Dag 4 - Edinburgh - Aviemore - Reisverslag uit Aviemore, Verenigd Koninkrijk van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Dag 4 - Edinburgh - Aviemore - Reisverslag uit Aviemore, Verenigd Koninkrijk van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Edinburgh - Aviemore

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

02 Juli 2013 | Verenigd Koninkrijk, Aviemore

Vandaag moesten we weer vroeg opstaan, aangezien onze parkeerticket om 9.30 uur verliep en we voor die tijd nog moesten douchen en ontbijten. Natuurlijk hadden we ons daar weer ons op verkeken en om precies 8.30 uur verlieten we onze guesthouse met als bestemming Aviemore.
Aviemore ligt aan de rand van de Cairngorm Mountains en van daaruit zijn er mooie uitstapjes te maken. Om die reden zullen we er dan ook 3 nachten verblijven.

Het eerste gedeelte ging vrij saai over de snelweg, maar als snel reden we door mooie heuvelachtige, groene landschappen. Onze eerste stop was na 1,5 uur rijden bij Blair Castle. Van buiten is het kasteel niet supermooi (ook niet omdat hij in de steigers stond), maar binnen is het zeer vermakelijk met mooie kamers en een interessante geschiedenis (ja, zelfs ik vond het interessant).
Nadat we daar 1,5 uur rond gestruind hadden, zijn we nog even door de kasteeltuinen gelopen. Aan de ene kant was een mooi bos met enorme sequoia-bomen. Je hoeft dus niet helemaal naar Californie om sequoia’s te zien. Kan ik dus weer van mijn lijstje schrappen en dat is maar goed ook, want er staat nog genoeg op.
Aan de andere kant was een kasteeltuin dat ze een paar geleden hebben opgeknapt. We weten niet hoe het er daarvoor heeft uitgezien, maar dat moet wel verschrikkelijk zijn geweest, want er was nu nog steeds niet veel aan.

We waren van plan om meteen door te rijden naar Aviemore, maar onderweg kwamen we nog een bord tegen met watervallen, dus hop… in de remmen en aan de wandel. Het was een relatief makkelijke wandeling naar Bruar Falls. Er waren de lower falls en de upper falls en uiteraard liepen we ook naar de upper falls. Op zich was dat zonde van de energie, want behalve de wandeling was er niet veel aan. We stonden op een brug waar je de waterval net niet mooi zag. Bij de lower falls had je dus een veel beter uitzicht. Maar goed… het was goed voor het verbranden van wat calorietjes, want het was best wel een klim.

Na deze stop reden we verder naar onze eindbestemming, nadat we onderweg nog een kleine lunchpauze hadden gehouden. Op het menu stond parsnip-soep en Thai Chicken soup. En laat die laatste nou net uitverkocht zijn. Dus wat doen wij als echte avonturiers: we gaan voor de parsnip-soep. En….. dat was een…. goede keus! We hadden nog gevraagd wat parsnip was en volgens de mevrouw die ons hielp was het een gele, langwerpige groente. Hebben jullie ondertussen al op google gezocht wat het is? Nee? Jammer dan, want ik ga het ook niet vertellen.

Om 15.30 uur waren we in ons hotel, Cairngorm Guesthouse. En wederom is het een plaatje en met deze keer ook een goede wifi-verbinding!! Jippie!! Nadat we ons geïnstalleerd hadden en nog een uurtje lekker languit op bed hebben gelegen (dat hadden we wel verdiend na 2 overvolle dagen), hebben we heerlijk gegeten bij het Cairngorm Hotel en als afsluiter hebben we nog wat gedronken in de plaatselijke pub met live-muziek. Omdat er maar weer zo weinig publiek was (wat wil je op een maandagavond) en omdat we bang waren dat we als enigen over zouden blijven en dan helemaal niet meer weg durfden te gaan, zijn we om 23.00 uur weer terug gegaan naar ons hotel.

Ook vandaag hebben we het weer droog gehouden, op een buitje na toen we in de auto zaten en een paar spetters toen we in die stomme tuin bij Blair Castle liepen.
Morgen opnieuw een spannende dag met een o.a. een bezoek aan een whisky-stokerij.

• 02 Juli 2013 - 09:08

Ada:

Parsnip is the bomb!

• 02 Juli 2013 - 09:57

Eva:

Mijn engelse familie groeide zelf parsnip in de tuin

• 02 Juli 2013 - 20:18

Cobie:

Komen jullie wel eens mensen tegen tijdens wandelingen?

• 05 Juli 2013 - 12:23

Jack: