Yellowstone NP - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Yellowstone NP - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Yellowstone NP

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

15 Juni 2011 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Vandaag werden we om ongeveer 07.30 uur wakker. Dat is een record tot nu toe, dus dat gaat de goede kant op. Er was maar één plan vandaag en dat was Yellowstone Park in. Yellowstone Park is het 1e nationale park van de wereld (sinds 1872) en is een immens gebied van 9.000 km2 (zeg maar ongeveer 100km x 90km). Het is een natuurgebied met bergen, dalen, geisers, wilde dieren zoals beren, coyote’s, herten, bizons, etc., etc. Daarnaast is het tot dusver tevens bekend als de grootste vulkaan ter wereld, een zogenaamde supervulkaan. Kijken jullie zelf maar eens op wikipedia voor meer informatie, dan leren jullie nog wat én het is erg interessant. Je kunt ook de film Supervolcano huren, dan weet je ook alles.

Na een ontbijtje voor mij en een banaan voor Heleen reden we om een uur of 09.00 het park binnen. Na een kwartiertje rijden stonden we ineens muurvast in een file. Een file? Ja, een file. Wat bleek, er liepen 3 bizons op de weg en dat vertraagt het verkeer enorm. Dat duurde dus ook een half uur, maar dan is het wel weer leuk (nog wel) om die bizons op hun dooie akkertje te zien lopen midden op de weg. Om het verhaal niet al te lang te maken moet ik het een klein beetje samenvatten van alle indrukken die we hebben opgedaan vandaag. Yellowstone is werkelijk een fantastisch park en we hebben hele bizarre dingen gezien en heel veel diversiteit (geisers, watervallen, wilde dieren). Dat kunnen jullie ook een beetje aan de foto’s zien volgens mij. Het enige vreemde aan het park zijn eigenlijk de auto’s en mensen, maar ja, we zijn blij dat we dit hebben kunnen zien.

We waren weer om 18.30 terug in het motel, dus we hebben ongeveer een uur of 9 in het park doorgebracht. Eigenlijk veel te kort, want je kunt hier met gemak een dag of 3 a 4 doorbrengen (als je van wandelen houdt tenminste). Aan de andere kant ben je na 9 uur die zwavellucht, bizons en geisers ook wel zat.
Er schijnen ook nog een beer en een visarend te zien te zijn geweest, maar wij hebben ze niet kunnen ontdekken… (we deden wel heel enthousiast mee met de meute).

Toen we weer terug waren heb ik nog even het autoverhuur bedrijf gebeld en gevraagd of de auto toch weer kunnen omwisselen morgen, en dat kon. Morgen rijden we dus naar Idaho Falls in Idaho om deze auto in te leveren en daarvoor een Dodge Journey weer mee te krijgen. Dat wordt dus de 4e auto (al hadden we 2e auto slechts 4 minuten). Er moest natuurlijk ook nog gegeten worden, maar alle restaurants in het dorp waren vol, dus heb ik, traditiegetrouw, Heleen weer eens lekker mee uit eten genomen naar de Mc Donalds. Eén groot feest dus hier.
Tot morgen maar weer dan!

Reacties op de reageer-mensen:
@Jaap: Een sterretje?? Het was een complete scheur (zie ook de foto)
@Marcel: Zal je altijd zien, Carglass nam niet op
@Catharina: Nee we kregen een andere auto mee. Die shakes zijn inderdaad lekker. Ik ken ze van afgelopen jaren en ik wilde er vanavond ook ééntje nemen, maar ze hadden geen shakes vandaag!?!?
@IJtske: Is dus gedaan, althans, morgen.
@Arianne: zie IJtske (maar geen Hummer dus…)
@Leonie: Ducktour was grappig. Voor wat betreft die theepot, dat is jouw mening. Carglass nam niet op.
@Cobie: Size doesn’t matter, toch? Bovendien hebben we betaald voor een grotere auto.
@Trudy: Die 2 berichten zijn inderdaad niet aangekomen, jammer. Die vliegende vogel zal ook nog wel komen vrees ik en van Giant Arie waren we inderdaad al op de hoogte. Wanneer geeft die het feest?

p.s. De foto’s van gisteren zijn inmiddels ook geplaatst.

• 16 Juni 2011 - 05:36

Jack:

prachtige foto´s met alle flora en fauna!

• 16 Juni 2011 - 06:00

Lakshmi:

Leuk om voor het werk nog even jullie belevenissen te lezen! Goed om te weten dat ik een film kan huren, om te zien waar jullie zijn geweest.. ;) Trouwens: knap dat jullie 9u lang de zwavellucht hebben kunnen verdragen, in Griekenland had ik het na een half uur al gehad! ;) Xx

• 16 Juni 2011 - 09:43

IJtske:

Wow ziet er echt vet uit. Veel mooie dingen gezien.

• 16 Juni 2011 - 10:05

Leonie:

Mooie foto's hoor!! Jullie nemen ook steeds dezelfde pose aan ;)

• 16 Juni 2011 - 15:46

Arianne:

Wow, wat gaaf joh!!

Klopt het dat Carlo ineens fanatieker is geworden met verhaaltjes schrijven of was dit vorige vakantie ook al?
    Je doet het goed hoor :)

• 16 Juni 2011 - 20:42

Anja:

Prachtige foto's!!!! hebben jullie ook nog een zwalvelbadje genomen of was dat niet mogelijk, schijnt heel gezond te zijn zeggen ze!!!

• 16 Juni 2011 - 22:28

Trudy:

Het feest van Arie word zaterdag gelijk met Heleen haar verjaardag gevierd.Mooie foto's hoor.Jullie maken er wel werk van.Ik was mijn naam vergeten bij de vorige 2berichtjes van daar dat ze niet geplaatst waren.Dom dom dom. groetjes.