Amsterdam - Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Amsterdam - Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Bandung

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

08 Augustus 2014 | Indonesië, Bandung

We zijn aangekomen in Indonesië. Afgelopen donderdag om 08.00 uur werden we opgehaald door mijn zwager Piet,waarna we om 12.00 uur vertrokken met Malaysia Airlines vanaf Schiphol. Op Schiphol zijn we eerst nog even naar de verzamelplaats van de bloemen, knuffels, briefjes, etc. gelopen voor de slachtoffers van MH17. Dat was behoorlijk indrukwekkend en we waren er allebei wel een beetje stil van!

Via een tussenstop in Kuala Lumpur zijn we uiteindelijk geland in Jakarta om 09.00 uur lokale tijd (= vrijdag 04.00 uur Nederlandse tijd). Daarna stond onze chauffeur keurig klaar bij de aankomsthal, en hij reed ons linea recta naar de plaats Bandung. Een rit van 4 uur waarbij de laatste 2 uur wel het aanzien waard waren qua schoonheid van de natuur, maar waarvan we de eerste 2 uur alleen maar door Jakarta hebben gereden, op de snelweg en zonder files! Wat een ongelofelijk grote metropool. Heleen heeft die eerste twee uur voornamelijk aan de binnenkant van haar ogen bekeken.

Het is wel even een cultuurshock als je uit het nette, keurige Nederland zo in Indonesië terecht komt. Maar ik heb me voorgenomen om overal lekker blanco in te duiken om zoveel mogelijk indrukken op te doen. Van de stad Bandung kunnen we niet veel vertellen, aangezien we vanmiddag na aankomst om een uur of 14.00 lekker zijn gaan chillen bij het prachtige zwembad om even bij te komen van de reis. Vanavond hebben we een wandeling gemaakt door de wijk om wat te gaan eten en om een sim-kaart te scoren (is goedkoper om op deze manier te bellen hier).

Daarna mijn 1e Bintang gedronken in de hotelbar en ik kan zeggen dat het een prima biertje is! Het was wel gelijk een liter....., maar what the hek, het is vakantie. We slapen overigens in het prachtige Swiss Bell Arion Hotel.
Nu nog even een borrel op de kamer en dan lekker slapen, daar zijn we allebei aan toe.

Morgen staan we vroeg op aangezien we direct weer vertrekken uit Bandung met de trein naar Yogyakarta. Het treinstation ligt op 200 meter van ons hotel, dus dat is lekker dichtbij. Het schijnt een prachtige treinreis te zijn dus we zijn benieuwd.

Tot later

• 08 Augustus 2014 - 16:04

Arianne:

Jaaaaaa Bintang!!!! Vond ik ook zo lekker :)

Goede (trein)rit morgen en have fun in Yogja!!
    xx

Kimberley:

Geniet van deze mooie reis! Xxx

• 08 Augustus 2014 - 16:31

Alan En Pros:

Heel veel plezier en geniet er lekker van !!

• 08 Augustus 2014 - 16:34

Brenda:

Heel veel plezier en geniet van al t moois!

• 08 Augustus 2014 - 17:26

Kariene:

Super hoor! Geniet ervan, hem benieuwd naar de rest van de verhalen. Hier is het ook helemaal top!

• 08 Augustus 2014 - 18:16

Joke Molkenboer:

O wat ben ik jaloers op jullie! Heb nu ook vakantie. Hier is het herfst. Nee hoor, zo erg is het ook weer niet om geen wekker meer te hoeven zetten!! Hou jullie goed in de gaten en ben zo ook een beetje met jullie mee, haha.....laterssssss

• 08 Augustus 2014 - 18:41

Anja:

Klinkt goed allemaal! Xxx

• 08 Augustus 2014 - 22:02

Leon:

Carlo en Heleen,

Heel veel plezier en ik hoop voor jullie op
    een top vakantie.

• 09 Augustus 2014 - 00:37

Rien:

Ik heb een middenvelder van 52 een proefwedstrijd aangeboden, ok?

• 09 Augustus 2014 - 09:31

Pa En Ma Van Zelst:

hallo kinderen,

idd, de reis is begonnen en we gaan jullie verhalen op de voet volgen.........en we hopen dat jullie net zo van Indonesie genieten als wij hebben gedaan.

• 09 Augustus 2014 - 12:23

Cees Meijdam:

Dat is weer ver weg. Ik ga jullie weer volgen. Veel plezier

• 09 Augustus 2014 - 13:54

Marcelz Zitter:

Jullie gaan genieten dat weet ik zeker en Carlo niet alleen Bintang drinken dat kan je niet vergelijken met water, wat je daar juist veel moet drinken uit een flesje en als jullie dat kopen altijd controleren of de dop echt vast zit.
    Salamat,
    Marcel