Kamloops - Whistler - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Kamloops - Whistler - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Kamloops - Whistler

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

27 Juni 2017 | Canada, Kamloops

Van onze tussenstop in Kamloops zouden we vandaag naar Whistler rijden. Opnieuw een bergdorp, waar overigens in 2010 de Olympische winterspelen zijn gehouden (samen met Vancouver).

We hadden ongeveer 300km rijden voor de boeg en we zouden, uiteraard, een scenic highway gaan rijden, de zogenaamde sea to sky highway. Maar eerst reden we een andere weg die ook prachtig was en door een omgeving ging die het best valt te omschrijven als berg- en woestijnachtig. De bergen waren niet zo hoog als in de Rockies maar toch wel hoog en het landschap en de weg die er doorheen slingerde was schitterend.

Onderweg was er niet heel veel bijzonders te doen of te zien, afgezonderd van een paar leuke historische plaatsjes en in Canada is dat 'historische' vanaf eind 19e eeuw ongeveer. De 1e goudzoekers in dit gebied zorgden er voor dat deze plaatsjes ontstonden. Zodoende. Ze waren wel leuk om te zien, zeker de plaats Clinton, en we hebben er ook doorheen gewandeld. Er was ook een 'ghosttown' onderweg (Deadman Junction Ranch), maar die hadden ze speciaal gemaakt voor toeristen en er werden tevens films opgenomen vertelde de dame die ons ontving. Ze was erg blij dat we daar waren, want afgezien van 2 Fransen, die overigens snel vertrokken, was er niemand. We kregen direct een rondleiding,  maar eerst vertelde ze ons tusen neus en lip door dat er een ratelslang ergens daar was.....fijn dan! .....om vervolgens gewoon door te gaan met de rondleiding. Het was wel leuk, maar niet zo heel bijzonder, alleen de dame in kwestie was zo enthousiast wat ze allemaal gemaakt hadden dat we ook niet zomaar wilde weggaan. Uiteraard wilde ze ons ook iets verkopen uit haar souvenirshop, zonder heel opdringerig te worden overigens, maar daar hebben we voor gepast. We hebben wel een donatie gedaan voor de moeite die ze heeft gedaan en het stadje dat ze daar in The middle of nowhere hebben gemaakt.

Tussen de middag hebben we heerlijk geluncht bij Historic Hat Creek. Er was ook een soort openluchtmuseum, maar wegens tijdgebrek en de hitte, hebben we die aan ons voorbij laten gaan.

Tegen het einde van de middag waren we op de plaats van bestemming en hier blijven we 2 nachten. We hebben een upgrade gekregen van de kamer en die is dus prachtig. Morgen gaan we o.a. "zipline-en" door de bomen dus dat belooft weer veel goeds.

• 27 Juni 2017 - 10:19

Ria:

Het klinkt allemaal zo mooi. Net als de fotos trouwens. Ik geniet net jullie mee