Charleston, deel 1 - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Charleston, deel 1 - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Charleston, deel 1

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

03 Juli 2012 | Verenigde Staten, Charleston

Vandaag zouden we vanaf ons hotel in Charleston Noord 2 plantages gaan bezoeken en daarna naar ons hotel rijden in Charleston downtown. Na een lekker ontbijt op de kamer gingen we om een ongeveer 09.30 uur rijden en allereerst naar een Radioshack, aangezien we een nieuwe wereldstekker nodig hadden. We hebben er 2 bij ons, maar de ene is stuk en in de ander krijgen we geen geaarde stekkerdoos, die we namelijk bij ons hebben voor de vele apparaten die stroom nodig hebben en opgeladen moeten worden. Die nieuwe was dus hard nodig.

Daarna direct op weg naar een straat, ongeveer een half uur rijden bij ons hotel vandaan, waar 3 plantages binnen 10 mijl zitten. Wij hebben er 1 bezocht, de Middleton Place. Dit was een prachtige plantage waarbij vooral de tuinen schitterend waren en tevens qua bouw, gebaseerd zijn op de bouw van de tuinen van Versailles. Je kon gebruik maken van een gids en dat hebben we gedaan en die vertelde ons de geschiedenis en andere wetenswaardigheden over deze plantage. Een mooie historie met een prachtige omgeving. Tevens weer verschillende dieren gespot. Aangezien deze plantage aan de Ashley River grenst heb ik dus een alligator zien zwemmen, die daar dus voorkomen. Ook schildpadden, eekhoorns, reigers én lijkenpikkers oftewel gieren hebben we gespot.

Na deze tour konden we lekker afkoelen in de auto, aangezien de temperatuur al weer een graad of 35 was. Eigenlijk ben ik de hele dag klam, behalve als ik in de auto zit, want de luchtvochtigheidsgraad is heel hoog.

Vervolgens hebben we onze weg vervolgd naar een plantage die helemaal aan de andere kant van Charleston zat, ongeveer 3 kwartier rijden, en dat is de Boone Hall Plantation. De Boone Hall Plantation is de plantage waar ze het huis en de oprijlaan hebben gebruikt voor de serie…., ja daar is die weer…., North & South! Had ik al gezegd dat wij de hele serie thuis hebben staan in de kast? Afijn, deze plantage was weer in geheel andere stijl en functie dan de andere plantage. Hier was dus wel katoen verbouwd maar tevens zogenaamde “Pecan trees”. Hier hebben we een tour gemaakt door het huis en een tour over de hele plantage met een soort busje en kregen we te horen dat het nu vooral gebruikt wordt om groente en fruit te planten. Al met al waren beide plantages schitterend om te zien en wordt je toch een klein beetje meegenomen naar die tijd (vanaf 1740 tot 1865/1870 ongeveer). Eigenlijk zijn na het eind van de burgeroorlog alle plantages opgehouden met het bestaan. Er waren kort gezegd simpelweg geen slaven meer of de plantages werden platgebrand door de Unions.

Na deze bezoeken zijn we richting ons hotel (http://bit.ly/h0DKx9 ) gegaan waar we om 16.45 uur incheckten. We kregen een mooie kamer op de 12e etage en we zaten een beetje te chillen op de kamer totdat we opeens in de gaten kregen dat er een honkbalwedstrijd ging beginnen op ongeveer 200 meter van ons hotel af. We kijken namelijk zo op het veld vanuit onze kamer. Even snel gekeken op internet wie het eigenlijk zijn en direct besloten om er maar naar toe te lopen en te kijken of ze nog kaartjes hadden. We staan nog niet bij het loket of we werden aangeschoten door een paar mensen die nog zitplaatsen over hadden, dus voor 15 dollar totaal konden we die 2 plaatsen kopen. Snel gedaan en zodoende hebben we dus een honkbalwedstrijd van de Charleston Riverdogs zitten kijken (Minor League). Echt geweldig want we zaten heel dicht op het veld en het is in feite 3 uur lang een wedstrijd met allerlei leuke shows die ze tussendoor doen met veel muziek en alles erop en eraan. Heerlijk! Als afsluiter hadden ze ook nog een vuurwerkshow, alvast als voorproefje voor morgen want dan is het een nationale feestdag, Independance Day.
Morgen gaan we al vroeg de historische binnenstad in, en ’s-middags cq ’s-avonds genieten van de 4 juli viering hier.
Ooievaar mes amis!

• 04 Juli 2012 - 05:44

Gertjan:

Prachtig om jullie zo te kunnen volgen, veel plezier verder

• 04 Juli 2012 - 07:12

Alan & Priscilla:

Leuk om voor 15 dollar een wedstrijdje mee te pakken!!!

• 04 Juli 2012 - 17:54

Cobie:

Leuk hoor allemaal.

• 04 Juli 2012 - 17:54

Cobie:

Leuk hoor allemaal.

• 04 Juli 2012 - 19:19

Pa En Ma:

wat leuk dat jullie die honkbalwedstrijd hebben kunnen kijken!
    en mooie foto's ook.

liefs

• 05 Juli 2012 - 06:42

Jack:

Wat een geniale foto carlo. Wen er maar alvast aan want iedereen begint met een slabbertje en eindigt met een slabbertje (geintje man!!!!)