Seattle - Yakima - Reisverslag uit Yakima, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Seattle - Yakima - Reisverslag uit Yakima, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Seattle - Yakima

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

12 Juni 2011 | Verenigde Staten, Yakima

Vandaag is de roadtrip van start gegaan! Ik heb afgelopen nacht redelijk geslapen. Dat wil zeggen, tot een uur of 5 aan één stuk geslapen en daarna nog een beetje liggen doezelen (is dat een woord?). Daarentegen heeft Carlo een slechte nacht gehad. Zo wisselen we elkaar blijkbaar af…. Om 6.00 uur dus opgestaan en langzaamaan onze spullen gepakt en gedoucht. Om 8.00 uur konden we de huurauto ophalen bij het Hilton hotel op een klein kwartiertje lopen van ons hotel. Dit ging allemaal lekker snel en om 8.15 uur stonden we met onze aanwinst, een Jeep Grand Cherokee, voor het hotel om de koffers in te laden. En nadat we ons helemaal geïnstalleerd hadden, reden we om even over 8.30 uur richting onze eerste bestemming van de dag: Mount St. Helens. Onderweg bij een Safeway-supermarkt nog wat inkopen gedaan: koelbox incl. ijs, cola, sprite, redbull, water, bananen en een stokbrood en beleg (jaja, we hebben heeeel zuinig ons ontbijt zelf klaargemaakt).

Om een uur of 12 kwamen we bij het Visitor’s Center van Mount St. Helens aan. Het is een redelijke omweg, maar het stond hoog op het verlanglijstje van mijn vulkaan-geobsedeerde man. Mount St. Helens is in 1980 uitgebarsten, waarbij tientallen mensen om het leven zijn gekomen en een groot gedeelte van de berg instortte.
De weg er naartoe is al heel indrukwekkend. Steeds kwam de, nog met sneeuw bedekte, berg dichterbij en werd hij dus ook indrukwekkender. In het Visitor’s Center is er veel informatie te vinden over de uitbarsting en de wederopbouw van het gebied. Erg interessant! We hebben meteen een jaarkaart aangeschaft voor alle Nationale Parken, zodat we niet steeds losse kaartjes hoeven te kopen. Bovendien is het voordeliger ;). Daarna nog wat fotootjes geschoten en terug naar de auto, waar ik het stuur zou overnemen. Ik was me dus lekker aan het installeren, met het raampje open, toen ik werd aangevallen door een hommel (of iets dergelijks). Dus ik met een harde gil en met een sprong via de andere stoel naar buiten. Dit tot grote hilariteit van Carlo en de mensen die net voorbij liepen…
Eenmaal van de schrik bekomen en nadat ik verzekerd was dat de hommel uit de auto was, toch maar weer ingestapt en weer op pad gegaan.

We vervolgden onze weg via de US12. Deze route wordt ook wel aangeduid als een ‘scenic byway’, oftewel een mooie route door de natuur en die zullen we blijven volgen tot Lolo/Missoula. En een mooie route was het zeker! Wat is er mooier dan door de bergen te rijden met een wilde rivier naast je? Deze weg gaat ook langs Mount Rainier. Deze berg is op heldere dagen al vanuit Seattle te zien, maar helaas was het steeds bewolkt. Dus vandaag hoopten we deze indrukwekkende berg wel te zien. Maar nee hoor… De andere bergen blokkeerden het zicht. We hebben zelfs nog even een kleine omweg gemaakt om er dichterbij te komen, maar het was weer zo bewolkt, dat de top helemaal in nevelen was gehuld. Je kon zelfs het verschil niet zien tussen de wolken en de berg (die ook nog helemaal met sneeuw bedekt was). Dus onverrichter zake maar weer omgedraaid en onze weg vervolgd.
Onderweg begon het ook nog even te regenen en dat deed de temperatuur geen goed. De hele dag is het zo’n 18 graden geweest (hoog in de bergen uiteraard nog koeler).

We hadden nog geen hotel geboekt voor vannacht, dus daar moesten we nog even naar op zoek. Het is het Fairfield Inn geworden in Yakima. De prijs was $ 129,--, maar ik heb mijn ANWB-lidmaatschapspas bij me… De ANWB is een zusteroriganisatie van de AAA (Amerikaanse tak van de ANWB) en dan kun je kortingen krijgen. Dus we vroegen om de AAA-rate en die bleek $ 116,-- te zijn. Dus daarmee ingestemd en ik stond al met mijn ANWB-pas klaar, maar hij hoefde hem helemaal niet te zien. De tip van de dag: Altijd AAA-rate vragen, ook al heb je geen ANWB-pasje, want ze hoeven hem toch niet te zien…

Op de kamer hebben we nog even de laatste wedstrijd van de NBA-finale zitten kijken en de Dallas Mavericks hebben aan het langste eind getrokken! Om onze buik te vullen hebben we bij Bob’s Burger en Brew gegeten. Het was weer zo’n gigantisch bord vol, dat ik al geen trek meer had, toen het voor mijn neus werd gezet… (zie foto).

Morgen een rijdag met weinig bezienswaardigheden, dus dat wordt een uur of 9 plankgas doorrijden.

Bedankt voor de reacties! Gisteren was wel even een domper met 0 reacties, maar dat hebben jullie vandaag weer goedgemaakt!

@Mariella: inderdaad we worden er steeds beter in met die foto’s van onszelf
@Jack: Het haar van de chauffeur was echt hoor! Waarschijnlijk heeft Britsemmer een pruik…
@Catharina: Leuk dat jullie het leuk vinden. Jullie hadden misschien een kleinere rondreis, maar jullie hadden natuurlijk ook een week korter.
@Erik: Haha, Speen die zijn haar geverfd heeft. Check jij het even voor de zekerheid?
@Cobie: Carlo is ook blij dat hij 3 weken van dat gezeur van Jaap af is.
@Judi: Onze volgers verwachten elke dag een lang verhaal. Daar kunnen jullie een voorbeeld aan nemen… (3 stukken in 4 maanden tijd…)

  • 13 Juni 2011 - 05:28

    Leon:

    Heleen,was het geen HUMMEL?

