Westminster (Denver) - Montrose - Reisverslag uit Montrose, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Westminster (Denver) - Montrose - Reisverslag uit Montrose, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Westminster (Denver) - Montrose

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

20 Juni 2011 | Verenigde Staten, Montrose

20 juni 2011 Westminster (Denver) – Montrose

Hoewel ik vandaag dus nodig een wasje moest draaien, besloten we toch rustig aan te doen en geen wekker te zetten. Dus om 8.30 uur waren we wakker en na alle ochtend-rituelen reden we een uur later in de regen weg bij ons hotel. De rit van vandaag zou zo’n 5,5 uur duren en we zouden onderweg wel zien of we het nationaal park Black Canyon of the Gunnison zouden meenemen of niet.

Omdat we na de ochtendspits vertrokken, waren we vrij snel uit Denver weg en kwamen we meteen weer uit op de zogenaamde scenic highway. Al dat natuurschoon went blijkbaar snel, want al vrij snel na vertrek vielen mijn ogen al weer dicht (De Vreugden-kwaal…).

Om ongeveer 15.00 uur waren we bij de ingang van het nationaal park en omdat het een relatief klein park is (het op 2 na kleinste nationale park), zijn we toch maar een kijkje gaan nemen. Bovendien hadden we aan het begin van de reis een pas gekocht voor 80 dollar en daarmee kun je alle nationale parken bezoeken zonder entree te hoeven betalen, dus niets hield ons tegen (behalve dan misschien de was, haha). De entree van de parken bedragen gemiddeld zo’n 20 dollar, dus dat geld hebben we er al weer dik uit!
Het park is een beetje te vergelijken met de Grand Canyon. De kloof is gevormd door de rivier de Gunnisson, die zich in zo’n 2 miljoen jaar een weg gebaand heeft door de harde rotsformaties. Een prachtige kloof weer en we zijn blij dat we hem toch nog even hebben meegenomen in het programma.

Om 16.30 uur chechten we in bij Holiday Inn Express in Montrose en kon ik aan mijn wasjes beginnen. We zijn nu weer, elk, in het bezit van een koffer met schone kleren! Jippie!! Alleen moet er nog een wit wasje worden gedraaid, maar daarvoor was er nog te weinig wasgoed en ik heb geleerd, dat een wasmachine goed vol moet zijn, anders is het zonde-geld!

Morgen gaan we naar Moab en komen we na 4 dagen Colorado weer in een nieuwe staat (Utah). De rit die we gaan rijden is 265 mijl (426 km), duurt ongeveer 5 uur en wordt door de kenners weer als prachtig omschreven. We gaan het meemaken…
Daar zullen we 2 nachten verblijven in The River Canyon Lodge (http://www.rivercanyonlodge.com/)

Filmpjes: http://www.youtube.com/user/carloenheleen?feature=mhee

@(Meneer) Jack en Cobie: volgens ons waren het ook herten, maar de informatiefolder zei dat het elanden waren. Het zijn waarschijnlijk vrouwtjes (die hebben geen gewei en zijn een stuk kleiner) en de grap van de knerten was in de auto ook al gemaakt, haha. En het was niet mogelijk om zilver mee te smokkelen; de mijn was uitgeput. We hebben dus gewoon netjes gekocht.
@Cees en Trudy: leuk dat de filmpjes in de smaak vallen! En de onderbroeken waren al een keer omgedraaid, dus dat was geen optie ;)

• 21 Juni 2011 - 05:48

Jack:

Het kan zonde geld zijn leen, maar schoon wordt het wel. Te vol is weer te vol en wordt het niet schoon.
    Maar ik moet zeggen dat julle op de foto geen slechte kant hebben (ahhahh), links en recht prima! Toevallig dat jullie het ook hadden over de knert ahahahah.

• 21 Juni 2011 - 06:18

IJtske:

Ik vind de black canyon super mooi.
    Zijn de temperaturen al gestegen nu?

• 21 Juni 2011 - 10:40

Ewa:

Wat een ruimte, wat een natuur en wat een rust. Schitterend al die foto's.

Groetjes, Ewa

• 21 Juni 2011 - 11:03

Remi:

Top zeg, die wasverhalen. De diepere filosofie die je ("forever 39" schoonzusje van me) daarin verpakt op de timeline van deze roadtrip. Fantastisch! Bedankt, mijn zomer begint perfect....

• 21 Juni 2011 - 13:55

IJtske:

Dat filmpje van die auto was echt zeer boeiend........ :D

• 21 Juni 2011 - 18:39

Dennis:

Car, ik wist niet dat je zoveel van auto's wist?? En je kan er ook zo goed over vertellen!!

• 21 Juni 2011 - 20:18

Trudy:

Wij zitten stom verwonderd op de bank bij het zien en horen van zoveel kennis over auto's die jij blijkt te hebben,carlo.We hebben geen garage of A.N.W.B meer nodig.Groetjes.

• 21 Juni 2011 - 21:02

Linda:

Mooie foto's zeg! En de filmpjes zijn ook top! Carlo kan zo doorgaan als nieuwe presentator van RTL Travel o.i.d ;)