Boston, Ma - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Boston, Ma - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Boston, Ma

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

24 Juni 2012 | Verenigde Staten, Boston

Vandaag was het onze 1e volledige dag van de vakantie in Boston. Na een goede nacht (ik was om 06.10 uur wakker en Heleen om 07.00 uur) gingen we met goede moed richting de metro, om naar het centrum van Boston te gaan. Twee dollartjes p.p voor een enkeltje en we zaten in een mum van tijd waar we zijn wilden. Het plan van vandaag was om een walvissen boottocht te doen en daarna zogenaamde “freedom trail” te lopen. De ochtend begon met een beetje regen maar dat mocht de pret niet drukken. Een jas voor mij en een trui voor Heleen in de rugtas, dus dat zat allemaal snor mocht het uit de klauwen lopen. Afijn, we kwamen de metro uit in het centrum om ongeveer 09.30 uur, de zon begon te schijnen en het werd gewoon een prachtige dag met een graad of 26 a 27! Natuurlijk hadden wij geen korte broeken aan en ook geen zonnebrand, dus dat was even minder, maar goed we liepen heerlijk in het zonnetje!

Op ons gemakje liepen we naar de haven en kwamen daar om 10.05 uur aan. En ja hoor… de walvistocht was nèt om 10.00 uur vertrokken en de volgende ging pas om 14.00 uur. Dat hadden wij weer. Heleen haar schema helemaal door de war. Na van de ergste schrik bekomen te zijn, kwamen we tot de oplossing om maar eerst de Freedom Trail te lopen.

De Freedom trail in Boston is in feite een wandeltocht van ongeveer 5 km langs de 16 belangrijkste, historische monumenten/gebouwen die het verhaal vertellen over het allereerste begin van de Amerikaanse revolutie vanaf de 18e eeuw. Die tocht wordt heel eenvoudig door een dikke lijn op straat aangegeven, zodat je precies weet hoe je moet lopen kris kras door Boston heen. Erg interessant allemaal, voor mij dan, want we zijn erachter dat Heleen niks met geschiedenis heeft, maar meer met de cultuur én natuur!

Vandaar ook dat we ’s middags maar zijn gaan varen en op walvisjacht zijn gegaan. Onderweg hadden we toch nog maar even wat zonnebrand gehaald voor ons gezicht met factor 30. Heerlijke spray, zo direct op je gezicht, fantastisch! 3x gedaan allebei. Toch belangrijk voor onze huid, die er overigens fantastisch uit zien nadat we beide gestopt zijn met roken, en zeker omdat we op een boot in de volle zon, buitengaats, de zee op gingen. Maar het duurde niet lang voordat onze ogen toch wel een beetje begonnen te tranen en op een gegeven moment had ik alleen nog maar mijn ogen dicht. Heleen heeft daarna op de verpakking gekeken van de zonnebrand en daar stond toch wel op dat je zeker niet direct in je gezicht moest sprayen, maar eerst op je handen….lekker dan!

Maar dat alles mocht de pret niet drukken want op een gegeven moment werden de walvissen gevonden (dat moet je altijd maar afwachten of het ook echt gebeurt, en zo niet, dan mag je een dag later weer, maar dan zou ons schema helemaal de mist in gaan) en dat was toch wel erg mooi en bijzonder om te zien. We zagen een moeder (Stella) en een babywalvis (nog geen naam). Erg mooi om te zien zo in de natuur, en zeker voor Heleen, want die is helemaal gek van de natuur weten we nu. Uiteindelijk eindigden we om 17.30 uur bij de aankomst in de haven met mega slecht weer. Enorme regenbuien vergezeld met onweer. Dus als een gek rennen naar het metrostation en terug naar het hotel.

Inmiddels is het nu ongeveer 09.30 uur en hebben we net lekker Mexicaans gegeten vlak bij de universiteit Harvard. Nu lekker een borrel naar binnen tikken en op tijd naar bed, want we zijn toch wel redelijk afgedraaid na zo’n dag.

Groeten!

ps Filmpjes zijn te vinden op: http://www.youtube.com/user/carloenheleen?feature=mhee

• 24 Juni 2012 - 06:21

Mascha:

Tja wat is erger, verbrandde oogleden of tranende ogen?

• 24 Juni 2012 - 06:54

Mars V.:

Wat gaaf joh! Leuk om te lezen wat jullie zoal meemaken daar. Geniet er van hè. Gr. Mars

• 24 Juni 2012 - 07:40

IJtske:

Walvis spotten lijkt me super gaaf. Niet zeeziek geweest?

• 24 Juni 2012 - 07:45

Marcel Zitter:

Hé Helleen en Carlo,
    Mooie foto`s dus door die factor 30 spray heb je de helft niet gezien, is maar goed dat je foto`s hebt gemaakt kan je altijd weer terug ff kijken wat je hebt gemist met je ogen dicht.
    Nog veel plezier, groetjes Marcel

• 24 Juni 2012 - 11:54

Remi:

Geweldig, die mooie ironische lijn.

De stille strijd tegen de kleine ongemakkelijkheden. Prachtig. Een uur in het vliegtuig wachten om niet te laat te zijn, maar ook 5 minuten te laat voor de walvisvaart. Gelukkig maar dat er een dikke streep door de stad liep waar iedereen overheen kan denderen, zonder fout te lopen. Pure poezie luitjes. Nu Cape Cod nog...

• 28 Juni 2012 - 07:06

Caroline:

wat heerlijk om te lezen....