Moab (Arches NP en Dead Horse Point State Park) - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Moab (Arches NP en Dead Horse Point State Park) - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Moab (Arches NP en Dead Horse Point State Park)

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

22 Juni 2011 | Verenigde Staten, Moab

Woensdag 22 juni 2011 Moab

Vandaag stond dus in ieder geval Arches NP op het programma. We wisten niet hoelang een bezoek aan dit park zou duren, dus wat de plannen daarna zouden zijn, was nog niet helemaal bekend. We hadden een paar opties (Canyonlands NP en Dead Horse Point State Park).

Arches NP ligt letterlijk om de hoek van Moab. Tien kilometer noordwaarts en je staat bij de ingang. Arches NP staat bekend om zijn, je raadt het misschien al, rotsbogen, maar ook om andere grillige, rode rotsformaties. Het is een betrekkelijk klein park met een hoofdweg van 28 kilometer lang en dan nog 2 zijweggetjes. Voor bijna alle bogen of rotsformaties moet een wandeling gemaakt worden, die varieren van 100 meter tot 5 kilometer. We hebben een paar van die wandelingetjes gemaakt. Uiteraard de korte, want ik zit natuurlijk met die hoogteziekte ;). Meteen bij het eerste punt kregen we al een kleine discussie. De ene wandeling leidde naar een dubbele boog, de andere naar de zogenaamde “windows”. Dus om geen energie te verspillen ging de één (Carlo) naar de “windows” en de andere naar de dubbele boog. Ik hoor jullie al denken dat ik voor de gemakkelijke wandeling koos, maar ze waren allebei gelijkwaardig.

Ook dit is weer een geweldig park en weer heel verschillend van wat we al gezien hadden. Zo reden we nog enkele uitzichtpunten af en voor we het wisten stonden we aan het eind van het park en was het pas 11.45 uur. Omdat het nog zo vroeg was besloten we nog naar Dead Horse Point SP te gaan, maar eerst…. een hapje eten! Aangezien er geen eetgelegenheden in de parken waren, zijn we eerst terug gegaan naar Moab en hebben daar bij een Denny’s genoten van een heerlijke klassieke hamburger (dus zonder allerlei poespas) en clubsandwich. Toen dus weer dezelfde weg noordwaarts, richting Dead Horse Point. Dit park was eigenlijk nog kleiner en de enige bezienswaardigheid was het punt waar de rivier Colorado een lus maakt. Ook weer een heel mooi uitzichtpunt en Carlo legt in een filmpje op YouTube uit waarom de lus zo heet.

Er waren 3 redenen om niet naar Canyonlands te gaan. Ten eerste waren we een beetje (parken?)moe. Ten tweede is Canyonlands eigenlijk voornamelijk interessant voor wandelaars (en jullie hebben gemerkt: dat zijn we dus niet!) en ten derde wilden we eigenlijk na zo lang in de kou te hebben door gebracht eindelijk eens van de warmte genieten bij het zwembad van het hotel. Dus vanaf een uur of 3 hebben we lekker een paar uurtjes bij het zwembad gelegen bij een stralend zonnetje en een temperatuurtje van zo’n 33 graden.
Vanavond hebben we heerlijk gegeten bij Slickrock café.

Morgen gaan we naar Monument Valley, bekend van allerlei films over het Wilde Westen. We zitten daar in een hotel, waarvan je van je balkonnetje kunt genieten van de unieke zonsondergang. Behalve dat hotel is er bijna helemaal niets. Dus ook de internetverbinding daar zal niet optimaal zijn. Het kan dus zijn dat er morgen geen stuk van ons verschijnt.

Geniet ook weer van de foto’s en de filmpjes (http://www.youtube.com/user/carloenheleen?feature=mhee)! Er is een filmpje op zijn kant gemaakt, maar we weten helaas niet hoe we hem goed op YouTube krijgen, dus als jullie tips hebben…

@Jack, Leon en Tim: Dat plassen was me wel een avontuur hoor ! Mijn schone plasje vervuilt de natuur echt niet hoor, dus een hoopje zand was niet nodig en van mijn nichtje had ik in ieder geval geleerd het niet voor een politieburo te doen…
@IJtske en Mariella: We kiezen vaker voor een kamer met 2 queensize-bedden (wel iets kleiner dan een gewoon 2-persoonsbed hoor), omdat we denken dat die kamers groter zijn. Of dat ook echt zo is, weten we eigenlijk niet…
@Alan en Pris: Die zon doet ons inderdaad goed! Maar waarschijnlijk lopen we morgen te klagen dat het te warm is ;)
@Dennis: Ik kan, net als Mariel, ook niet zoveel met het verhaal over de White Russian. Het enige wat ik kan bedenken, is dat het een teken van Donny moet zijn geweest.
@Cobie: Ruimte van de lodge is ok hoor, waarschijnlijk lijkt het kleiner op de foto.

• 23 Juni 2011 - 11:48

Ijtske:

Zoals carlo al zegt "het wordt een beetje eentonig", maar het ziet er weer prachtig uit. ;)

• 23 Juni 2011 - 23:04

Cobie:

Weinig reacties vandaag!!Maar op de foto's te zien zag het er leuk uit. De filmpjes kijk ik later.
    Trusten

• 29 Juni 2011 - 09:11

Marcel Zitter:

Heleen en Carlo wat is het toch een prachtig land ik zou alleen het niet met een auto doen maar lekker met een vette Harley.

Nog veel plezier daar wij houden de toko wel draaiende.

Groetjes marcel