Katwijk-Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Katwijk-Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Katwijk-Calgary

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

17 Juni 2017 | Canada, Calgary

Vrijdagmorgen was het zover. De reis die we al lang tevoren hadden uitgestippeld ging beginnen. Dit jaar bezoeken we Canada. We beginnen de reis in Calgary en rijden dan met de auto in 2 weken via Waterton Lakes, Banff, Lake Louise, Jasper, Kamloops, Whistler zo naar Vancouver toe, vanwaar we dan vertrekken per cruise met de Holland America Line 1 week lang naar/langs Alaska.

Het ziet er allemaal veelbelovend uit qua natuur en activiteiten die we van plan zijn te gaan doen. Ik zal daar nu verder niet over uitweiden, dat komt wel in de latere verslagen.

Afgelopen vrijdagmorgen werden we opgehaald door zwager Piet die ons keurig heeft afgezet op Leiden centraal en met de trein waren we in no-time op Schiphol.  Gelukkig hadden we geen last van vage druktes en lange wachtrijen, zodat we al snel door de douane waren. Het grappige was dat op dezelfde dag, alleen een half uurtje eerder, 2 zussen (Ada en Cobie), een broer (Kees) en een nichtje (IJtske) naar Toronto vertrokken voor een citytrip. We hebben dus nog even samen gezellig bij de Starbucks een lekker bakkie gedaan en grote verhalen uitgewisseld over wat we allemaal gaan doen in Canada,  i. p. v. verhalen over het werk. En dat allemaal onder de bijzonder belangstellende, amicale en aardige dame van de Starbucks zelf, die van alles wilde weten van ons. Leuk.

Afijn, uiteindelijk zijn we ieder ons weegs gegaan. Wij vertrokken keurig op tijd. We hadden geweldige plekken. We hadden 3 stoelen voor ons 2-en en niemand voor ons. Heleen had als verrassing nog een Indonesische rijsttafel besteld als diner, dus dat was ook helemaal top! Dus na een voorspoedige vlucht, en redelijk snel door de douane, de auto opgehaald (grote Jeep) en naar het hotel in het centrum van Calgary.  We zitten in het Sandman Hotel. Calgary zelf blijven we maar 1 nacht. Het leek ons niet heel erg interessant om hier langer te blijven. We zijn nog wel even door de stad gewandeld door een leuk park, Chinatown bezocht en daar ook gegeten en uiteindelijk nog de Calgary Tower in gegaan. Een mooi uitzichtpunt over de stad en de Rocky Mountains. Na een korte nacht, de jetlag houdt weer huis, rijden we straks naar Waterton Lakes waar we dan 2 nachten zullen blijven.

Tot later!

• 17 Juni 2017 - 15:14

Arianne:

Jeej!! Here we go again, lekker leesvoer!
    Geniet!! Xx

• 17 Juni 2017 - 15:16

Ome Rien:

Vroeg me net af waar jullie zaten!

• 17 Juni 2017 - 15:39

Ernst:

Kei goeie start! Wij gaan jullie volgen, enjoy the ride...