18 juni 2008 Santa Barbara - Ventura - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu 18 juni 2008 Santa Barbara - Ventura - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

18 juni 2008 Santa Barbara - Ventura

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

18 Juni 2008 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Vandaag werden we wakker en moesten we eigenlijk besluiten wat we vandaag gingen doen.
We wilden er een relax-dagje van maken maar we zouden blijven in Santa Barbara of verder rijden richting Los Angeles en daar in de buurt iets zoeken. We hadden wat opties wat betreft leuke plaatsen zoals Malibu of Santa Monica. Hier konden we via internet niet echt een hotel vinden dat we wilden, dus besloten we om wel verder te rijden, maar naar Ventura. Een plaats met ruim 100.000 inwoners aan de kust, ongeveer 65 km rijden vanaf Santa Barbara. Na eerst nog even een lekker ontbijt in een Subway en een wandeling over de boulevard en de pier van Santa Barbara zijn we gaan rijden.

Na ongeveer 45 minuten kwamen we op de plaats van bestemming en zijn we na kort zoeken terecht gekomen in een zogenaamde motel 6. Een typisch doorreis motel met kleine, maar nette kamers. Langs de Californische kust is het trouwens echt zoals in het liedje van de Beach Boys, “Everybody’s gone surfin’, Surfin’ USAaaa”. Vele surfers langs de kusten die liggen te dobberen (aangezien de golven echt laag waren) en wachten op die ene golf. Dat deed me wel denken aan mijn eigen surfcarrière, die op afschuwelijke wijze de grond in werd geboord door mijn broer die de plank brak op de allereerste golf in Frankrijk, voordat ik mijn kunsten kon vertonen. Ik vermoed dat ik er net zo goed in was geweest als, ik noem maar wat, parasailen. Maar goed, na ingecheckt te hebben en de koffers in de kamer te hebben gezet gingen we lekker relaxen aan het zwembad.

Althans, ik. Heleen ging namelijk wasjes draaien aangezien we door de onderbroeken heen waren. Dat gaf nogal wat problemen, aangezien ze niets snapte van de machines hier en ze wel 4x kwartjes aan het wisselen was bij de receptie. Ik dacht nog even om haar te helpen, maar ben toch maar blijven liggen, aangezien ik toch wel lekker lag te zonnen. Heleen was nog even bang dat de kleren wellicht zouden krimpen, maar dat duurde niet lang want na de 1e was bleek mijn shirt nog steeds even lang. Uiteindelijk kwam Heleen ook lekker liggen en was het feest compleet, een kort dutje gedaan aan het zwembad, nog even een sigaartje/sigaretje en daarna naar de kamer om ons klaar te maken voor het diner.

Voordat we gingen eten nog even de koffers heringedeeld, d.w.z. in beide koffers zowel kleren van Heleen als van mij (het zal je maar gebeuren dat je een koffer kwijtraakt) en daarna naar een restaurant. Een fantastisch restaurant kan ik wel zeggen, een heerlijke biefstuk gegeten met als toetje aardbeiengebak. Carrows heette het restaurant en als er iemand die dit leest ooit hier heen gaat, ga hier eten!!! Daarna nog een korte wandeling en terug naar de kamer om dit te schrijven.

Morgen ochtend vertrekken we hier om ongeveer 19.00 uur zulu tijd om naar Los Angeles Airport te gaan en vliegen we om 17.10 lokale tijd naar Hawaii (snapt iedereen het nog?). Die vlucht duurt ongeveer 5.45 uur. We zullen in Honolulu landen om 19.50 uur lokale tijd (3 uur tijdsverschil met LA) om daar een weekje te genieten van dat eiland. Dit was het wel weer voor vandaag en zo zien jullie maar, eigenlijk niets meegemaakt, maar toch nog wel een aardig stukje dacht ik zo.

Groeten van Heleen en Carlo

  • 19 Juni 2008 - 08:05

    Cobie:

    Ja een leuk stukje en van die reistijden snap ik inderdaad niets. Het zal wel. Als jullie maar (met koffer) heelhuids aankomen op Hawai.
    En die surfcarriere van jou is ook maar grootspraak.

    Goede reis!!

  • 19 Juni 2008 - 08:34

    Den En Eef:

    Whahaha, Leuk!!!

  • 19 Juni 2008 - 10:16

    Ijtske:

    Nu op naar Hawaii. Goede reis alvast.

    Have Fun!
    Aloha :D

  • 19 Juni 2008 - 12:58

    Pa En Ma:

    geweldige stukjes, hoor
    ik zit in m'n eentje te grinneken bij jullie stukjes(soms) en vertel alles door aan pa s'avonds

  • 19 Juni 2008 - 18:03

    Alan En Pris:

    veel plezier op hawaii!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlo en Heleen

Actief sinds 08 Juni 2008
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 193622

Voorgaande reizen:

13 Juni 2019 - 06 Juli 2019

Oregon en noord-Californië

18 Juni 2017 - 09 Juli 2017

West Canada en Alaska

07 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Australie 2016

04 Juni 2015 - 21 Juni 2015

Noord-Spanje

07 Augustus 2014 - 29 Augustus 2014

Java - Bali

28 Juni 2013 - 13 Juli 2013

Schotland

22 Juni 2012 - 14 Juli 2012

Boston - Orlando

09 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Seattle - Las Vegas

11 Juni 2010 - 03 Juli 2010

Deep South (In de voetsporen van Elvis)

30 Oktober 2009 - 07 November 2009

Florida

12 Juni 2009 - 04 Juli 2009

New York - Las Vegas

07 Juni 2008 - 28 Juni 2008

Zuidwest Amerika en Hawaii

Landen bezocht: