Waterton Park - Reisverslag uit Waterton Park, Canada van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Waterton Park - Reisverslag uit Waterton Park, Canada van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Waterton Park

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

19 Juni 2017 | Canada, Waterton Park

Vandaag een dag die we doorgebracht hebben in het Waterton Lakes national park. Een prachtig park omringd door de bergen van de Rocky Mountains met schitterende gletsjermeren. Het park ligt tegen de grens van Amerika aan en het loopt daar over in Glacier national park.

Het plan was om een paar leuke autoroutes te rijden door het park met af en toe een wandeling. We begonnen lekker vroeg om een uur of 09.00 met een pittige wandeling berg op. Deze wandeling wordt 'bears hump' genoemd. Het zal wel, maar wij hebben geen beer gezien laat staan dat ze aan het humpen waren. Het was zoals gezegd een pittige wandeling berg op en Heleen huilde daarom een klein beetje van binnen. Maar wel gewoon doorbikkelen en na ruim een half uur werden we aan de top beloond met een spectaculair uitzicht over het meer, het dorp waar wij zitten en de omringende bergen. Na ongeveer 350 foto's en nog eens goed onze ogen de kost te hebben gegeven, zijn we terug gewandeld. Een leuke tocht van ongeveer 5 kwartier en een mooi begin van de dag.

Vervolgens zijn we naar Red Rock canyon gegaan. Een canyon met .....jawel, rode rotsen. Rijdend door een prachtig landschap en genietend van de omgeving .......en ja hoor! Daar zagen we voor de eerste keer 2 beren lopen. Op ongeveer 75 meter van ons vandaan door het gras. Even kort gestopt midden op de weg maar ze verdwenen al weer snel in het struikgewas. We hebben nog een leuke wandeling gemaakt naar een waterval en daarna weer terug naar ons verblijfplaats omdat we nog een boottocht wilden maken over het meer naar Amerika en nog een andere autoroute. Helaas viel die, figuurlijk, in het water, ommdat de weg op het laatste (mooiste) gedeelte afgesloten was wegens onderhoud.

De boottocht was echter erg leuk. De gids vertelde leuke en interessante verhalen over het meer en de bergen. O.a. het onstaan ervan dmv gletsjers die alles uitgeslepen hebben miljoenen jaren in het verleden. Zoals ik al zei zijn we de grens overgevaren en legden we aan bij het zogenaamde goat haunt, onderdeel van glacier national park en hebben we even voet gezet op Amerikaanse bodem.

Conclusie na deze dag: mooi begin van de reis om te starten in Waterton Park. Geweldige natuur en een leuke kleine plaats midden in het park waar we verbleven. Er woei een stevige wind en vooral op de boot werd het wel wat frisjes, maar we hebben het weer droog gehouden.

• 19 Juni 2017 - 15:14

Ria:

Geniet van de verslagen. In gedachten ga Ik net jullie mee. Ben blij dat jullie de bergen moeten beklimmen, want dat kan Ik niet meer. Klimt in gedachten wel mee hoor. Liefs tante Ria. Groeten van Ome Piet.

• 19 Juni 2017 - 20:01

Remi Tiber:

Prachtig kids. Maar vertel me, waarom Goat Haunt? Veel liefs ook van Femke & Maxitaxi.