Calgary - Waterton Park - Reisverslag uit Waterton Park, Canada van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Calgary - Waterton Park - Reisverslag uit Waterton Park, Canada van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Calgary - Waterton Park

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

18 Juni 2017 | Canada, Waterton Park

Zoals Carlo al schreef is de jetlag als een bom ingeslagen. Hij was vannacht om 3.00 uur wakker en ik heb het nog kunnen rekken tot 5.00 uur, maar ook tussendoor veel wakker gelegen. Voordeel was dat we lekker vroeg op pad konden voor een ontbijtje, maar het is natuurlijk weekend dus de ontbijtgelegenheden slapen blijkbaar uit. Uiteindelijk om een uur of 8 na een flinke wandeling belandden we bij een tentje waar we toch nog uitgebreid hebben ontbeten. En een goede ochtendwandeling is natuurlijk nooit weg (ik heb besloten om dit jaar alles eens positiever te benaderen).

De auto is qua uitrusting niet wat ik gewend ben. Geen usb-aansluiting en geen bluetooth. Een beetje karig... We moesten dus gelijk al op pad voor een aux-kabel voor het afspelen van onze fantastische afspeellijsten en een sigarettenaanstekeraansluiting (mooi woord!) voor het opladen van de navigatie. (Het positieve heb ik al weer snel achter me gelaten, merk ik)

De eerste stop vandaag was Fort Macleod, een klein, pittoresk plaatsje waar als klap op de vuurpijl ook nog een oldtimer-expositie werd gehouden. We vielen dus met ons neus in de boter en een regenbui op ons dak. Maar voor de rest van de dag hebben we het droog gehouden, met wel een stevige wind en een graad of 16.
Daarna stond het plaatsje Pinchers Creek op het programma, maar ik ben er niet achter gekomen waarom ik dit als bezienswaardigheid had genoteerd.
Met gierende banden dus koers gezet naar onze eindbestemming voor vandaag. Van vlakke prairie reden we zo de bergen in. Vlak voor de ingang van Waterton Lake N.P. hebben we nog de Bison Paddock Loop gereden en de bizons hebben zich ook keurig laten zien.

Om 16.00 uur waren we bij ons motel (Aspen Village) en hebben we nadat we hebben ingecheckt nog een korte wandeling door het dorp en naar het prachtige Prince of Wales hotel gemaakt. Waterton Park is een schattig plaatsje met prachtige uitzichten.
Morgen gaan we het park verder verkennen! Zin in!

• 18 Juni 2017 - 08:31

Mascha:

Ik vind het al heel positief dat je de s.a.a. (afkorten is toch makkelijker!) gebruikt voor het navigatiesysteem Heleen! Veel plezier!!

• 18 Juni 2017 - 09:30

Cees Meijdam:

Jij kan zonder navigatie toch ook wel uit te voeten? Hoogstens een beetje verdwalen en dan vraag je maar de weg naar Katwijk. Kom je vanzelf wel weer thuis.

• 19 Juni 2017 - 14:44

Ria:

Het klinkt allemaal erg mooi. Hoop dat jullie er veel van genieten. Wij genieten van de foto's en reisverslagen mee. Jammer dat de auto een beetje tegen valt. Houden jullie die de hele weg, of kunnen jullie hem in een andere plaaits omruilen?