Dag 13 Fort William - Newcastle - Reisverslag uit Newcastle upon Tyne, Verenigd Koninkrijk van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Dag 13 Fort William - Newcastle - Reisverslag uit Newcastle upon Tyne, Verenigd Koninkrijk van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Dag 13 Fort William - Newcastle

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

11 Juli 2013 | Verenigd Koninkrijk, Newcastle upon Tyne

Zoals gezegd hebben we Schotland verlaten en spenderen we de laatste uren van onze vakantie in Engeland. Om 9.30 uur verlieten we ons prachtige guesthouse voor een rit van ongeveer 5 uur naar Newcastle. Hoewel er nog genoeg te zien was onderweg zijn we alleen gestopt voor een plas/koffiepauze, een plas/lunchpauze en een kleine stop bij Hadrian’s wall. Keizer Hadrianus van Rome liet in het jaar 122 een 117 kilometer lange muur bouwen om zijn keizerrijk te beschermen.
Wij vonden de muur vrij laag (de vijand kon er makkelijk overheen klimmen), maar hij zal er wel over nagedacht hebben…
De muur is een populaire wandelroute, maar ik heb het wandelen ondertussen wel gezien en de schoenen zijn opgeborgen.

Om 16.00 uur checkten we in in onze hotel. Na alleen maar B&B’s en guesthouses is dit het eerste, echte hotel waar we in verblijven. Het ligt een half uurtje lopen van het centrum, dus dat is redelijk te doen en het heeft mooie, ruime kamers. Enige nadeel is dat we naast de lift liggen, maar dat heeft mijn nachtrust niet bedorven.

’s Avonds hebben we een hapje gegeten en zijn we opnieuw naar een Comedy club gegaan, want ook hier hebben ze een vestiging van The Stand Comedy, dezelfde dus waar we ook in Edinburgh zijn geweest. Voor 2 pond pp konden we kijken naar een nieuwe lichting comedians. Het waren er 8 en ze mochten allemaal zo’n 10 minuten hun “kunstje” vertonen. De één was wat beter te verstaan dan de ander, maar voor die 2 pond was het een leuk avondje.

De temperatuur was gekelderd naar 18 graden en de zon heeft zich maar sporadisch laten zien, maar het was droog en we waren toch onderweg…

Kort verslagje maar en maar 2 foto's, maar er is ook niet veel te vertellen.

• 15 Juli 2013 - 13:11

Joke:

Heleen en Carlo
    ik heb weer!! genoten van jullie reisverslag

Bedankt