Cruise, deel 1 - Reisverslag uit Juneau, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Cruise, deel 1 - Reisverslag uit Juneau, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Cruise, deel 1

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

03 Juli 2017 | Verenigde Staten, Juneau

Zaterdag 1 juli
Vandaag vieren we het 150-jarig bestaan van Canada en het feit dat we eindelijk mogen cruisen. Nadat ik nog een paar uurtjes heb genoten van de wifi (op de boot is wifi schrikbarend duur, $55 voor 100 minuten) pakten we om 9.30 uur de taxi naar de cruiseterminal. Want hoewel het maar 1,5 km is, is dat veel om te lopen met 2 grote en 2 kleine koffers.
Omdat het dus Canada-day was, was het superdruk en liep het net allemaal anders dan normaal. We hadden namelijk al op de eerstedag uitgezocht hoe we moesten lopen en wat we moesten doen, maar dat viel dus allemaal in het water door Canada-day. Zo staan de stappen keurig groot aangegeven in de cruiseterminal, maar opeens was de dropoff van de koffers in P2 en was de check-in ná de douane-formaliteiten. Gelukkig was ik zo flexibel als anders en heb ik me door deze tegenslagen heen geslagen.
Uiteindelijk waren we om even voor 12 uur op het schip en stormden we meteen naar onze kamer. We waren er namelijk achter gekomen dat we een queenbed hadden en die hadden we in Banff ook. Dat heeft ons bijna ons huwelijk gekost omdat dat bed supersmal was, dus we zagen onze geest al dwalen. Gelukkig viel het reuze mee. Niet zo breed als thuis, maar breed genoeg om ons huwelijk in stand te houden. Verder is het een heerlijk kamertje en is het lekker om niet meer uit je koffer te hoeven leven.
Daarna hebben we ons meteen op het buffet gestort en hebben we een ouderwets check-it-out rondje over het schip gemaakt. We zullen vast nog een paar keer “verdwalen”, maar naar aanleiding van de opmerkingen om ons heen, zijn we niet de enigen.
Omdat we heel vroeg geboekt hebben, hebben we ook een drankenpakket. Dat betekent dat we pp maximaal 15 drankjes per dag met een maximum van 9 dollar mogen besteden. De likeuren, cocktails en een paar goede whiskies zijn ook minder dan 9 dollar, dus ik kan ook los!!
Zondag 2 juli
Gelukkig staat op de matten in de liften welke dag het is, zodat je niet in de war kunt raken. Vandaag zitten we de hele dag op zee en hoe ziet zo’n cruisedag er dan uit. Uiteraard begin je met een ontbijt. Daarvoor kun je gebruik maken van verschillende restaurants. Je kunt kiezen voor het buffet-restaurant (druk maar veel keus), een a-la carte restaurant of roomservice. Daarna naar de koffiebar in het Crows nest op de hoogste (11e) verdieping. voor een cappucino (Carlo) en earl-grey thee (ik). Niet inbegrepen in de prijs, maar wel in ons drankenpakket. Daarna een wandelingetje over het dek en even bij een kunstveiling gekeken. Er is de hele dag een uitgebreid programma, dus vervelen is onmogelijk. Ik had gehoopt om lekker wat boeken te lezen (want geen wifi) en Carlo te gaan sporten, maar zelfs daar komen we niet aan toe.
Daarna is het al weer tijd voor de lunch. Ook weer keuzes uit verschillende mogelijkheden en ook weer inbegrepen. Daarna weer een rondje gelopen, even een filmpje op de kamer gekeken en hop naar de bar weer. We hadden het geluk om een walvisje voorbij te zien zwemmen. Blijft fantastisch om te zien. Daarna rolden we zo het diner en vandaag was gala-dag. We hadden vooraf begrepen dat Carlo echt met stropdas en al moest komen opdraven in alle restaurants, behalve het buffetrestaurant. Achteraf was een overhemd en normale broek (geen spijker) ook goed geweest, maar geen overhemd meegenomen, dus de gala-avonden gaan aan onze neus voor bij. Maar het buffet-restaurant is ook meer dan prima en ‘s avonds ook een stuk minder druk.
Na het diner een show bijgewoond, een muziekquiz gedaan (uitermate teleurstellend gepresteerd) en gegokt in het casino (ik 20 dollar verloren op de kasten, Carlo 50 dollar gewonnen met poker). En dan is het zomaar weer bedtijd… Vannacht gaat de klok weer een uurtje achteruit, dus een uur extra slaap in ons heerlijke, comfortabele queenbed.

• 04 Juli 2017 - 13:29

Pa En Ma:

Wat geweldig allemaal!

• 04 Juli 2017 - 22:24

Ada:

Druk druk druk ;)
    geen dinner at the captains table?

• 05 Juli 2017 - 00:02

Bubba:

Groeten aan de shrimp boat captain. Goeie trip kids. Romantisch ook!

• 06 Juli 2017 - 22:03

Jouw Naam: