Newport (Rhode Island) – Lancaster (Pennsylvania) - Reisverslag uit Lancaster, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Newport (Rhode Island) – Lancaster (Pennsylvania) - Reisverslag uit Lancaster, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Newport (Rhode Island) – Lancaster (Pennsylvania)

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

26 Juni 2012 | Verenigde Staten, Lancaster

Vandaag zou weer een zogenaamde rijdag worden. Dus zoveel mogelijk mijlen overbruggen, omdat er onderweg niet veel bijzonders te zien zou zijn. Om 7.00 uur vanmorgen waren we allebei wakker, dus rustig aan gedoucht, spullen gepakt en uitgecheckt. Bij dit hotel was geen ontbijt, dus we moesten eerst naar de dichtstbijzijnde supermarkt voor wat brood en beleg.

Om ca. 8.30 uur reden we weg bij de supermarkt voor een rit van zo’n 6,5 uur (zonder pauzes). Makkie dus, maar het zou wel een saaie rit worden over voornamelijk Interstates. Er was alleen een mooi stuk weg in het begin en op het eind.

Na dik 2 uur rijden gaf ik het stuur over aan Carlo en daar zou ook de zogenaamde scenic highway (toeristische route) beginnen. Dit was de Merritt Parkway (highway 15) en die staat bekend om de vele bruggen over de weg. Op de kaart leek het een lange weg, maar ik was ik nog niet in slaap gevallen of we waren al weer aan het eind van de weg en zaten we opeens midden in New York City. Wat een zooitje was het daar! Zo druk! En het leek wel of er overal aan de weg gewerkt werd. Dat zorgde dus voor behoorlijke opstoppingen, dus toen we de brug over waren en in New Jersey terecht kwamen, waren we blij dat dat achter ons lag.

Die blijdschap was maar van korte duur, want ook New Jersey was geen klap aan om doorheen te rijden. Alleen maar industrie. En weer kon ik mijn ogen niet dicht doen, want ik moest goed mee opletten,omdat de aanduiding van de wegen lichtelijk verwarrend was. Zelfs met Tomtom!
Om een uur of 2 reden we dan eindelijk Pennsylvania binnen en ook hier was het eerste stukje saai, maar er was in ieder geval al minder industrie en geleidelijk aan werd de omgeving mooier en mooier.

Uiteindelijk waren we rond een uur of 4 in de buurt van Lancaster en daar zouden we een hotel gaan zoeken. Eigenlijk meteen begonnen we met zoeken en vragen, maar alle hotels zaten vol. Net toen ik een beetje de moed begon te verliezen, kwamen we uit bij Country Inns & Suites. In deze keten hadden we vorig jaar ook al eens geslapen het was ons goed bevallen. Bovendien hadden ze een kamer vrij voor een mooie prijs en liepen er alleen bejaarden rond. Wat wil een mens nog meer!

Morgen gaan we van de highway af en rijden we een route dwars door het Amish-gebied. Vervolgens rijden we door naar Harper’s Ferry. Dit heeft alles met de geschiedenis van Amerika te maken en aangezien geschiedenis mij geen zier interesseert, vertelt Carlo daar morgen meer over.
Uiteindelijk zullen we uitkomen in Front Royal (Virginia).

Het weer is trouwens een stuk opgeknapt. De zon scheen volop en het was vandaag zo’n 26 graden. Prima temperatuurtje dus.

Ook bedankt voor de reacties… Eehmmmm… Reactie (bedankt Reem)…. Morgen verwacht ik echt beter van onze volgers!

  • 27 Juni 2012 - 09:43

    Poppy:

    verheug mij op het verslag van morgen, maar dat picknick kleedje, geweldig, wat huiselijk hm hm.

  • 27 Juni 2012 - 11:40

    Remi:

    km of 50 naar het oosten (exton) was mijn eerste bestemming in the us of a, een kleine 20 jaar geleden. Zat ik midden in een white state, 15 kilometer rijden voor een liquor store. Wat een crisis. PA is 1 van de saaiste staten die ik heb gezien, hoewel de trappen van het gemeentehuis in Philly eigenlijk op je program hadden moeten staan (gebruikte rocky in deel 1 om op te trainen en jaarlijks is er een hardloopwedstrijd wie het snelste boven is). Maar goed. Fijn zus dat je m'n betrokkenheid waardeert....;)

  • 27 Juni 2012 - 12:13

    Debbie:

    Halloo,

    Zal ik dan maar iig ff een reactie achterlaten.. Ik lees de verslagen wel hoor maar vergeet dan te reageren! Succes met jullie reis, erg leuk om de verslagen te lezen!!

    Gr. Deb

  • 27 Juni 2012 - 12:50

    Ijtske:

    Ik lees alles trouw hoor ;). Klinkt allemaal weer heerlijk. Veel plezieron the road!


  • 27 Juni 2012 - 20:39

    Pa En Ma:

    .................en vers van de pers.........
    Bert van Marwijk heeft zijn ontslag ingediend..............logisch!
    want ja.............je kunt natuurlijk wel op vakantie gaan, maar dit is toch wel wereldnieuws en dat kan ik jullie niet onthouden, he?!

  • 27 Juni 2012 - 20:43

    Pa En Ma:

    hebben jullie mijn 1e reaktie gelezen?
    ik namelijk niet, dus heb een fout gemaakt met het plaatsen?!

    nou, ik zei dus, dat als jullie net zo genieten van de reis als wij van jullie verhalen, dat het goed is!

    knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlo en Heleen

Actief sinds 08 Juni 2008
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 193649

Voorgaande reizen:

13 Juni 2019 - 06 Juli 2019

Oregon en noord-Californië

18 Juni 2017 - 09 Juli 2017

West Canada en Alaska

07 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Australie 2016

04 Juni 2015 - 21 Juni 2015

Noord-Spanje

07 Augustus 2014 - 29 Augustus 2014

Java - Bali

28 Juni 2013 - 13 Juli 2013

Schotland

22 Juni 2012 - 14 Juli 2012

Boston - Orlando

09 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Seattle - Las Vegas

11 Juni 2010 - 03 Juli 2010

Deep South (In de voetsporen van Elvis)

30 Oktober 2009 - 07 November 2009

Florida

12 Juni 2009 - 04 Juli 2009

New York - Las Vegas

07 Juni 2008 - 28 Juni 2008

Zuidwest Amerika en Hawaii

Landen bezocht: