Missoula - WestYellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Missoula - WestYellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Missoula - WestYellowstone

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

14 Juni 2011 | Verenigde Staten, West Yellowstone

De dag begon vanmorgen om 7.00 uur en nadat we gedoucht en opgeruimd hadden, zwaaiden we om 8.30 uur ons prachtige hotel vaarwel. De eerste stop was een supermarkt om vers brood en beleg in te slaan voor het ontbijt. Daarna konden we echt aan onze 350 mijl (560 km) lange rit beginnen.

Weer reden we door prachtige gebieden (jaja, het wordt een saai verhaal) en het is dus gewoon simpelweg genieten in de auto. De eerste bezienswaardigheid die ik had opgezocht, lag in het plaatsje Dillon. Het had het graf moeten zijn van een olifant die door de bliksem getroffen was, maar wederom hebben we het niet kunnen vinden. Deze bezienswaardigheden vind ik op een website, die door velen was aangeprezen, maar de link is vanaf heden in de spreekwoordelijke prullenbak gegooid…

De volgende bezienswaardigheid waren 2 oude mijnstadjes, waarvan één compleet verlaten is. Een zogenaamde ghosttown dus. Was erg leuk om te zien. Deze bezienswaardigheid kwam trouwens niet van de bewuste website. I rest my case…

Onderweg nog even in de remmen voor een stel cowboys die hun koeien naar de overkant dirigeerden en toen plankgas naar het plaatsje West Yellowstone. Alles was heel voorspoedig verlopen, tot we op een kilometer of 6 voor de eindbestemming een steentje tegen de voorruit van de auto kregen. Het begon met een klein barstje, maar werd groter en groter. Wat nu???

Eerst maar ingecheckt bij ons motel (Evergreen motel) en meteen daarna gebeld met de autoverhuurder (National). De hulpvaardige mevrouw aan de lijn vond maar dat we de auto om moesten wisselen voordat de barst nog groter zou worden. De vraag alleen was: Waar? Zij moest zelf op google zoeken waar de dichtstbijzijnde National-autoverhuurder was. Ondertussen zat ik ook op internet te zoeken en ik had het eerder gevonden dan zij. Raar!!! Deze verhuurder zat op het vliegveld van Bozeman, wat zo’n 150 km verderop lag. Intussen was het al 18.00 uur geworden en moesten we een beetje vaart maken, anders zouden we de terugweg in het donker moeten rijden en dat is geen pretje met allerlei wilde diersoorten langs de weg. Om even over half acht waren we bij de autoverhuurder en we konden kiezen tussen 2 auto’s: een Mazda 5 of een pick-up truck. Aangezien we betaald hebben voor een midsize-SUV wilden we niet afgescheept worden met een Mazda, dus op naar de pick-up truck. Wat een gevaarte!!! Hij is echt mega-groot, maar het is alleen jammer dat je nergens je bagage kwijt kan. In de (open) laadbak is geen optie, omdat we onderweg geregeld stoppen en om nu met je koffers de Mac in te stappen, lijkt ons ook geen strak plan. Dus onverrichter zake weer terug naar de balie en toch maar om de Mazda gevraagd. Het is echt wel een mooie wagen hoor, maar hij valt echt in het niet bij de Jeep die we eerst hadden. We gaan ons dus nu bezinnen of we hem weer in gaan ruilen bij de eerstvolgende autoverhuurder op onze weg. Of we pakken “ons verlies” en rijden met deze wagen tot Las Vegas. Later meer…

Uiteindelijk waren we om 21.45 uur weer bij ons motel en hebben we dus een mega-lange dag achter de rug. Vandaar ook dat we de foto’s even tot morgen bewaren.

Het motel is trouwens heel acceptabel, maar wel heel anders en apart (vergeleken bij ons vorige hotel). Vandaag hadden we prachtig weer. De zon scheen volop en de temperatuur schommelde tussen de 18 en 23 graden. Op dit tijdstip (rond elven) is de temperatuur echter gezakt tot (letterlijk) het vriespunt.

