Amsterdam – Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Amsterdam – Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Amsterdam – Seattle

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

09 Juni 2011 | Verenigde Staten, Seattle

Vandaag de 1e vakantiedag. Vanmorgen vroeg om 06.00 uur ging de wekker en hebben we de laatste spullen ingepakt. Om stipt 07.00 uur werden we opgehaald door mijn zwager Piet en die zette ons keurig af bij Schiphol om 07.30 uur. Na de standaard bezigheden die we dan nog doen op Schiphol voordat de vlucht gaat (roken, drank kopen, wat drinken en weer roken), vertrokken we met een kleine 3 kwartier vertraging (om 11.00 uur Nederlandse tijd) naar Seattle. Aangezien de vlucht een uur korter zou zijn dan dat wij dachten landden we om 11.00 uur (plaatselijke tijd in Seattle). Het is 9 uur vroeger dan in Nederland, dus voor de snelle rekenaars onder ons, de vlucht duurde 9 uur. Dan duurt het nog wel even eer je buiten staat, want eerst alle formaliteiten met douane, bagage, etc., dus om een uur of 12.15 konden we weer even genieten van een sigaretje voor Heleen en een sigaartje voor mij.

Aangezien het vliegveld nogal ver buiten het centrum van de stad ligt besloot Heleen dat we niet met de taxi zouden gaan, maar met de monorail vanaf het vliegveld. Dat had ze allemaal al keurig uitgezocht thuis. Het enige probleem was dat het station helemaal aan de andere kant van het vliegveld was dan dat waar wij stonden, dus dat was zeker een kilometer lopen met alle bagage. Nu hadden we natuurlijk een bagage-karretje kunnen halen, maar dat kost 4 dollar en daar had ik geen zin in. Die fout maak ik ook niet meer, want de blaren stonden bijna op mijn handen van die koffers.

Om een uur twee checkten we in bij het hotel, The Paramount Hotel in Seattle downtown. We hebben een mooie ruime kamer midden in het centrum van Seattle en daar zullen we de komende 3 nachten vertoeven. Aangezien we redelijk moe waren van de reis en het tijdverschil wilden we niet te lang op de kamer blijven zitten, omdat we anders in slaap zouden vallen, en zijn we maar direct naar buiten gegaan voor een 1e check-it-out rondje. Even onszelf bekend maken met de stad. We hebben al wat leuke dingen gezien die we de komende dagen gaan doen/bekijken (daar dus de komende dagen meer over), maar wat vooral ook opviel is dat het hier heel erg heuvelachtig is. Temperatuur is prima (ik schat ongeveer 21 a 22 graden vanmiddag). Om een uur of 16.30 uur kwamen we terug op de kamer, hebben we even een kleine 1,5 a 2 uur geslapen, en zijn we daarna wat gaan eten in de buurt. Iedereen is weer vol van de NBA finals, dus dat is altijd wel weer grappig, want in bijna ieder restaurant is dat ook te volgen op grote tv-schermen.

Het is hier nu 21.30 uur lokale tijd. We zitten nu aan een borrel, gaan zo nog even roken buiten (all smokefree hotel) en dan lekker slapen want we zijn in feite allebei behoorlijk moe en natuurlijk ook allebei weer te snotteren van de vlucht.

Morgen uiteraard meer (dan waarschijnlijk weer van Heleen). Adios!

• 10 Juni 2011 - 05:19

Jack:

Car en heleen, hopelijk zijn de blaren nu wat minder, mag dan ook wel ipv de 4 dollar.
    1 voordeel: ook bij jullie kunnen jullie genieten van hollandse nieuwe!

• 10 Juni 2011 - 05:44

Leon Kortekaas:

Hoop dat jullie een goede vakantie hebben.
    Heel veel fun.

• 10 Juni 2011 - 13:15

Ijtske:

Gelukkig is de vlucht goed gegaan en hebben jullie de koffers nog :D. Heel veel plezier in seattle!

• 10 Juni 2011 - 19:08

Anja:

Klinkt allemaal goed ben benieuwd om hoe laat jullie op pad gaan morgen ongeveer 08.15? Er is in ieder geval genoeg vis zo te zien !!!! Have fun!!!!