Whistler - Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Whistler - Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Whistler - Vancouver

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

29 Juni 2017 | Canada, Vancouver

Vandaag vertrokken we naar onze laatste bestemming in Canada, Vancouver. We hebben een leuke rit gereden van ongeveer 125km, waarbij we onderweg wat stops hebben gemaakt. Dat gaat niet altijd helemaal volgens plan. We wilden vandaag bijvoorbeeld bij een vulkaanmeer gaan kijken maar toen we daar aankwamen bleek dat we wel eerst minimaal 9km moesten wandelen en 800 meter in hoogte overbruggen, terwijl wij hadden gedacht dat we maximaal een kilometertje moesten lopen. Dat feest ging dus niet door.

We zijn wel bij een paar mooie watervallen geweest die op de route lagen, waarbij er 1 uitspringt wat ons betreft en dat zijn de Shannon Falls. Erg mooi om te zien omdat die continue breekt op de rotsen en ik schat minimaal 100meter hoog is.

We kwamen onderweg nog even kort in de problemen omdat de benzine bijna op was, maar we dachten dat we het wel zouden halen. Ongeveer 40 - 45 km voordat we er waren ging echter het lampje branden dus toch nog maar even een pomp opzoeken.....maar die kwam voorlopig niet. Nog een dorpje ingereden om te vragen maar daar kregen we te horen dat we nog ongeveer 15 a 20 minuten moesten doorrijden voor de eerstvolgende pomp. Hmmm. Uiteindelijk leverde het geen problemen op en hebben we het gered.

In Vancouver hebben we direct de auto ingeleverd. 1dag te vroeg eigenlijk maar wij hebben de auto niet meer nodig en parkeren kost hier ook snel 20 a 25 dollar per dag. Bleek dat we 15 dollar moesten betalen bij de autoverhuurder voor het 1 dag te vroeg inleveren :)

Afijn ....uiteindelijk hoefden we die niet te betalen, maar het was wel grappig.

We zijn direct een check-it-out rondje gaan maken door de stad. Hebben alvast bij Canada Place, waar de cruise vertrekt, rondgekeken hoe dat allemaal in zijn werk gaat als wij daar zaterdag vertrekken. En tevens hebben we bij Canada Place de 'Flyer over Canada' film gezien. Een 4D film en beleving die we beide fantastisch vonden. Je 'vliegt' dus zelf over Canada met zijn prachtige natuur en steden en beleeft alles alsof jij het vliegtuig bent. Prachtig!

Als laatste hebben we 's-avonds nog een Prohibition tour gedaan. Een gids vertelde mooie verhalen over de dagen ten tijde van de drooglegging in Vancouver. Ik wist niet eens dat dat er was, maar van 1917 - 1920 was Vancouver dus legaal drooggelegd. Illegaal uiteraard niet. Leuke tour en leuke gids. We hadden trouwens bij aankomst in het hotel via internet nog kaartjes gekocht voor deze tour a 25 dollar en wat bleek later in de stad? We hadden ze met 50% korting kunnen kopen de plaatselijke VVV. Dat heeft de pret overigens niet mogen drukken en alleen maar versterkt.

• 29 Juni 2017 - 10:28

Pa En Ma:

ha,ha,ha...........15,- dollar bijbetalen als de auto 1 dag eerder terug is. Je moet het maar verzinnen. Maar gelukkig is dat toch niet doorgegaan. En nu de cruise! Ook wij kijken uit naar die belevenis hoor. Kun je ook gewoon je verhaal schrijven op de boot? Ik hoorde mensen zeggen zoals Wim Nijgh e.a. dat ze meegenieten van jullie verhalen.

• 01 Juli 2017 - 11:13

Remi:

Zie je, dat hele Internet man.... Je hebt er niks aan.