Amsterdan - Londen - Boston, MA - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Amsterdan - Londen - Boston, MA - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Amsterdan - Londen - Boston, MA

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

23 Juni 2012 | Verenigde Staten, Boston

Hallo allemaal!

Daar zijn we dan! Ik ben nu bijna 22 uur wakker, dus de vermoeidheid begint er aardig in te hakken, maar het is het allemaal waard.

Vanmorgen om 7.30 uur stonden we fris en fruitig op Schiphol, nadat broer Kees ons had weggebracht. De vlucht met British Airways ging pas om 10.30 uur, maar wij zijn graag op tijd. Het boarden ging redelijk vlot, dus dat beloofde veel goeds. Maar nee hoor… Daar zaten we dan een uur in het vliegtuig te wachten totdat we eindelijk mochten vertrekken. In plaats van 10.45 uur Engelse tijd, waren we nu 12.00 uur Engelse tijd op Heathrow aan. Gelukkig hadden we veel overstaptijd ingecalculeerd… Op Heathrow moesten we opnieuw inchecken bij Virgin Atlantic. Dat kon namelijk niet al op Schiphol of via internet. Op deze manier konden we wel vragen om extra beenruimte en de vriendelijk mevrouw van Virgin kon ons stoelen met ietsjes extra beenruimte verschaffen. En ietsjes is voor Carlo al een wereld van verschil.

Om 15.05 uur zouden we de lucht in gaan, maar om een lang verhaal kort te maken: ook hier zaten we weer een uur voor Jan met de korte achternaam in het vliegtuig voordat we opstegen. Het schema stond op 7,5 uur vliegen, maar uiteindelijk was het maar 6,5 uur en landden we op schematijd om 17.30 uur Amerikaanse tijd.

We waren als een speer door de douane en toen we bij de kofferband aankwamen, zagen we de eerste koffer al aankomen. Zo voorspoedig hadden we het in Amerika nog niet meegemaakt. Aangezien we niet meer hoefden te roken (ja, Ada, we hadden gewoon tijd over. En ik zat ook niet meer in het vliegtuig te stressen, dat ik er zo snel mogelijk uit moest om te roken. Heerlijk!), waren we ook in een mum van tijd bij de autoverhuur. Al met al waren we de meeste tijd kwijt met het twijfelen welke auto we zouden nemen. Een Jeep Liberty of de Hyundai Santa Fé. Uiteindelijk, na een kwartier dubben, mogen we ons de komende 3 weken de trotse bezitters van een witte Santa Fé noemen.

Om 19.15 uur waren we in ons hotel (http://www.hoteltria.com/) en hebben we snel wat naar binnen gewerkt bij de dichtstbijzijnde Mac en hebben we een biertje gedaan in de bar van ons hotel. Nu zit ik half knikkebollend dit stuk te typen. Het is inmiddels 21.30 uur (3.30 uur Nederlandse tijd), dus een mooie tijd om naar bed te gaan. Hopelijk slapen we deze eerste nacht lekker door, maar dat gaat vast lukken met de slaappillen van onze dealers.

O ja… Nog even het weer doornemen. We hebben een flinke bui op ons dag gehad, maar hopelijk helpt dat wat om de benauwheid uit de lucht te krijgen. Het was namelijk 33 graden vandaag. Morgen zou het iets koeler worden. Het is te hopen dat het droog blijft, want er staat een Whale Watch en een wandeling door het historisch centrum van Boston op het program.

Groetjes,
Carlo en Heleen

Ps Wordfeud en Rumble gaat gewoon door, zolang we in onze hotels wifi hebben
@ Rémi: Ga jij ook nog beginnen over dat Cape Cod??? Daar zijn we waarschijnlijk hooguit een half uur…

• 23 Juni 2012 - 06:16

Ijtske:

Heerlijk weer wakker worden met een reisverslagje :).
    Een uur wachten in een vliegtuig is indd een verschrikking. Je kan geen kant op.
    Gelukkig is verder alles voorspoedig gegaan. Veel plezier vandaag.
    Xxx

• 23 Juni 2012 - 10:15

Anja:

He heel veel plezier over there!!! Geniet ervan en vind het heerlijk om jullie verslagen weer te lezen leuk!! Bij ons is inmiddels iedereen weer in het land!

• 23 Juni 2012 - 12:21

Marcel Zitter:

Hè vakantiegangers heel veel plezier
    En denk erom niet roken hoor :)

Groetjes Marcel

• 23 Juni 2012 - 20:40

Trudy:

2x een uur in het vliegtuig wachten en geen kant op kunnen....afgrijselijk.
    Maar het hotel ziet er goed uit.
    Veel plezier verder.
    Tot donderdag.

• 23 Juni 2012 - 20:56

Cobie:

Veel plezier.

• 23 Juni 2012 - 21:15

Poppy:

veel plezier, en elke ochtend in de gym van het hotel die Mac'jes aftrainen, bey bey

• 24 Juni 2012 - 11:42

Remi:

Voor Andy Warhol was 15 minuten ooit al genoeg, dus.... Bro, ik kijk uit naar een minutieus verslag van dat legendarische moment. Om uit te printen voor het nageslacht (je weet wel, dat ouderwetse gebeuren op papier).