22 juni 2008 Honolulu - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu 22 juni 2008 Honolulu - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

22 juni 2008 Honolulu

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

22 Juni 2008 | Verenigde Staten, Honolulu

Aloha!

Weer even een teken van leven van ons.

Ik begin bij het punt waar Carlo geëindigd was, namelijk dat hij een beetje dronken was. We zijn ook niks meer gewend, dus de alcohol slaat wel heel snel toe. De volgende ochtend (gisteren dus) moesten we weer vroeg op, want het Nederlands elftal moest spelen. We hebben lekker op de kamer gekeken, ontbijtje besteld (voor Carlo) bij de roomservice en ik ondertussen nog fijn ge-msn-t met Eva. Onze steun heeft niet mogen baten… Wat waren die Russen goed! (of wat waren “wij” slecht?) Guus rules!! Ik nog kwaad ge-msn-t tegen Eva waarom Van Basten Robben niet had opgesteld en toen moest zij ons er fijntjes op wijzen dat hij geblesseerd was. Dat vertelden de commentatoren van ABC niet… Maar goed, Carlo heeft jaren met pijn in zijn liezen gevoetbald en een 600-ibuprofen een uur voor de wedstrijd en eentje 5 minuten voor de wedstrijd doet wonderen. Robben = mietje!

Door dat Nederlands elftal gingen we pas om 11.30 uur naar strand. We hadden nu een strand wat dichterbij ons hotel gezocht. En dat strand was ook een stuk rustiger. Het is niet het beroemde Waikiki Beach en de golven waren een stuk lager, dus vandaar dat het waarschijnlijk ook niet zo druk was. Een bijkomend voordeel was dat het een stuk goedkoper was. Waar we de eerste dag 40 dollar betaalden voor 2 bedjes en een parasol (voor 4 uur) kostte het het hier 35 dollar voor de hele dag en als je meteen voor de volgende dag reserveert is het maar 25 dollar. Dat zijn ook zo’n beetje de prijzen die je in Spanje en Griekenland betaalt.
We hebben dus heerlijk op het bijna witte strand en de felblauwe zee liggen relaxen. Om een uur of 5 waren we weer terug op de kamer en daar ben ik als een blok in slaap gevallen tot Carlo me om 20.45 uur wakker maakte om te gaan eten. Ik had zo vast geslapen, dat ik echt als een zombie aan tafel zat. We zijn daarom na het eten maar meteen weer naar de kamer gegaan.

Vanmorgen werden we om een uur of half 9 wakker en Carlo ging meteen weer de laatste kwartfinale kijken (Spanje-Italie, Spanje door! Goed voor mijn poule, volgens mij). Terwijl ik de laatste nieuwtjes met nicht Arianne en zus Ada heb uitgewisseld op MSN (o.a. dat mijn ome Leen overleden is tijdens de wedstrijd van het Nederlands elftal, dat was wel even schrikken. De goede man is 75 geworden).
Na de wedstrijd (weer verlenging, dus weer laat naar strand…) zijn we eerst gaan informeren wat het kost om voor een dag een auto te huren. De reisagent van het hotel die dat regelt, raadde ons aan om een tour per bus te doen, omdat we dan meer zien en er dan een gids meegaat. Normaal zijn we niet zo van die georganiseerde tours, maar deze keer hebben we het maar gedaan, omdat we niet veel tijd hebben en toch nog veel willen zien (o.a. Pearl Harbor en wat (surf)strandjes). En aangezien onze tomtom geen Hawaii-kaart heeft, leek het ons een goed idee. Die toer gaan we dinsdag doen (maandag was al vol). Dat wordt weer een keer vroeg opstaan, want we worden al om 6.00 uur (!!) opgehaald.
Daarna weer heerlijk op strand gelegen. Het was vandaag overwegend bewolkt (met een paar heeeeele kleine buitjes) en toch ben ik verbrand! Niet ernstig hoor…
Ondertussen ben ik nog even de stad ingegaan, maar als die Prada en Louis Vuitton-winkels liggen me niet zo. Het is net de PC Hooftstraat. Ook qua grote wagens. De eerste keer in Las Vegas dat we een verlengde limousine tegen kwamen, vonden we dat nog bijzonder, nu valt het ons niet eens meer op. Volgende keer maar wat meer de zijstraatjes in, misschien is het daar wat leuker.


Het is nu 17.30 uur en we zijn weer terug op onze kamer. Ik ga maar geen dutje doen, want dat is gisteren dus niet zo goed bevallen. Een red-bulletje dus maar en rechtop blijven zitten, zodat ik niet in slaap val. Van dat niets doen, word je ook moe!

Groetjes uit Honolulu,
Carlo en Heleen

  • 24 Juni 2008 - 12:44

    Helga:

    Aloha, Ik ben weer helemaal bij gelezen want het was reeeete druk hier, dus ik kwam er gewoon niet aan toe. Jullie hebben het drama dus al vernomen van de voetbal. Onze buren hadden alles oranje versierd, dat was er gelijk al diezelfde avond allemaal af en het is nu dinsdag (24-06)en je hoort niemand meer over de "voetbal". Inmiddels zijn jullie heerlijk op Hawai. En wat een opgave dat geluier aan zo'n heerlijk wit strand (ik zou zo willen ruilen !!!!) Heleen, heb je al wat lekkere "lifegards" gezien, je weet wel, waar je jezelf per ongeluk "express" bijna voor laat verzuipen om gered te worden ??? Of heb je die daar niet. Geniet maar lekker verder. Groetjes !!!!!!!

  • 24 Juni 2008 - 19:53

    Dude:

    ibuprofen = doping.

  • 24 Juni 2008 - 21:05

    Smokey:

    Maar jullie zijn natuurlijk al weer weg uit California, maar toch

  • 25 Juni 2008 - 07:05

    Jack:

    Hee luitjes, echt rete gaaf om het allemaal live te zien!!!
    Lekker lees voer!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlo en Heleen

Actief sinds 08 Juni 2008
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 193385

Voorgaande reizen:

13 Juni 2019 - 06 Juli 2019

Oregon en noord-Californië

18 Juni 2017 - 09 Juli 2017

West Canada en Alaska

07 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Australie 2016

04 Juni 2015 - 21 Juni 2015

Noord-Spanje

07 Augustus 2014 - 29 Augustus 2014

Java - Bali

28 Juni 2013 - 13 Juli 2013

Schotland

22 Juni 2012 - 14 Juli 2012

Boston - Orlando

09 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Seattle - Las Vegas

11 Juni 2010 - 03 Juli 2010

Deep South (In de voetsporen van Elvis)

30 Oktober 2009 - 07 November 2009

Florida

12 Juni 2009 - 04 Juli 2009

New York - Las Vegas

07 Juni 2008 - 28 Juni 2008

Zuidwest Amerika en Hawaii

Landen bezocht: