West Yellowstone - Laramie - Reisverslag uit Laramie, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu West Yellowstone - Laramie - Reisverslag uit Laramie, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

West Yellowstone - Laramie

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

16 Juni 2011 | Verenigde Staten, Laramie

Vandaag een kort stuk, simpelweg omdat we eigenlijk alleen maar gereden hebben door saaie stukken.

Vanmorgen werden we weer om 7.30 uur wakker en, zoals standaard elke morgen, eerst de reacties bekeken, gedoucht, opgeruimd en uitgecheckt. Om 9.00 uur zaten we in de auto op weg naar Idaho Falls om onze auto om te ruilen. Uiteraard stuitten we daar weer op een probleem, want de Dodge Journey die ons beloofd was, was net verhuurd. Volgens de baliemedewerkster hadden ze geen mail of telefoontje ontvangen van de “helpdesk” van de verhuurder, dat we zouden komen. Wat dus heel raar is, omdat Carlo in de wacht heeft gestaan, terwijl de helpdeskmedewerkster belde met het verhuurstation. Bovendien zou ze het per mail bevestigen aan het verhuurstation in Idaho Falls. Waarschijnlijk konden ze de Dodge voor een goede prijs aan een ander verhuren… Het enige wat ze nog had staan, was een Jeep Liberty. Iets groter dan de Mazda 5, maar een stuk minder comfort dan de Jeep Grand Voyager die we eerst hadden. En een beetje comfort is toch wel prettig als je zoveel kilometers (mijlen) maakt. Ze stelde nog voor dat we door zouden rijden naar Salt Lake City om daar de auto om te ruilen, maar dat ging zelfs ons te ver. We hebben nu maar geaccepteerd dat we in de Jeep Liberty ons reis zullen vervolgen.

Om een uur of 11 waren we weer op pad richting Denver, waar we morgen (de 17e) 3 nachten zullen verblijven. Er moest dus nog ergens een tussenstop worden gemaakt en we zouden wel zien hoever we zouden komen. De kale rijtijd (dus zonder stops) van West Yellowstone, via Idaho Falls naar Denver zou zo’n 12 uur bedragen en we hebben het tot Laramie (Wyoming) gered. We durven het bijna niet te zeggen, maar we zijn dus weer zo’n 11 uur op pad geweest, hebben 678 mijl (1091 km) gereden en 4 staten doorkruist (Montana, Idaho, Utah en Wyoming). Voordeel is dat we morgen nog maar 2 uurtjes hoeven te rijden naar ons hotel. Het hotel van morgen ligt niet in Denver zelf, maar in een soort voorstad van Denver (Westminster).

Vandaag zijn we ook weer in prima hotel ingecheckt (http://bit.ly/imJaNR), waar we na zo’n lange dag vast heerlijk zullen slapen.

Nog even voor de liefhebbers van het weer. Het is met 15 graden nog steeds behoorlijk koud en hebben zelfs nog een paar buien op ons dak gehad. We hadden verwacht dat we vandaag in warmere oorden zouden aankomen, dus we hadden vanmorgen lekker korte broek en t-shirt aangedaan. Bij onze eerste stop bij een benzinepomp liep iedereen in dikke truien/jassen en toen we uitstapten, snapten we ook waarom. Het was maar 8 graden!!! Dus ze zullen wel gedacht hebben: daar komen weer een stel van die stomme toeristen… Het weer in Denver ziet er een stuk beter uit. Zonnig en 26 graden! Voor het eerst deze vakantie boven de 20 graden.

Is het stuk toch weer langer geworden dan verwacht… Qua foto’s is het wat magertjes vandaag, maar dat komt omdat het ook geen bijster interessante omgeving was.
Bedankt weer voor de reacties. Het is elke morgen weer een plezier om ze te lezen. In tegenstelling tot Carlo, beantwoord ik alleen vragen, dus:
@Arianne: Namens Carlo, bedankt voor het compliment, maar de vorige vakanties had hij steeds het “geluk” dat hij schreef op rijdagen en er dus ook niet veel te melden was.
@Anja: Zwavelbadjes zijn zwaar verboden, dus we hebben het maar niet gegokt.

Edit: Omdat we op deze website maar 2 filmpjes mogen plaatsen, hebben we een eigen kanaal op YouTube aangemaakt om de filmpjes op te zetten. Dit is het kanaal: http://www.youtube.com/user/carloenheleen?feature=mhum. Ik hoop dat het werkt... Ik heb namelijk op de gewone manier gezocht naar onze filmpjes, maar dat lukte niet, dus eens kijken of dit lukt. Blijf het kanaal in de gaten houden, want we plaatsen er steeds nieuwe filmpjes op.

• 17 Juni 2011 - 06:08

Ton De Vos :

Hoi meid wat een mooien reist maak je ik ben gewoon jaloers op je maak er een mooien tijd van met je man .
    en kijk goed uit want ik mis je wel een beetje maar ik heb een foto van je dat weet je wel doei groete aan je man

• 17 Juni 2011 - 06:31

Ada:

De link naar youtube is gelukt, we verwachten nu wel de nodige cultureel verantwoorde films, dat snappen jullie en vooral het live commentaar is super, René van der Gijp is er niks bij :). Nog veel plezier verder

• 17 Juni 2011 - 06:56

Mariella:

Goeiemorgen Globetrotters!!!

Wat zullen jullie blij zijn, om even een paar dagen niet "full time" achter het stuur te hoeven zitten!! Allemachtig, wat een afstanden leggen jullie af zeg. Het bewijs van Carlo's "vaste hand" is gisteren geleverd, daar in zijn zonnebril de weerspiegeling van de camera te zien was hahaha. Grappig trouwens, dat op de foto's van jullie samen eigenlijk alleen de achtergrond steeds wijzigt...Carlo staat er werkelijk op alle foto's precies hetzelfde op...hilarisch om te zien!!!!

Qua weer zitten we ongeveer in hetzelfde schuitje...ook hier is het de ene dag zomer en loop je in een hempje om vervolgens de volgende dag je jas weer aan te moeten trekken.....en dat gewoon op één en dezelfde locatie! De filmpjes zijn geweldig een ware aanvulling, op het verslag en de foto's!!
    Ik wens jullie vandaag een mooie dag toe en kijk weer uit naar jullie volgende verslag....
    xxx

• 17 Juni 2011 - 13:14

Krista:

Zooo ik ben weer helemaal bij!! In ons tijdelijke rag huisje hebben we geen internet dus heb nu even tussen mijn drukke werkzaamheden ;) op me werk alles bijgelezen.

Maarrr de verhalen zien er weer eruugg goed uit. Ook erg mooie fotos en filmpjes! Omdat jullie zo vaak in de mac zitten verwacht ik daar trouwens wel meer info over. Bijvoorbeeld hebben ze nog een nieuwe Mcflurry of burger??? Ennn die Ducktour vindt ik een perfect uitje voor het volgende stierman weekend! Veel plezier weer verder!

• 17 Juni 2011 - 14:44

IJtske:

Als nou ooit de quiz vraag komt "noem alle staten in Amerika" dan moet jij deze zeker kunnen beantwoorden!!!
    Gaan jullie een dagje rust houden in Denver of gaan jullie gelijk weer op stap?

• 17 Juni 2011 - 19:54

Pa En Ma:

altijd fijn om jullie reisverhalen te lezen........
    dag lieverds.