Ubud, dag 2 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Ubud, dag 2 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Ubud, dag 2

Door: Heleen

21 Augustus 2014 | Indonesië, Ubud

We zijn nog steeds in Ubud en vandaag hadden we gepland voor een heerlijk relax-dagje. Ik zou om 10.00 uur een kookles krijgen van de Balinese keuken en Carlo zou lekker bij het zwembad gaan liggen. Daarnaast zouden we dan vanmiddag om 14.00 uur allebei een Hot Stone Massage krijgen van 1,5 uur, beide een pedicure behandeling en ik ook nog een gezichtsbehandeling. Carlo had vooraf nog even in de spiegel gekeken en constateerde dat het zonde van het geld zou zijn als hij ook voor die gezichtsbehandeling ging. Tssss....

De kookles was voornamelijk kijken hoe de juffrouw het deed. Er deden nog 3 meiden mee met de kookles en wij mochten eigenlijk alleen snijden en hakken en roeren. Het was wel heel leuk om te zien allemaal, maar thuis namaken gaat niet lukken denk, omdat we, volgens mij, niet alle ingredienten hebben en niet alle keukenapparatuur (bijv. stomer). Daar kom ik dus goed weg... Ik koop wel een bakje boemboe Bali van Conimex... We hebben gemaakt:
- Ayam panggang Sambal Matah (gegrilde kipsalade met rauwe sambal)
- Sate Lilit (Balinese sate van kipgehakt
- Sayur Urap (groente met kokos en kruiden)
- Pepes Ikan (vis gestoomd en gegrild in bananenblad)
- Pisang Goreng (gebakken banaan)
En daarna mochten we het lekker opeten!

De anderhalf uur tussen de kookles en de spabehandeling heb ik nog even lekker aan het zwembad doorgebracht, waar Carlo het moest doen met een karige hamburger. Sloeber!

De massage was wel heerlijk, maar we zouden het niet zo heel snel een tweede keer doen. Voor Carlo duurde het allemaal net even te lang en ik had lekkerdere massages meegemaakt. De butterfly-massage in Munduk was tot nu toe de lekkerste. Voor het geld hoef je het niet echt te laten aangezien de totale prijs voor ons beide hiervoor ongeveer € 35,- was. Zo kan je nog eens iets uitproberen. Dit was wel één van de goedkopere en dat zie je ook aan de inrichting van het gebouwtje enzo, maar aan de massage zelf lag het niet.

Ubud is ons beide wel goed bevallen. Een heel relaxed dorp met een leuke kern van restaurants, winkels, guesthouses/hotels,etc. Vanavond gaan we dan ook nog even naar het centrum toe om wat te eten en drinken,en dan vertrekken we morgen alweer richting Amed, aan de oostkust van Bali.
Een heerlijk kort stukje, dat is ook wel eens lekker.

• 21 Augustus 2014 - 20:26

Pa En Ma:

wat leuk, Heleen, die kookles!
    en ja, Andre zou hetzelfde gezegd hebben over een gezichtsbehandeling.........de opscheppers......ha,ha,ha
    en heerlijk relaxen een dagje is toch ook heerlijk en heb je toch ook wel eens behoefte aan; tenslotte is het jullie vakantie.

• 21 Augustus 2014 - 21:36

Trudy:

Dat was eens wat anders,kookles tijdens
    je vakantie het is wel veel werk denk.
    Vond Carlo de pedicurebehandeling wel nodig
    dan?

• 21 Augustus 2014 - 22:38

Cobie:

Het lijkt me erg lekker wat je hebt gemaakt.