Sydney - Cairns - Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Sydney - Cairns - Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Sydney - Cairns - Mission Beach

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

25 Juli 2016 | Australië, Mission Beach

Gisteren was een reisdag. Om 5.30 uur ging de wekker en om 5.55 uur stonden we bepakt en bezakt bij de taxi. De chauffeur zetten ons netjes af bij de terminal voor binnenlandse vluchten en toen we aan de beurt waren voor de check in werd ons lieflijk medegedeeld dat we in de verkeerde terminal stonden. We moesten in de terminal voor buitenlandse vluchten zijn… en het is niet zoals bij Schiphol dat je gewoon even naar de volgende terminal loopt. Nee… we moesten weer een taxi nemen want die terminal lag 10 minuten rijden verder. De ader in mijn nek begon al lichtelijk te kloppen, want dat had de vriendelijke dame van Jetstar ons gisteren niet verteld tijdens het Skype-gesprek. Hup, alle koffers weer slepen naar de taxi-standplaats en op naar de international terminal. De chauffeur zette ons keurig af bij de terminal. Helaas zette hij ons bij rij A af terwijl we bij K (500 meter verderop) moesten zijn. Daar stond ook nog eens een rij van hier tot Tokio, dus de ader ging al heftiger kloppen. Gelukkig ging alles best snel, dus door naar de security-check. Dat ging ook best soepeltjes, maar toen bleek dat we ook door de paspoortcontrole moesten. Best gek, omdat we dus een binnenlandse vlucht hadden en dat vond iedereen op de luchthaven ook wel. Afijn, ook deze rij weer overleefd en toen hadden we nog 3 kwartier voor het vliegtuig vertrok en we moesten nog eten. Andere mensen vinden dan dat ze nog tijd zat hebben, maar ik begin toch een beetje te paniekeren als ik niet ruim in de tijd zit.
Uiteindelijk zaten we (natuurlijk) op tijd in het vliegtuig en kwam mijn ader ook weer tot rust. Sterker nog, we stonden nog 3 kwartier aan de grond zonder specifieke reden.

Om 11.30 uur landden we op het vliegveld van Cairns en konden we de auto ophalen. We stonden nog even bij de verkeerde balie totdat we op het lumineuze idee kwamen dat we ook in de internationale terminal waren geland en bij Hertz bekend was dat we in de binnenlandse terminal zouden landen. Gelukkig was deze terminal wel op loopafstand, dus huppekee naar buiten en daar overviel ons al die heerlijke warmte.

We zitten inmiddels in onze bed and breakfast (Lilybank B&B) en hebben we de eerste duik in het zwembad al genomen. We zijn nog even de stad in geweest, maar aangezien Cairns een relatief nieuwe stad is, zijn er nagenoeg geen bezienswaardigheden en hebben we de middag dus lekker relaxed bij het zwembad doorgebracht.
‘s Avonds hebben we nog genoten van een heerlijke maaltijd bij de plaatselijke Thai.

Vanmorgen vertrokken we na het ontbijt naar de Mamu tropival Skywalk. Weer een wandeling over stellingen door de toppen van het regenwoud en weer genoten van de prachtige vergezichten. Aansluitend hebben we een bezoek gebracht aan Paronella Park. Op het eerste gezicht een hoge toegangsprijs voor een park (27 euro), maar het was het meer dan waard. In de jaren 30 van de 20e eeuw besloot een Spanjaard dat hij graag een kasteel wilde bezitten. Omdat hij in Spanje daarvoor geen gelegenheid had, reisde hij af naar Australie, alwaar hij een stukje (tropisch regenwoud) land kocht. Daar heeft hij in zijn eentje met materialen van zijn eigen land een kasteel gebouwd met een mooi park, dat hij openstelde voor publiek. Het was heel populair onder de Australiers, maar helaas kwam hij jong te overlijden en het werd nog jaren voortgezet door vrouw en zoon/schoondochter, maar toen alleen de schoondochter nog overbleef was het voor haar ook niet meer te behappen en heeft ze de hele bende verkocht. Het stel dat het kocht heeft het nog 2 jaar draaiende gehouden, maar toen brandde de balzaal af (de grootste inkomstenbron) en hebben ze ook hun biezen gepakt. Daarna heeft het jarenlang staan te verslonzen en was alles overwoekerd tot een Australisch echtpaar het heeft gekocht en het nu dus weer helemaal in de oude staat aan het terugbrengen is.
Jullie zien, ik heb goed opgelet bij het praatje van de gids.

Daarna door naar onze volgende B&B (Sealords in Mission Beach). Gelukkig is het een prachtige kamer, want we blijven hier de komende 3 nachten. Het plan is om lekker aan het strand van de zon te gaan genieten. Morgen dus op zoek naar het mooiste stuk strand.

• 25 Juli 2016 - 17:28

Ernst:

Geweldige verhalen, of ik er bij ben! Geniet en schrijf lekker verder!

• 25 Juli 2016 - 19:58

Jack:

ff idd gaan liggen 3 dagen en die ADER weer tot rust laten komen!!!!!!

• 26 Juli 2016 - 03:01

Ria:

Gelukkig ik dacht dat ze had gemist. Mooi verbal. Ik geniet er van. Het is een mooi avontuur

• 26 Juli 2016 - 05:32

IJtske:

Klinkt allemaal als een super mooie reis. Lekker even genieten van de rust nu!

• 26 Juli 2016 - 12:13

Cees Meijdam:

Het valt me mee Heleen dat je nog aardig rustig blijft.