Lloret de Mar - Cheverny - Katwijk - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Lloret de Mar - Cheverny - Katwijk - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Lloret de Mar - Cheverny - Katwijk

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

21 Juni 2015 | Nederland, Katwijk-Midden

Thuis

We zijn weer thuis van ruim 2 weken vakantie. De laatste dagen hebben we in Lloret de Mar doorgebracht aan het strand. We hadden een heerlijk appartement aan het strand en verder hebben we weinig uitgevoerd. We zijn nog wel op zoek gegaan naar het hotel waar ik 27 jaar geleden ben geweest en ik wist niet helemaal meer precies waar dat zat, maar ik heb het uiteindelijk wel gevonden! Het is inmiddels gesloten en het ziet er nu niet meer uit. Het staat zelfs te koop. Maar het was wel geinig om dit weer te zien en er kwamen weer wat herinneringen bovendrijven uit 1988.

Hierna zijn we gaan rijden om de laatste 2 dagen hebben door te brengen in Cheverny. Een klein plaatsje in de Loire-streek. Heleen had geboekt bij een Bed & Breakfast, genaamd Closerie de L’Aventure. Een erg leuke B&B in een stil gebied met een prachtige kamer. Alleen het ontbijt was niet veel, maar dat mocht de pret niet drukken. We kwamen hier op vrijdagavond aan en zijn toen op zaterdag naar Amboise gegaan. Amboise is de plaats waar mijn ouders al regelmatig zijn geweest en wij wilden het hele eind vanuit Lloret toch niet in 1x naar huis rijden, vandaar dat we halverwege Frankrijk hier een tussenstop hebben gemaakt. Amboise is een middeleeuws plaatsje met een beroemd kasteel aan de Loire. Hier hadden we een segway-tour geboekt en we zijn dus 1,5 uur op de segway met een gids door de stad heen gegaan. Een segway tour is sowieso erg aan te raden, en deze was ook erg leuk. Leuke gids die op een goede en grappige manier verhalen en anekdotes vertelde over de historie van de stad. Na deze tour zijn we ook nog even de stad ingelopen om deze te bekijken en hebben we het beroemde kasteel bezocht van Amboise. Hier hebben vele Franse koningen en andere adel hun tijd doorgebracht tijdens de late middeleeuwen/Renaissance periode.
Ook leuk om te vermelden is dat Leonardo da Vinci hier zijn laatste 3 jaar heeft doorgebracht en hier dus ook ligt begraven in de kapel bij het kasteel. Erg leuk is dat...

Na nog wat gegeten te hebben in de stad zijn we terug gegaan naar onze kamer en hebben nog een uurtje doorgebracht bij het zwembadje. In de avond zijn we naar een andere oude historische stad aan de Loire gegaan, Blois. Deze stad beviel ons minder, aangezien we een aantal vage figuren zagen rondlopen. Duistere figuren, met shawls voor hun gezicht. Het zag er allemaal wel leuk uit in die stad (veel terrassen en restaurants), en we hebben er ook heerlijk gegeten, maar na het eten zijn we maar weer op huis aangegaan.

Na het ontbijt van vanmorgen zijn we direct de auto in gesprongen, en na een voorspoedige reis van een uurtje of 7 kwamen we aan bij restaurant Het Haagse Schouw, waar we nog wat gegeten hebben om alles goed af te sluiten.

We hebben beide genoten van de reis en ik kan iedereen Noord-Spanje aanraden die iets van Spanje wil zien. De mensen zijn erg leuk en aardig, de steden zijn prachtig, het eten geweldig!!! en de (meeste) routes waren ook mooi om te rijden.

Allemaal bedankt weer voor het meebeleven en tot later!

• 22 Juni 2015 - 17:26

Anje:

Heb weer genoten van jullie verhalen knap hoe jullie dat altijd weten te verwoorden!!