nu werd ik weer enthousiast. Dus offertes opgevraagd bij verschillende touroperators. De reden dat we we via een touroperator wilde boeken was, dat we een vliegticketverzekering wilden. Met de kredietcrisis durfden we niet goed te gokken om rechtstreeks bij een vliegmaatschappij te boeken. Als zij failliet zouden gaan, zouden we én geen vlucht hebben én we zouden ons geld kwijt zijn. Met een vliegticketverzekering heb je in ieder geval je geld terug.
Het uitzoeken van de vliegtickets was niet echt heel makkelijk en dus bleef het eigenlijk allemaal een beetje liggen. Zo lang, dat Carlo wéér op een ander idee kwam...

Wat als we zouden beginnen in New York, na 4 dagen een auto huren en dan zouden rijden naar Las Vegas? Pffff, daar gingen we weer.... Dit idee zou echter wel betekenen, dat ik toch de Niagara kon zien! Dus ik weer struinen op internet en in de bibliotheek. Eén ding wist ik zeker: ik ging nu heeeel snel de tickets boeken, zodat alles niet wéér omgegooid kon worden.

Begin december hebben we dus de tickets geboekt. Voor ca. € 780,-- vliegen we op vrijdag 12 juni 2009 naar New York en vliegen we vrijdag 3 juli 2009 van Las Vegas naar Amsterdam met United Airlines.
De keuze van United Airlines stond ook al vast, omdat we daar stoelen kunnen boeken met extra beenruimte, wat voor Carlo natuurlijk een heel belangrijk pluspunt is. Dit kost wel wat extra, maar dat hebben we er graag voor over.

Ik ga proberen via deze weblog onze plannen en onze boekingen bij te houden. Later dus meer over de route en ons hotel in Las Vegas.

Heleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlo en Heleen

Actief sinds 08 Juni 2008
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 193387

Voorgaande reizen:

13 Juni 2019 - 06 Juli 2019

Oregon en noord-Californië

18 Juni 2017 - 09 Juli 2017

West Canada en Alaska

07 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Australie 2016

04 Juni 2015 - 21 Juni 2015

Noord-Spanje

07 Augustus 2014 - 29 Augustus 2014

Java - Bali

28 Juni 2013 - 13 Juli 2013

Schotland

22 Juni 2012 - 14 Juli 2012

Boston - Orlando

09 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Seattle - Las Vegas

11 Juni 2010 - 03 Juli 2010

Deep South (In de voetsporen van Elvis)

30 Oktober 2009 - 07 November 2009

Florida

12 Juni 2009 - 04 Juli 2009

New York - Las Vegas

07 Juni 2008 - 28 Juni 2008

Zuidwest Amerika en Hawaii

Landen bezocht: