Jasper, deel 1 - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Jasper, deel 1 - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Jasper, deel 1

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

24 Juni 2017 | Canada, Jasper Park Lodge

We logeren in Tonquin inn, net iets buiten het centrum van Jasper. Toen we aankwamen bleek dat we een kamer met een queen-bed hadden. Dit hadden we al in Banff meegemaakt en hadden allebei een beroerde nacht gehad. Bed is gewoon veel te smal. We hebben dus de receptioniste overtuigd dat als we weer een queenbed krijgen, dit wel eens kon resulteren in een echtscheiding. Gelukkig was ze gevoelig voor onze smeekbede en boekte ze ons over naar een kamer met kingbed en zo hebben we voor het eerst “uit kunnen slapen”. We werden pas om half 8 wakker, wat een luxe. In principe hadden we ook niets om te haasten, maar we waren achteraf toch blij dat we nog redelijk op tijd op pad waren. We gingen namelijk met de Jasper Skytram naar de top van de Whistler berg. Nou ja… naar de top… Je moest nog wel 200 meter omhoog over 1,5 kilometer om op de echte top te komen.Steile klim dus. En omdat ik het uitzicht op de plek waar we uitstapten al prachtig vond en ik na 100 meter lopen het end in de bek al had, heb ik Carlo alleen naar boven laten zwoegen en heb ik heerlijk in het zonnetje zitten genieten van het uitzicht. Van zijn barbaarse tocht heeft hij een leuk filmpje gemaakt. Zie: https://youtu.be/i5G6X8Y-qEc

Vervolgens zijn we naar Maligne Lake gereden. Ook weer een enorm gletsjer meer, waar boot- en kanotochtjes gedaan kunnen worden. Onderweg hadden we weer geluk en kwamen we in een file terecht. Dat kan maar 1 ding betekenen: een beer. En ja hoor, een bruine beer zat rustig te grazen langs de kant van de weg en trok zich niks aan van alle auto’s.

Bij het meer hebben we eerst ons broodje van de Subway opgepeuzeld en daarna nog zo’n 3,5 km gewandeld langs het meer. Vervolgens zijn we teruggereden naar Maligne Canyon, de “oorzaak” van Maligne Lake. Ik vind de canyons hier echt prachtig. Door de canyons die ik eerder heb gezien, liep lafjes wat water, maar hier buldert het er gewoon doorheen. Wat een geweld! Nu begrijp ik ook de kracht van het water en dat het zich zo door de rotsen slijpt.

Op de terugweg hebben we weer 2 beren gezien en weer vlak langs de weg. Van een van die beren, heb ik ook een filmpje gemaakt, https://youtu.be/_b-57dnfYdk . Hij liep vlak naast onze auto en net toen we hem in wilde halen, begon hij te rennen en leek het alsof hij vlak voor de auto wilde oversteken. Het leek alsof hij zich opgejaagd voelde, maar even later liep hij weer rustig verder.
Dit brengt het totaal aantal beren op 10.

Bij het ophalen van de huurauto, bleek een 2e bestuurder $ 13,50 te kosten. Voor 14 dagen vonden we dit toch wel kostbaar en besloten we dat ik niet zou gaan rijden. Daar kreeg ik toch wel spijt van. Het lijkt me heerlijk om ook te rijden, dus we zijn naar het verhuurbedrijf gegaan om voor de overige dagen toch maar een 2e bestuurder bij te boeken. Vanaf morgen zal ik dus ook het stuur ter hand nemen. Jeej!!
Vandaag was het bijna de hele dag zonnig en morgen schijnt het nog mooier te worden. De korte broek kan uit de koffer!

  • 24 Juni 2017 - 09:34

    Ria:

    Geniet van de verhalen en de beren. Ze zijn wel kleiner dan ik dacht. Maar wel cut

  • 24 Juni 2017 - 09:44

    Miquel:

    Mooie verhalen weer en een schitterend filmpje Carlo :-). Die beer is ook leuk hoor.

  • 24 Juni 2017 - 11:03

    Pa En Ma:

    ben heel erg nieuwsgierig naar jullie filmpjes, dus ik moet maar eens gaan kijken of ik ze kan vinden. en het is natuurlijk fantastisch dat jullie die beren zien! Heel byzonder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlo en Heleen

Actief sinds 08 Juni 2008
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 193733

Voorgaande reizen:

13 Juni 2019 - 06 Juli 2019

Oregon en noord-Californië

18 Juni 2017 - 09 Juli 2017

West Canada en Alaska

07 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Australie 2016

04 Juni 2015 - 21 Juni 2015

Noord-Spanje

07 Augustus 2014 - 29 Augustus 2014

Java - Bali

28 Juni 2013 - 13 Juli 2013

Schotland

22 Juni 2012 - 14 Juli 2012

Boston - Orlando

09 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Seattle - Las Vegas

11 Juni 2010 - 03 Juli 2010

Deep South (In de voetsporen van Elvis)

30 Oktober 2009 - 07 November 2009

Florida

12 Juni 2009 - 04 Juli 2009

New York - Las Vegas

07 Juni 2008 - 28 Juni 2008

Zuidwest Amerika en Hawaii

Landen bezocht: