Banff-Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Banff-Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Banff-Lake Louise

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

21 Juni 2017 | Canada, Lake Louise

Vandaag een korte rit op het programma. We zouden ongeveer 60 km rijden over een weg die als een 'scenic route' bekend staat. Van Banff naar Lake Louise. Ik merk niet alleen aan de meer sneeuw op de bergtoppen dat we steeds hoger zitten ......maar ook aan Heleen. Haar oude kwaal, hoogteziekte, gaat weer opspelen. Vanmorgen was ze op zoek naar haar sok. Ze rende door de kamer heen, schreeuwend dat haar sok was gejat. Wat bleek, ze had hem gewoon aan.

Vervolgens zijn we vroeg gaan rijden want volgens het plan hadden we genoeg te zien. We zouden de Bow Valley Parkway gaan rijden. Een weg vol met leuke wandelroutes met de nodige 'wildlife' bezienswaardigheden. We kwamen wat dat betreft van een koude kermis thuis. De route was fantastisch, veel bergen, bossen, watervallen en snelstromende rivieren. Maar we hebben op deze route alleen een eekhoorn gezien en dat terwijl er beren, wolven, herten, elanden en lynxen te zien zouden moeten zijn. En uiteraard de Rocky Mountain giraffe. Giraffe hoor ik jullie denken? Ja inderdaad. Die schijnt hier te zijn, hij is alleen nog nooit gezien.

Bij aankomst in Lake Louise hebben we de gondel genomen de berg op en werden we beloond, tijdens de rit omhoog, met een uitzicht op een moederbeer met 2 jongen direct onder onze gondel. Toch nog wat wilde dieren gezien. Aan de top was het uitzicht geweldig en we hebben weer wat mooie plaatjes kunnen schieten.

Morgen blijven we in dit plaatsje en gaan we in ieder geval 2 meren bezoeken en wat wandelingen maken. Schijnt helemaal de bom te zijn.

Box

• 21 Juni 2017 - 07:03

Ria:

Leuk vertaald. Jullie genieten wel he. Leuk hoor

• 21 Juni 2017 - 10:23

Pa En Ma:

heerlijk om jullie verhalen te lezen met een vette lach af en toe!(Heleen en haar sok, ha ha) houden zo kinderen!

• 22 Juni 2017 - 20:19

Leonie:

Hahahahahaha die sok! Zie het helemaal voor me

• 23 Juni 2017 - 16:25

Jack: