Wasquehal - Lubersac - Hondarribia - Reisverslag uit Hondarribia, Spanje van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Wasquehal - Lubersac - Hondarribia - Reisverslag uit Hondarribia, Spanje van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Wasquehal - Lubersac - Hondarribia

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

07 Juni 2015 | Spanje, Hondarribia

Zondag 7 juni 2015, Hondarribia

De eerste vakantiedag is begonnen!
Vanmorgen zijn we vanuit Frankrijk vertrokken na bijna 2 dagen vol verwennerij in Lubersac. Vrijdag waren we rond 17.00 uur bij kasteel La Fragne, nadat we onze koffers hadden gedeponeerd in het hotelletje zo'n 3 km van het kasteel vandaan. Iedereen was toen al volop aan het genieten bij het zwembad bij het kasteel, dus ook wij zwempak aan en meteen een frisse duik genomen. Daarna kregen we een 5 gangen-diner voorgeschoteld en werd er nog nageborreld.

De volgende dag werden we om 9.00 uur weer bij het ontbijt verwacht en daarna hadden we een paar uur vrij te besteden tot de ceremonie van 16.00 uur. Die uurtjes hebben we ook weer lekker bij het zwembad doorgebracht en daarna weer terug naar het hotel om ons om te skoeien (voor de niet-Katwijkers: om te kleden).
Om 16.00 uur stonden we allemaal in vol ornaat bij de ingang van het kasteel om de bruid van de trap af te zien komen schrijden en daarna was het rennen voor een mooie plek want de helft van de plaatsen waren in de loeihete zon. Gelukkig lukte het me een mooie plek te bemachtigen, ondanks de hoge hakken. De mevrouw die de ceremonie leidde, had een mooie speech en op het eind verklaarde ze dat de bruid en bruidegom gehuwd waren, maar ik (en natuurlijk mijn collega's) weten wel beter, want een huwelijk tussen twee Nederlanders kan niet in Frankrijk worden voltrokken. Ik, als ambtenaar van de burgelijke stand heb ze dus ook niet gefeliciteerd met het huwelijk, maar met de ceremonie, gna gna gna. Na de champagne en het gebak was het voor de meesten weer omkleden geblazen, want om nou met 30 graden strak in pak te blijven lopen...

De festiviteiten werden weer voortgezet aan het zwembad en na de prima verzorgde barbecue nam de DJ het heeft in handen. De meningen over de DJ waren nogal verdeeld, maar de dansvloer stond constant vol, dus hij zal toch wel iets goeds gedaan hebben.
Klokslag 00.30 uur werd de laatste plaat ingezet en na nog een afsluitende mop van Carlo keerden we weer “huiswaarts”.

Vanmorgen kregen we weer een uitgebreid ontbijt en daarna was de tijd aangebroken om afscheid te nemen. Om even na elf uur reden we weg naar onze eerste vakantiebestemming: Hondarribia een plaatsje net over Spaanse grens en zo'n 15 km van San Sebastian. Het was heerlijk rustig onderweg volgens Carlo, want ik heb grotendeels óf met mijn ogen dicht gezeten of zitten lezen. De weg was namelijk nogal saai...

Hondarribia is een schattig plaatsje! Het centrum is grotendeels autovrij en alle gebouwen zijn tiptop verzorgd en staan mooi in de verf. Het valt wel op dat hier bijna alleen maar toeristen uit Spanje en Frankrijk komen, want bijna niks is in het Engels. Maar met mijn uitstekende kennis van de Spaanse taal komen we een heel eind, ahum ahum.

We hebben ons maar gelijk weer in de wereld van de tapas gestort en die hebben ons weer heerlijk gesmaakt. Afgezien van de uitermate nare douche hebben we een fijne kamer midden in het centrum in Hotel San Nikolas. Vandaag was het zo'n 25 graden en ook morgen kunnen we volgens de voorspellingen op deze temperatuur rekenen.

Morgen rijden we naar San Sebastian en daar gaan we de wereld van de pinxtos betreden. We hebben daar een pinxtos-toer met privégids geboekt. Pinxtos zijn een soort tapas, maar dan anders is mij verteld. Spannend. Morgen meer hierover.

• 08 Juni 2015 - 08:05

Anja:

Mooi verslag Heleen! Welke mop heeft Carlo verteld dan? Die heb ik denk gemist

• 08 Juni 2015 - 10:31

Alan En Pris:

heerlijk weer, lekker eten , geniet ervan !!!

• 08 Juni 2015 - 21:03

Cobie: