Boston (Massachusetts) – Newport (Rhode Island) - Reisverslag uit Newport, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Boston (Massachusetts) – Newport (Rhode Island) - Reisverslag uit Newport, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Boston (Massachusetts) – Newport (Rhode Island)

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

25 Juni 2012 | Verenigde Staten, Newport

Vandaag, en eigenlijk ook de komende 2 dagen, zijn in feite overbruggingsdagen, oftewel vooral kilometers maken om ergens te komen waar we graag heen willen. Uiteraard proberen we de ritten weer zo leuk en comfortabel mogelijk te maken. De auto is weer prima en wij zijn zelfs leuk als we slapen dus dat zit weer helemaal goed voor de komende weken!

Boston was erg leuk en wat mij betreft zeker een stad om nog eens terug te keren, want voor dit soort steden is 2 dagen eigenlijk te kort……, maar aangezien wij altijd al vooral van de kwantiteit zijn geweest, moeten we dus accepteren dat we weer verder moeten. Nu vinden wij dit dus ook weer een avontuur, want je weet nooit precies, ondanks het plannen wat er gebeurt. Daarnaast, zoals ik al zei, proberen we onderweg nog wel iets te doen of te bezichtigen. Vandaag was het een rit van ongeveer 475km die we zouden rijden en daar was bij inbegrepen dat we naar het uiterste puntje van Cape Cod zouden rijden.

Cape Cod is een schiereiland voor de oostkust van de VS en net even onder Boston. Een prachtig schiereiland met diverse oude vuurtorens, strandjes en leuke plaatsjes. Dat mag je niet missen!!! Althans dat beweert men, want wij hebben er vandaag helaas niet veel van mee gekregen vanwege het weer. Het was wel verschillend weer moet ik zeggen, namelijk regenbuien afgewisseld met keiharde regenbuien…., lekker dus! En dat bracht helaas met zich mee dat we sowieso weinig uit de auto zijn geweest op Cape Cod, maar tevens dat het uitzicht ongeveer op hield, waar het waarschijnlijk echt mooi zou worden, oftewel, we zagen weinig. Gelukkig was het maar een rit van een uur of 2, en ook weer 2 uur terug dus dat geluk hadden we dan wel ;). Cape Kut dus! Maar positief zoals ik, maar vooral Heleen natuurlijk bekend staan, lieten we de moed niet zakken en reden we vrolijk door op wederom weer prachtige muziek met bijv. nummers van Josh Ritter (tip van Jan Hoornes), Pearl Jam (Breathe), Augustana (Boston) en nog vele andere. En ja hoor, vanaf een uurtje of 3 werd het droog en brak later zelfs de zon nog even door. Die verdween overigens weer net zo snel, maar het bleef verder wel droog.

We zouden dus naar Newport rijden en we wisten eigenlijk niet echt wat voor plaatsje dat zou zijn, dus groot was onze verbazing dat het een redelijk grote plaats was aan de kust van Rhode Island en tevens een heel gezellig en leuk plaatsje met de meest prachtige huizen die we tot nu toe gezien hebben in Amerika. Als je dat moet vergelijken met bijvoorbeeld Wassenaar, dan is Wassenaar ongeveer Palenstein zeg maar (sorry voor onze Zoetermeerse vrienden). Bizar mooi. Afijn, om ongeveer 18.30 uur checkten we met schorre kelen van het zingen in bij een nieuwe keten, althans voor ons nieuw, namelijk Howard Johnson. (De echte fans van The Big Lebowski beginnen natuurlijk al te glimlachen bij het woord “Johnson”). Dit was het 6e hotel waar we geprobeerd hebben een kamer te krijgen, maar aangezien dit dus een plaats is waar vooral rijke mensen komen, en dan bedoel ik echt rijk, zijn de kamers hier ook erg duur. Bij de gebruikelijke keten hotels waar wij altijd heen gaan, zoals Holiday Inn Express, Hampton Inn, Marriot waren de prijzen om en nabij de 250 dollar voor een nacht en dat is uiteraard flink boven ons budget. Mafkezen hier!

Maar goed, we zitten nu in Howard Johnson en dat is echt een prima hotel met een hele ruime kamer en een keurige badkamer, zie http://newporthojo.com/ Dat was wel weer vandaag, morgen weer een autorijdag (ritje van 600km, maar ook dat belooft weer iets moois te worden, met volgens onze informatie een prachtige route over de zogenaamde Merrit Parkway door de staat Connecticut. Tevens zullen we nog proberen om door “Amishcountry” te rijden, aangezien we onze route willen beëindigen in Lancaster (Pennsylvania) en dat in het hart ervan ligt. Jullie merken dus wel, net als Bassie en Adriaan, Bor de wolf, en Pietje Bell, gaan wij ook weer nieuwe avonturen beleven!
See you all later!

Ps Er staan trouwens ook weer nieuwe filmpjes op ons youtube-kanaal:

• 26 Juni 2012 - 21:27

Remi:

ik kan de teleurstelling die ik hier voel nauwelijks beschrijven. Ik had een verslag in de geest van wijlen Buch en zijn Eilanden verwacht of gehoopt te lezen. Ik wens jullie morgen beter avonturen, want inderdaad, wat er ook gebeurt - altijd blijven lachen aan de binnenkant van je ogen.

• 27 Juni 2012 - 18:40

Pa En Ma:

hallo kinderen,

ik hoop dat jullie net zo genieten van jullie reis als wij van jullie verhalen.

kijk er wel naar uit om jullie 15 juli weer te zien!

knuffel van ons