Munduk - Reisverslag uit Munduk, Indonesië van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Munduk - Reisverslag uit Munduk, Indonesië van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Munduk

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

18 Augustus 2014 | Indonesië, Munduk

Vanmorgen voor de eerste keer wakker geworden zonder wekker en zonder te hoeven haasten. Wat een heerlijkheid. De cottage waar we in zitten is heel schattig. Het staat op palen en alles is van hout of bamboe. Tussen ramen en duren zitten ook enorme kieren, maar we hebben nog geen rare insecten gezien (behalve een paar mieren, maar die zijn niet raar). Het bed is ietwat klein naar wat wij gewend zijn, maar desondanks hebben we prima geslapen.

Vanmorgen zaten we dus pas om 9.00 uur aan het ontbijt en na het ontbijt hebben we een gids gereserveerd die ons in 2 uur via een makkelijke wandeling wat van de omgeving zou laten zien. Carlo wilde nog voor een iets moeilijkere wandeling gaan, maar ik heb gelukkig voet bij stuk gehouden, want na 10 minuten klimmen had ik het end al in de bek. Na nog wat klimmen en dalen kwamen we bij een prachtige waterval en daarna was het inderdaad nog een makkelijke wandeling. De gids sprak gelukkig goed Engels en hij wist heel veel te vertellen over de omgeving, de inwoners en de lokale politiek. Erg interessant allemaal.

Vanmiddag heb ik me weer laten verwennen bij de spa. Een relaxerende massage van een uur voor een kleine € 15,--. Was wel een stukje duurder dan de vorige, maar het was ook stuk lekkerder. Daarna hebben we nog geprobeerd een stukje te wandelen over de hoofdweg, maar dat werd een beetje gevaarlijke onderneming, want de weg is maar smal en er is natuurlijk geen trottoir. Bovendien is het behoorlijk klimmen, dus dat hadden we na een kwartiertje wel gezien.

Helaas was het vandaag een behoorlijk bewolkt. Vanmorgen tijdens de wandeling was dat natuurlijk wel lekker, maar vanmiddag op het balkonnetje merk je dan wel dat we behoorlijk hoog zitten, want het is gelijk een stuk koeler.

Vanavond komen er opeens uit alle hoeken en gaten insecten vandaan, die ik nog nooit gezien eb. n.... Het is maar goed dat dit de laatste nacht in Munduk is en dat ik ze gisteren niet heb gezien, anders was ik waarschijnlijk meteen gillend weggerend naar het eerste het beste 4 sterrenhotel in buurt :)

Morgen vertrekken we naar Ubud voor meer nieuwe avonturen.

• 18 Augustus 2014 - 19:25

Cobie:

Ziet er mooi uit allemaal. Heeft het fototoestel geen kuren meer?

• 19 Augustus 2014 - 08:14

Jack:

Wat een belevenisssen, vooral al die enge insecten!!!!
    Plaatjes zijn weer prachtig.............

• 19 Augustus 2014 - 14:25

Ada:

Het is idd weer een heel mooie omgeving, zelfs voor een natuurhater :) Volgende keer graag wat foto's van de insecten....kan ik lekker meegriezelen. Have fun!