  • 13 Juni 2011 - 07:44

    Mariella:

    Goodmorning!! Ik zie dat mijn echtgenoot mij voor is geweest (die moet in tegenstelling van de rest van Ned. een paar uur werken vandaag). Ik sprak Catharina gisteren en die vond het ook helemaal leuk, om jullie te volgen. Ze was alleen helemaal flabbergasted over de enorme afstand die jullie gaan afleggen!! Nou lijkt mij een rit van 9 uur! ook verschrikkelijk, maar zonder jengelende, ruziemakende zal het waarschijnlijk een stuk relaxter zijn. Het beloofd hier in Nederland een enorm saaie dag te gaan worden met de grijze lucht die boven ons hangt met de daarbij behorende regen die naar beneden valt. De foto met dat heerlijke grote bord friet liet mij het water uit de mond lopen, terwijl ik ondertussen mijn shake naar binnen slurp!!! Zoals jullie zien schrijf ik al net zo veel als dat ik praat, dus ik ga er mee stoppen voor vandaag.
    Ik wens jullie een hele voorspoedige rit toe...veel foto's maken en ik kijk weer uit naar jullie belevenissen!!
    dikke kus Mariella xxx
    ps toppertje weer, die van jullie samen voor de berg!!! hahahaha

  • 13 Juni 2011 - 07:45

    Manon:

    Omdat ik me nu verplicht voel een reactie achter te laten.. Ziet er allemaal heel gaaf uit, een roadtrip USA gaat zeker ook op mijn verlanglijst! Die is al aardig lang aan het worden! Veel plezier nog!

  • 13 Juni 2011 - 07:47

    Mariella:

    Zoals je waarschijnlijk zelf al bedacht had, hoort achter ruziemakende, jengelende het woord KINDEREN!!!!
    Schatjes hoor, maar "killing" zodra je ze samen op de achterbank zet!!!

  • 13 Juni 2011 - 08:02

    Jack:

    Bedankt voor de reactie. Maar tjeezus wat een pruik had die vent dan ahhha.
    Mooie natuurfoto's!!! Kilometers lange wegen met bossen om je heen, prachtig!
    Veilige kilometers en kijk nu al weer uit naar het volgende stuk(je). Zit er ook een zelfontspanner op jullie foto? Maar Car, komplimenten voor je vaste hand.
    ciao

  • 13 Juni 2011 - 10:09

    Ijtske:

    Ik had die gezichten wel willen zien van al die mensen, toen jij vluchte voor die bij :D.
    Leuk verslag weer, nu hopen op iets beter weer.
    Have fun! X

  • 13 Juni 2011 - 13:33

    Lakshmi:

    Jeetje Heleen, ziet er goed uit! Ik zal je proberen te volgen.. Veel plezier nog! Xx

  • 13 Juni 2011 - 18:35

    Arianne:

    Weer terug in Katwijk dus vanaf nu kunnen we jullie weer vervelen met allerlei reacties.
    Uiteraard wel alle verslagen trouw gelezen en nu even de foto's in het groot bekijken!

    Dat verhaal met die bij had inderdaad gefilmd moeten worden, geniaal!!

    Enjoy en tot morgen ;-)
    xx

  • 13 Juni 2011 - 18:59

    Alan En Pris:

    hoi Luitjes,
    Wat een leuk verslag weer!

    Dat enorme bord met eten doet ons weer denken aan ons bezoek in een rest. in Miami , god wat was dat veel , Als je dat voor je hebt staan dan hoef je gelijk niet meer! Tip vraag een doggybag en geef het aan de zwervers ( let op of ze een gebitje hebben) ken je het verhaal nog???

    We kijken weer uit naar jullie volgende verslag!! veel plezier!!
    Hopen dat het weer een beetje opknapt!

  • 13 Juni 2011 - 19:22

    Hicham:

    ziet er goed uit van zelst..geniet er van,het is toch niet ieder dag zo een bord eten man..probeer ook wat groenten en fruit te eten.dat kan daar wel hoor..ik hou het in de gaten dus volgende fotos wil ik een gezond bord zien....gr

  • 14 Juni 2011 - 18:09

    Dennis:

    Dat bord zeg er idd errug vol uit en met al die sauzen!!!!! Zou er ook niet zo n trek in hebben!!! Gelukkig staat er een vertrouwd flesje Heiniken achter!!!!!!!!! Dat dan weer wel!!! gr Den

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Yakima

Carlo en Heleen

Actief sinds 08 Juni 2008
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 193336

Voorgaande reizen:

13 Juni 2019 - 06 Juli 2019

Oregon en noord-Californië

18 Juni 2017 - 09 Juli 2017

West Canada en Alaska

07 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Australie 2016

04 Juni 2015 - 21 Juni 2015

Noord-Spanje

07 Augustus 2014 - 29 Augustus 2014

Java - Bali

28 Juni 2013 - 13 Juli 2013

Schotland

22 Juni 2012 - 14 Juli 2012

Boston - Orlando

09 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Seattle - Las Vegas

11 Juni 2010 - 03 Juli 2010

Deep South (In de voetsporen van Elvis)

30 Oktober 2009 - 07 November 2009

Florida

12 Juni 2009 - 04 Juli 2009

New York - Las Vegas

07 Juni 2008 - 28 Juni 2008

Zuidwest Amerika en Hawaii

Landen bezocht: