Ubud, dag 1 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Ubud, dag 1 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Ubud, dag 1

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

20 Augustus 2014 | Indonesië, Ubud

Vandaag weer lekker rustig aan wakker geworden. We hebben een heerlijk ruime kamer met (wederom) uitzicht op de rijstvelden. We kunnen dus lekker op ons terras onder het genot van een drankje genieten van het uitzicht. De badkamer is ook voorzien van grote ramen en ook van daaruit zie je weer de rijstvelden. Naar de wc gaan is nu helemaal geen straf meer (behalve dan voor de omgeving...)

Na het ontbijt hebben we eerst wat was afgeleverd, want we waren bijna door onze voorraad pendekken heen (voor de niet-Katwijkers: zoek maar op...) en daarna op naar Monkey Forest. Dit bos ligt letterlijk bij ons hotel om de hoek. Als we het hotel uitlopen zien we de aapjes al lopen. Dit bos is beschermd en er leven zo'n 300 makaken in het wild. Erg vermakelijk om doorheen te lopen. Aan de andere kant van het bos zit je dan zo in het centrum van Ubud met allerlei souvenirwinkels, kledingwinkels, galleries, restaurants, hotels, etc. De straat heet Monkey Forest Road en is ruim een kilometer lang. Aan het eind kom je dan op de hoofdweg van Ubud met het paleis en de markt. Bij het paleis (wat volgens onze bronnen geen waterpaleis is en waar we ook niet in zijn geweest, omdat het in geen van onze 3 reisgidsen genoemd wordt als bezienswaardigheid), schijn je lekker te kunnen lunchen/loungen. Beetje jammer dat we deze tip te laat lazen, want morgen is er geen tijd meer voor. En Carlo had zich nog zo verheugd om lekker op de grond te kunnen lunchen.
Maar goed... we hebben gewoon op een stoel geluncht met een heerlijke hamburger (voor mij) en spaghetti Bolognese (voor Carlo). Eindelijk weer eens iets anders dan rijst. De rijstvelden mogen dan niet gaan vervelen, de rijst wel... :)

Vanmiddag hebben we lekker aan het zwembad gelegen en voor allebei een spa-behandeling vastgelegd voor morgen. Ook ga ik morgenochtend een kookles volgen (echt!!!), dus dat belooft weer wat.

Vanavond zijn we met de shuttle van het hotel naar het centrum gegaan, want 's avonds door Monkey Forest lopen wordt sterk afgeraden. Op het waarom hebben we nog geen antwoord kunnen vinden, maar je moet natuurlijk het noodlot niet tarten.
Eerst zijn we teruggelopen naar een souvenirshop waar we vanmorgen niet over de prijs eens konden worden met de verkoper. Het ging in dit geval om 60 eurocent, maar we hadden gedacht dat we hetzelfde souvenir nog wel ergens tegen zouden komen, maar nee hoor... Dus vanavond met hangende pootjes terug naar hetzelfde tentje en het souvenir alsnog gekocht voor de bodemprijs van de verkoopster. Daarna hebben we lekker zitten eten (vis met patat, yeah!) en zijn we met de shuttle weer naar “huis” gegaan.
Bij binnenkomst waren de bedlampjes gezellig aangezet, stonden de badslippers al klaar naast het bed en was het beddengoed al teruggeslagen, zodat we er zo in één keer in kunnen duiken. Maar eerst nog even een borrel op ons terras voor de hotelkamer.
Tot morgen!

p.s. er zijn nog foto's bij het verslag van gisteren toegevoegd. De internetverbinding was gisteren heel slecht, maar nu weer een stuk beter
p.s. 2: Gelukkig doet de fotocamera het weer goed, Cobie. Ik denk dat ik de camera niet uit had gedaan en daardoor de batterij helemaal leeg was.

• 21 Augustus 2014 - 07:39

Jack:

Nog geript door een aap?
    Een amsteltje erbij...........

Mooi man zo dat uitzicht, koloniale stijl neem ik aan........:-))

• 21 Augustus 2014 - 08:48

Ada:

Klinkt allemaal weer heel leuk. Graag foto's van je kookkunst Heleen :)

• 21 Augustus 2014 - 20:32

Pa En Ma:

gaan jullie nog naar Balinese dansen kijken?