Munduk - Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Munduk - Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Munduk - Ubud

Door: Carlo

19 Augustus 2014 | Indonesië, Ubud

Vandaag was het weer tijd om te vertrekken van ons adres in Munduk. We hebben hier 2 leuke dagen gehad in een heel mooi hotel. Oké, Heleen zag gisteren allerlei beesten,maar ik heb gelukkig weinig gezien en het was een erg leuk huisje wat we hadden op een geweldige locatie. Onze nieuwe chauffeur voor vandaag stond keurig op tijd klaar, net als wij uiteraard, en zo vertrokken we richting de volgende bestemming Ubud. Onze chauffeur vroeg wat wij op het programma hadden staan voor vandaag en om eerlijk te zijn....dat was niet veel. Het was vrij lastig om te ontdekken in de (3!) boeken die we bij ons hebben wat er allemaal leuk is om te doen/bezichtigen op de route naar Ubud, dus kaatsten we heerlijk de bal terug naar hem en zeiden we dat wat ons betreft hij maar een beetje de route moest bepalen en aangeven wat leuk was om te doen en te bezichtigen. Gelukkig was dat een kolfje naar zijn hand,want na een minuut of 15 stopten we al op de 1e locatie om een wandeling door de jungle te maken. Ok, dachten wij, prima! Leuke tocht van ongeveer 2 uur,leuke gids en daarnaast op het eind ook nog een oversteek over Tamblingan-meer in een authentieke kano.

Na deze ervaring gingen we weer op weg en bezochten we de Ulu Danutempel aan het Bratanmeer. Stelde niet heel veel voor en is er voornamelijk neergezet en gebouwd voor de toeristen, dus heeft weinig historische betekenis verder. Zo vertrokken we weer snel verder richting wat warmtebronnen. Deze werden op een natuurlijke manier verwarmd door een vulkaan (geen idee welke vulkaan), maar het was een leuke locatie. Snel weer verder richting de fantastische rijstvelden/sawa's van Jatiluwih. Werkelijk de mooiste rijstvelden die wij tot nu toe gezien hebben hier. Zo ver als het oog reikt in deze heuvels zagen we deze rijstvelden. Tevens hebben we daar met een schitterend uitzicht ook heerlijk geluncht. Nadat we weer verder trokken en wederom diverse prachtige uitzichten hadden vanuit de auto bracht de chauffeur ons uiteindelijk naar een “butterfly-farm”. En daar ging die de mist in voor vandaag, zonder dat overigens vooraf te weten,want Heleen is namelijk bang voor alles wat vliegt en onverwachte bewegingen maakt, waaronder dus ook vlinders. Ikzelf heb trouwens ook niets met vlinders, dus 1 en 1 is 2 en zo vertrokken we weer snel, zonder het park in te gaan, verder naar ons hotel in Ubud. Ubud is een beetje de spirituele hotspot van Bali en tevens bij uitstek de plaats voor én van kunstenaars in alle soorten (houtwerk, schilderijen, etc.) We checkten rond een uur of 4 in bij het Saren Indah Hotel en ik kan wederom zeggen dat het een hele mooie accommodatie is met een schitterende kamer. We zullen hier 3 nachten blijven en hebben al wat plannetjes voor de komende dagen. Hierover meer de komende dagen.

Selamat nog wat

• 19 Augustus 2014 - 17:32

Tiber:

toppertje! Allemaal dingen die ik nog nooit gedaan heb daar. Ik zou in ieder geval minimaal 1x gaan lunchen in het restaurant bij het waterpaleis, vlakbij het VVV zeg maar. Dat is echt top, vooral de lage tafeltjes aan het water natuurlijk. Lekker l(o)unchen...

• 19 Augustus 2014 - 17:38

Suzanne:

Spannend... Een cliffhanger....

• 19 Augustus 2014 - 19:49

Pa En Ma:

jazeker! l(o)unchen bij het waterpaleis.........erg leuk!
    en zijn verder erg benieuwd naar jullie verhalen in Ubud.