Dag 12 Fort William - Reisverslag uit Fort William, Verenigd Koninkrijk van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Dag 12 Fort William - Reisverslag uit Fort William, Verenigd Koninkrijk van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Dag 12 Fort William

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

10 Juli 2013 | Verenigd Koninkrijk, Fort William

Vanmorgen werden we wakker en aangezien we zo’n mooi uitzicht hebben deden we direct de gordijnen open…..en ja hoor, dikke mist! We zagen geen hand voor ogen en op de tast zijn we maar de ontbijtzaal gelopen. Na een heerlijk ontbijtje zijn we richting het plaatsje Glenfinnan gereden, omdat daar de zogenaamde ‘Harry Potter brug’ staat. Daar is dus een scene opgenomen en vandaar dat die plek ook heel druk bezocht word. Tevens weet ook iedereen dat de stoomtrein daar rond 11.00 uur over heen gaat, en dat zijn natuurlijk de mooiste plaatjes om te schieten. Iedereen stond dus tijdig klaar op een soort van uitzichtpunt/heuvel, behalve één of ander Engels gezin. Die kwamen keihard die heuvel oprennen en toen de trein allang over die brug was en ze alleen nog heel kort de achterste wagon van de trein zelf zagen voordat die een bocht om ging. Je zag de vader flink balen, van hoe moet ik dit nou weer uitleggen aan mijn zoons…., maar die waren snel tevreden want die schreeuwden nog “yeah dad, there is the train!” Daar kwam die vader dus goed weg.

Maar afijn,ik dwaal af, we zijn daar ook heen gereden omdat we ’s-middags zelf met die trein zouden mee gaan, maar dan hadden we ook foto’s van een rijdende trein op die bewuste brug. Inmiddels was het weer compleet omgeslagen en was het werkelijk fantastisch weer geworden. Toen we terug reden naar ons guesthouse besloten we dus om eerst nog even lekker een uurtje te gaan zonnen!!!! In Schotland !!!!
Rond 2 uur in de middag checkten we in op de trein en om half drie vertrok die. Het was een hele mooie trein die nog echt opgestookt word met kolen. Wij zaten uiteraard First Class en die stoelen waren heerlijk. De rit was ook heel mooi en voert van Fort William naar Mallaig, en die gaat dus langs meren, door bergen en uiteraard zijn de uitzichten weer geweldig. In Mallaig bleven we 2 uur (iets te lang vonden wij) en daarna reden we weer terug naar Fort William. Al met al een rit van ongeveer 6 uur waar wij ons prima vermaakt hebben.

Het is voor ons nu het laatste avondje in Schotland, want morgen rijden we naar Newcastle (maar eerst nog naar de Hadrian Wall). Daar blijven we dan 2 nachten waarna we vrijdag weer terug gaan met de boot naar IJmuiden. Tot nu toe is Schotland ons in ieder geval heel goed bevallen en is de natuur hier echt fantastisch en soms ongelofelijk om te zien. Weer een goed voorbeeld maakten we vandaag mee. We reden langs een meer en zijn toen hard geremd om wat foto’s te maken en we hopen alleen maar dat het goed overkomt op die foto’s. Het was namelijk windstil en de bergen weerkaatsten als een spiegel in het meer. Heel mooi om te zien.

Als het goed is, blijft het weer ons ook goed gezind, dus we gaan volle goede moed morgen richting Engeland. Een rit van zo’n 5 uur, maar onderweg zullen we ook nog stoppen bij Hadrian’s Wall, dus we zijn wel weer een dagje zoet. Maar eerst langs de Mac om dit stuk te plaatsen, want de laptop krijgt nog steeds geen verbinding met het internet, terwijl de tablet en de telefoon het wel gewoon doen.

• 10 Juli 2013 - 12:13

Ewa:

Volgens mij hebben jullie een schitterende vakantie gehad. Zo te zien ook redelijk weer, het kan ook namelijk anders zijn. Prachtige foto's en jullie leuke verslagen. Geniet nog van je laatste mooie momenten en ik zou zeggen goede vaart terug!

• 10 Juli 2013 - 23:28

Cobie:

Leuk verhaal en mooie foto,s. Nog veel plezier de laatste dagen.

• 10 Juli 2013 - 23:28

Cobie:

Leuk verhaal en mooie foto,s. Nog veel plezier de laatste dagen.

• 10 Juli 2013 - 23:29

Oh dubbel.:))