Memphis Tennessee - Greenville Mississippi - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Memphis Tennessee - Greenville Mississippi - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Memphis Tennessee - Greenville Mississippi

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

18 Juni 2010 | Verenigde Staten, Greenville

Vandaag was het plan om allereerst Graceland te gaan bezoeken en daarna een klein stukje te rijden richting New Orleans. Om 09.15 uur kwamen we aan bij het landgoed Graceland, waar we via internet kaarten voor hadden gereserveerd. Elvis heeft dit landgoed in 1957 gekocht voor 100.000 dollar en is daar blijven wonen tot zijn dood in 1977. We hadden een audio-tour gereserveerd wat erg handig is om alle informatie te krijgen die er te vertellen valt over het landgoed en Elvis zelf.

Het landgoed zelf, waar het huis staat, is echt ongelofelijk groot. De oprijlaan met tuin is al indrukwekkend op zich. We werden met een busje weg gebracht naar het huis en afgezet bij de voordeur en daar begon de tour. Deze leidde ons door het huis wat gewoon een heel groot huis is, maar toch met een vleugje magie van Elvis. De kamers zien er grotendeels nog precies uit zoals het geweest is voor zijn dood. Helaas mochten we niet naar de bovenverdieping (waar Elvis in zijn badkamer is gestorven), want dat is voor iedereen afgesloten (zelfs voor ons).

Nadat we het huis hadden bekeken, zijn we de tuin in gegaan waar diverse gebouwen stonden die of nog in dezelfde staat verkeerden zoals het toen was (kantoor van Vernon Presley, vader van Elvis), of inmiddels omgetoverd waren tot trofee-ruimtes (waar al zijn gouden platen hingen, al zijn pakken die hij gedragen heeft, filmposters, etc.). De tour eindigde met de graven van de vader, moeder, oma en Elvis zelf en een gedenkplaat van zijn tweelingbroer die bij de geboorte is gestorven.

Hierna hebben we ook nog een bezoek gebracht aan het automuseum met al zijn auto’s, zijn 2 vliegtuigen en nog wat andere zalen waar iets te vermelden viel over Elvis. Wat ook standaard is in Amerika, is dat als je iets bezoekt je altijd door één of andere vage deur moet waar “exit” op staat en dan sta je direct in de souvenirwinkel. Heel handig gedaan natuurlijk, maar na de 7e keer ben je dat eigenlijk wel zat. Deze shops zijn op zich wel leuk en er is echt van alles te vinden met Elvis erop, zoals Elvis Monopoly, koffers, shirts, nummerplaten en zelfs replica’s van zijn pakken. Helaas is het allemaal erg duur, dus wij hebben even gepast. Maar dat mocht de pret allemaal niet drukken, we zijn blij dat we hier op deze historische plek zijn geweest.

Om een uur of 12 vertrokken we weer en zijn we een mooie route gaan rijden langs de Mississippi zuidwaarts die ons naar New Orleans zal brengen. Om ongeveer 15.30 uur zijn we gestopt in een plaatsje genaamd Greenville, wat trouwens de geboorteplaats schijnt te zijn van niemand anders dan Kermit de Kikker, en zijn we wederom ingecheckt in een Holiday Inn Express. Dat zijn goede middenklasse hotels langs de weg, waarvan wij weten dat de kamers netjes en ruim zijn, de bedden goed en een mooie badkamer. Deze keer echter is het water in de wc en uit de kraan/douche bruin, maar volgens de receptioniste ga je er niet dood van (want het levende bewijs is zijzelf) dus wij zijn weer gerust gesteld en vragen jullie ook om je geen zorgen te maken.

Het is hier wel weer erg heet (zo’n 36 graden), zo heet zelfs dat Heleen haar kont heeft verbrand toen ze een frisse duik wilde nemen in het zwembad, maar eerst even op de kant van het zwembad ging zitten die van steen is. Morgenochtend ben ik van plan om om 06.25 op te staan want The Orange Army gaat dan weer schitteren tegen Japan. Lekker een biertje erbij….
Na de wedstrijd gaan we weer rijden en waarschijnlijk rijden we naar Natchez, Mississippi, een rit van een uur of 3. Volgens de boeken is het een heel leuk plaatsje met veel geschiedenis en er is ook nog wel het één en ander te doen. Er is ook een Casinoboot die de Mississippi opvaart. Ik denk dan zelf direct aan die boot uit Porky’s Pikante Pretpark, een klassieker in zijn genre.

Hieronder ook nog even wat antwoorden op de reacties van ons verslag van 17 juni:
• Nee Ada, die hebben we niet op de cd’s staan, want “we hate that fuckin’Paul Simon”
• Nee Patrick, ook die staat er niet op (zie antwoord boven, maar dan The Animals ipv Paul Simon). Overigens is de versie van Texas Alexander wel aardig.
• Voor Alan en Priscilla, tja we kunnen wel bescheiden zijn maar we hebben gewoon een gave denk ik.
• Dat gaan we niet halen Leon, maar dat bier en barbecue houden wel tegoed
• Eva, die man is echt en die naast mij staat ook.
• Linda, Memphis was erg leuk en relaxed!
• Cobie, ja dat feestje hebben we gemist en jammer dat we ook die oude bekenden gemist hebben. Heb je ze nog de groeten gedaan van ons?
• En nog een keer Cobie, ja dat gaat wel lukken denk, haal maar een kratje extra.

• 19 Juni 2010 - 07:55

Loes:

waarom krijg ik geen antwoord? voel me zwaar achtergesteld!

• 19 Juni 2010 - 10:13

Ann:

Leuk verhaal weer. Wel jammer dat er geen foto van Heleens verbrande kont zit hehehe ;-)

• 19 Juni 2010 - 11:23

Eva:

hebben jullie niks bij elvis' graf gelegd? :0

• 19 Juni 2010 - 20:46

Cobie:

je hebt de tomatensoep en de pasta ( nee niet van Ada maar van Jaap) gemist.

Leuk verslag weer.

Groetjes