Dag 8 Wick - Ullapool - Reisverslag uit Ullapool, Verenigd Koninkrijk van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Dag 8 Wick - Ullapool - Reisverslag uit Ullapool, Verenigd Koninkrijk van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Dag 8 Wick - Ullapool

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

05 Juli 2013 | Verenigd Koninkrijk, Ullapool

Eigenlijk wil ik alleen maar kwijlend uit het raam kijken, want zo’n mooi uitzicht hebben we, maar goed… er moet ook nog een verslag getikt worden, dus vooruit maar. Als ‘ie korter is dan normaal, dan begrijpen jullie wel waarom! Zie ook de foto’s…

Vandaag hebben we om een uur of 8 het deprimerende Wick achter ons gelaten. De eerste stop was een supermarkt, want onze Grand Marnier is bijna op. Binnen 5 minuten was de Tesco –supermarkt gevonden, dus fles Grand Marnier opgepakt en op naar de kassa. HO!!! Daar werden we toch tegen gehouden door een winkelbediende en wat blijkt voor 10 uur ’s morgens mag je geen alcohol kopen… Raar volk die Britten! Dus zonder Grand Marnier maar met volle tank naar onze volgende bestemming.

We hebben de hele noordkust en noordwestkust afgereden met werkelijk prachtige vergezichten, meren, bergen en natuurlijk schapen. Een groot gedeelte was een éénbaansweg met om de 100 meter een passeerplaats om uit te wijken voor een tegenligger (of de tegenligger voor ons uiteraard), maar er waren ook stukken waar we een kwartier lang geen tegenligger tegenkwamen.

Onderweg zijn we nog even gestopt bij een grot, maar daar waren we eigenlijk zo weer uit en bij een eettentje waar we een Leek & Potatoe-soep hebben gegeten. Om een uur of 2 reden we onze bestemming Ullapool binnen en wat een verademing was dat na het zieltogende Wick. Het zonnetje hielp daaraan natuurlijk ook mee, maar het was gewoon eens stuk levendiger en verzorgder. Een beetje angstig was ik nog wel voor onze bed & breakfast, want op de foto zag de kamer er nogal klein uit. Het ligt 1,5 kilometer van het plaatsje Ullapool op een steile berg en toen we daar een kwartiertje later aankwamen werd ik al ietwat gerustgesteld, want van buiten zag het er nieuw en verzorgd uit en het uitzicht was prachtig. Helaas was de kamer nog niet klaar, dus zijn we weer terug het dorp ingereden en hebben daar wat rondgelopen, wat gedronken en zijn we weer op zoek gegaan naar Grand Marnier. Jammer genoeg was er geen Grand Marnier in deze Tesco, dus we gaan onze vakantie vol maken met een fles Southern Comfort.

Om 4 uur reden we terug en werden we naar onze kamer geleid. Wat een ruimte! Wat een lekkere douche! Wat een heerlijk bed! Wat een verademing na gisteren!!! We hebben nog even heerlijk op het balkonnetje in het zonnetje gezeten, een stukje tennis gekeken, lekker gedoucht en toen zijn we terug gewandeld naar het dorpje waar we lekker hebben gegeten. Terug was nog een hele klim bergopwaarts, maar we hadden vandaag helemaal niets aan lichaamsbeweging gedaan, dus dat hebben we meteen ingehaald.
Inmiddels kijken we met een half oog naar de andere halve finale van Wimbledon op onze kamer (go Murray!!!) en met het andere halve oog genieten we van het uitzicht.

De dag begon druilerig, maar werd naarmate we westerlijker reden beter en beter. Vanmiddag hadden we dus een zonnetje met zo’n 20 graden. Genieten dus!!

Morgen verlaten we deze prachtige B&B weer en gaan we naar Isle of Skye, dat het mooiste eiland van de Hebriden schijnt te zijn. We gaan het zien…

• 05 Juli 2013 - 23:20

Jack:

Ziet er goed uit paisano!;-)

• 06 Juli 2013 - 15:47

Trudy:

Jullie treffen het wel met het weer,hoor.
    Je kan in schotland nog aardige af-
    standen afleggen,dat valt mij hartstikke
    mee.
    Geniet ze nog.

• 07 Juli 2013 - 00:08

Cobie:

Ziet er weer prachtig uit.