Sydney, dag 3 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Sydney, dag 3 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Sydney, dag 3

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

23 Juli 2016 | Australië, Sydney

Vandaag stond in het teken van het bezoek aan een Australian Rules Football wedstrijd. De Sydney Swans zijn de plaatselijke trots hier. Deze begon pas in de middag dus in de ochtend hadden we nog een klein programmaatje in de vorm van een wandeling naar (alweer) een uitzichtpunt. Dit uitzichtpunt ligt in een prachtig park, de Botanical Gardens van Sydney. Ook deze stad is in het bezit van een aantal prachtige grote parken door de stad heen en het park waar we vanmorgen door hebben gewandeld is echt prachtig. Heerlijk relaxed genieten van een zonnetje en prachtige uitzichten over de stad en uiteraard weer de Sydney Harbor Bridge en het Opera House. Ik kan maar geen genoeg krijgen van de uitzichten hier. Het blijft me verwonderen.
We wilden ook nog een bezoek brengen aan het Government House. Maar we konden hier pas mee met de tour van 11.30 uur en dat was te laat aangezien we die wedstrijd gingen bekijken. Toen we dat vertelden tegen de al enthousiaste dame die ons te woord stond, werd ze nog enthousiaster en kwam er een spontaan ‘ Whoehoe!!! Go Swans!’ uit.

Voor de wedstrijd hebben we nog een bijzondere slager bezocht na een tip van slagerij Van der Plas. Deze slager heet Victor Churchill en je ziet de slagers achter glas aan het werk. Bijzonder om te zien!

Afijn, rond 12.45 uur kwamen we het stadion in en de spelers waren al aan het warmlopen. Helaas heb ik geen tijd gehad om het clublied uit mijn hoofd te leren en dat was jammer want het was een mooi clublied.
Ze spelen deze sport met 18 man in de basis en het is de bedoeling dat ze de bal tussen de middelste palen schieten (6 punten) of aan de buitenkant tussen de palen (1 punt). Het sfeertje in zo’n stadion is echt verhelderend. Heel erg sportief, iedereen zit door elkaar heen en je ziet vooral veel gezinnen. Dat is tegenwoordig bijna onmogelijk te doen in Nederland tijdens een willekeurige korfbalwedstrijd om maar eens een sport te noemen waar de verloedering plaats heeft gevonden.

De wedstrijd zelf was leuk. Het 1e kwart was even wennen om te bepalen welke tactiek de coach van The Swans had gekozen, maar in de 2e kwart zag ik al dat hij behoorlijk foute tactische beslissingen maakte. Hij startte vanuit een 5-3-1-5-3-1 systeem, een overduidelijke dubbele kerstboom, wat op zich een goede keuze is ware het niet dat de tegenstander (Carlton) op het omschakelmoment speelde en als een scherp mes door de boter (lees verdediging) sneed, en daarnaast die nr. 15 niet doordekte op de opkomende nr. 17 van de tegenstander en als laatste ook nog alle 2e ballen verloren gingen. Onze Swans liepen dus tegen een behoorlijke achterstand aan na het 2e kwart. In de rust kon ik het niet meer aanzien en ben ik naar de catacomben gegaan om de coach wat aanwijzingen te geven. In het 3e kwart ging het stukken beter en lieten we Carlton onze hielen zien. Met een geruststellende voorsprong na het 3e kwart zijn wij vandoor gegaan. ik heb nog even gezwaaid naar het publiek op het grote scherm en dat was dat.

Morgen verlaten we Sydney. Ik vond het een geweldige stad om te zien en te bezoeken en heb genoten van alle bezienswaardigheden en activiteiten die we gedaan/bezocht hebben. We vliegen morgen naar Cairns.
Dat had nog wel even wat voeten in aarde, want we kregen net bericht dat onze vlucht gecancelled was. Na een gesprekje met de dame van Jetstar via Skype zijn we naar een vlucht verplaatst die 2,5 uur eerder vertrekt (8.00 uur). We hebben dus wat extra tijd gekregen om de stad te ontdekken. Nadeel is dat we erg vroeg op moeten. Dat waren we niet meer gewend…
Voor de meeschrijvers: we hebben nu vluchtnummer JQ25.

Het weer is uitstekend in Cairns (graadje of 28). Hier zullen we de laatste 11 a 12 dagen met een auto een mooi rondje gaan maken en wat plaatsjes bezoeken, maar daar later meer over.

Box

• 23 Juli 2016 - 13:50

Ria:

Leuk verslag. Ken nog steeds de spell regelt niet van footy.o

• 23 Juli 2016 - 19:33

Pa En Ma:

heerlijk verslag werkelijk van de wedstrijd. verbaas me er over dat ze je niet in hun trainersstaf hebben gevraagd. en nu op naar het echt mooie weer!