Morgen gaan we echt het park in en hopen we weer een hoogtepunt van onze vakantie te beleven.

De reacties:
@Cees: Ik hou gewoon niet van vliegende en kruipende beestjes, dat weet je toch!
@Arie Jonker: Straks beweer je nog dat je Mission in Action 1 ook beter vindt dan het 3e deel (reactie komt overigens van Carlo en niet van mij, want ik snap echt niet waar jullie het over hebben)
@Arianne, IJtske en Dennis: Blij dat jullie “mijn” theepot wel leuk vonden. Carlo liep niet over van enthousiasme. En die Dinostore komt dus van die “geweldige” website die ik hierboven heb beschreven.
@Mariella: Happy hour is helemaal goed gekomen, maar we hebben ons netjes ingehouden hoor.
@Cobie: Blij dat jullie weer terug zijn. Kunnen jullie allemaal weer lekker reageren op onze stukjes.
@Mascha: Het is toch alleen maar slapen wat jullie doen?? Wij waren altijd nog een beetje actief! Malgrat de Mar was een topvakantie!! Hoe zou dat nou komen?

• 15 Juni 2011 - 09:04

Jaap Beerendonk:

Hebben ze daar geen XP2 Hars voor in een sterretje

• 15 Juni 2011 - 09:15

Marcel Zitter:

Jullie hadden toch beter Carglas kunnen bellen die komen tot aan de deur en je hoeft niet te betalen dat wordt geregeld met de verzekering.

Nog heel veel plezier,
    Groetjes Marcel.

• 15 Juni 2011 - 12:32

Catharina & Aldert:

Wij zaten ook bij National..supers geregeld! Wij zijn onderweg door een spijker gereden en die zat vast in de band. We hebben niks doorgegeven, maar het was wel steeds spannend of de band niet stuk zou gaan, zeker op die lange stukken waar geen kip te bekennen was......Toen we de auto inleverden waren ze zeer relaxt. Maar wel balen dat jullie een Mazda kregen:) konden ze de ruit niet per direct vervangen? Nou ik kijk uit naar jullie foto's en een fijne reis morgen. Ps (de milkshakes in de states zijn lekker he!!! Met slagroom en een kers ha ha) Groetjes van ons

• 15 Juni 2011 - 12:34

Catharina & Aldert:

Even nog een extra aanknopingspunt wat betreft de milkshake...jullie hadden het over de Mac...daar zijn die Milkshakes te halen...
    Een tip dus.

• 15 Juni 2011 - 14:17

IJtske:

Balen van de auto. Als de mogelijkheid zich weer voordoet zou ik hem lekker weer ruilen voor een andere.

• 15 Juni 2011 - 17:39

Arianne:

Ik heb geen medelijden met jullie wat betreft auto's... jullie hebben altijd al geluk met upgrades etc ;-)
    Ik zeg: eerstvolgende National opsporen, beetje mopperen (op z'n Heleens :-p) dan krijg je waarschijnlijk een Hummer onder je kont!

• 15 Juni 2011 - 18:16

Leonie:

Hebben jullie carglas niet even gebeld dan?? Hebben het zo gemaakt en is nog gratis ook ;)

• 15 Juni 2011 - 20:47

Cobie:

Wat een gezeur over die Mazda. Het is een prima auto. We rijden er al jaren mee. Die jullie nu hebben is zelfs nog groter als die van ons. ;)

• 15 Juni 2011 - 20:55

Trudy:

Na een zwaar weekend weer terug in Katwijk en in alle rust jullie verhalen lezen.Mijn 2 vorige berichtjes zijn waarschijnlijk niet aan gekomen.{ik zal wel weer wat verkeerd hebben gedaan}Jammer van al die vliegende beestjes en vliegende steentjes.Nu alleen nog een vliegende vogel daar ben je ook zo gek op,heleen.Veel plezier verder jullie twee.
    ps.Giant Arie is geslaagd.Hoera.

• 16 Juni 2011 - 12:33

Hicham: