Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

29 Juni 2011 | Verenigde Staten, Las Vegas

Ok, daar zijn we weer… Even een paar dagen genoten van het niksen. Natuurlijk hebben we wel wat gedaan, dus hierbij een verslagje van de laatste dagen. Het laatste verslag is van zaterdagavond, dus logischerwijs beginnen we met:

Zondag 26 juni 2011
Na redelijk uitgeslapen te hebben, zijn we de crisis-kamer uitgevlucht (het bed is trouwens ok, dus daar geen klagen over) en vol goede moed naar het zwembad getogen. Security voor de ingang, dus dat belooft veel goeds. Twee handdoeken bij de towelboy gehaald en dan op zoek naar 2 stoelen. We zagen al dat het druk was, toen we er langs liepen, maar wat een drama!!! Alle stoelen bezet, althans… bezet… er lagen handdoeken op, maar geen mensen… Dus blijkbaar moet je ook hier om 6.00 uur je bed uit om een plaatsje te reserveren. Dat moet echt afgeschaft worden. Dan maar betalen voor een stoel, dat zou een hoop mensen al afschrikken. Uiteindelijk toch 2 stoelen naast elkaar gevonden in de schaduw, maar de zon kwam gestaag opzetten en uiteindelijk lagen we weer in de brandende zon met een temperatuur dik boven de 40 graden. Toen ik een duik in het zwembad ging nemen, zag ik net weer 2 stoelen vrij komen in de schaduw, dus sprintte ik min of meer naar de bedjes om ze te “reserveren”. Uiteindelijk hebben we het zo tot een uur of 5 uitgehouden. Het zwembad is overigens wel mooi hoor, met een tank vol vissen en haaien in het midden, waar dan ook nog een glijbaan doorheen gaat. (Glijbaan overigens niet geprobeerd, want ook daar moest je een kwartier in de brandende zon wachten tot je aan de beurt was).
Na een verfrissende douche en een hapje te hebben gegeten, togen we naar casino The Four Queens, waar Carlo zich in ging schrijven voor een poker-toernooitje. Ik durfde niet zo goed, omdat ik bang was om domme fouten te maken enzo, maar Carlo heeft me uiteindelijk overgehaald om ook mee te doen. Voordat het toernooi begon, hebben we ook nog geld verloren bij de Black Jack-tafels. Toch blijft het spelen aan zo’n tafel veel leuker dan aan de slot-machines. Helaas (of gelukkig?) zijn de inzetten allemaal zo hoog, want anders zou ik gokken ook nog echt leuk gaan vinden.
Er waren niet veel deelnemers aan het pokertoernooi (zo’n 26 spelers), maar het was wel leuk om te doen. Uiteindelijk was Carlo al voor de pauze geëlimineerd en ging ik er als 12e uit.

Maandag 27 juni 2011
Met al wat meer lood in onze schoenen als de dag ervoor gingen we weer naar het zwembad. We hoopten wel dat het wat rustiger zou zijn, omdat het weekend voorbij was, maar niets was minder waar. We konden met moeite één bedje bemachtigen. Carlo had beloofd om, als hij vroeg wakker was, om te bedden te reserveren, maar dat vroeg wakker worden was jammerlijk mislukt. Ik zat met haviksogen langs de kant, om, zodra er een bedje vrij kwam er boven op te duiken. Na een half uurtje (!) lukte dat ook, maar ook hier kwam de zon om een uur of 2 genadeloos om de hoek kijken. Het werd dus tijd voor plan B en dat was winkelen. Kan je nagaan hoe diep we gezonken zijn…
Er zijn verschillende malls en outlets in Vegas en met de taxi gingen we naar het Premium Outlet North. Ik ging er vanuit dat het een heerlijk overdekte, airconditioned mall zou zijn, maar nee hoor… Alles lekker in de felle zon. Gelukkig waren de winkels wel voorzien van airco… Nadat we onze buikjes gevuld hadden bij een Chinees in de Food-court, begon het winkelen dan echt. En ik moet zeggen: we zijn goed geslaagd. De opbrengst: Voor allebei een paar slippers, een spijkerbroek voor mij, een korte broek voor mij, een paar schoenen voor Carlo, een korte broek voor Carlo en All Stars voor mij en dat alles voor $ 155,-- (€120,--).
In het hotel nog even een dutje gedaan, gegeten bij het buffet van Golden Nugget, geprobeerd souvenirs te scoren en na nog even over Fremont Street te hebben gewandeld, maakten we ons op voor de laatste nacht in Golden Nugget. We zouden niet rouwig zijn om dit hotel te verlaten. Nogmaals: de omgeving is erg leuk, maar het hotel is toch wat vergane glorie, vergeleken bij de hotels op de Strip.

Dinsdag 28 juni 2011
Spullen ingepakt, taxi gepakt en met gezwinde spoed weg van The Golden Nugget en op naar The Wynn. Al bij aankomst was het een verademing. Wat een rust, vergeleken met Golden Nugget. Nadat de vorige keer de truc met de 20 dollar voor een betere kamer jammerlijk mislukt was, probeerden we dat maar niet bij het inchecken en zagen we wel wat er zou gebeuren. Ondanks dat we er al om 11.00 uur waren en je pas om 15.00 uur kan inchecken, hadden ze gelukkig wel al een kamer voor ons. En wat voor kamer!!! We zitten op de 50e verdieping met uitzicht over de golfbaan (waar we overigens maar weinig mensen zien, maar wat wil je met die hitte…). Het is echt allemaal superdeluxe! Carlo heeft er een filmpje van gemaakt, dus ik zou zeggen: bekijk het, want woorden schieten te kort. Het is trouwens de goedkoopste kamer van het hotel, dus ik ben benieuwd hoe de luxere kamers eruit zien. Normale prijs van deze kamer is $ 159,-- per nacht, maar via Hotwire hebben wij hem kunnen bemachtigen voor $ 114,--.
Na een uurtje genoten te hebben op de kamer van de luxe en het uitzicht hebben we onze badkleding aangetrokken en zijn we naar het zwembad gegaan. Vanuit onze kamer hadden we al gezien dat het hier een stuk rustiger was en we hadden de bedjes voor het uitzoeken. Er staat hier trouwens bij het betreden van het zwembad al een waarschuwing, dat bij het langer dan een uur ongebruikt laten van de stoel, de handdoeken worden weggenomen. Zo kan het dus ook!
We hebben dus heerlijk gechilled bij het zwembad.
’s Avonds zijn we op zoek gegaan naar een betaalbare eetgelegenheid, want dat is het enige nadeel van een 5-sterrenhotel: het eten is niet te betalen! Het schijnt allemaal wel heel goed te zijn volgens de kenners, maar een biefstukje voor $ 55,-- vind ik echt te gek. Dus zijn we de Strip opgegaan en terecht gekomen bij The Mirage. Daar was het echter ook niet heel goedkoop, maar in ieder geval goedkoper en konden we een menuutje scoren voor $ 45,--. Daarna zijn we nog even verder gelopen naar het Bellagio en hebben we nog 3 fontein-showtjes meegepikt.

Woensdag 29 juni 2011
Vandaag heerlijk uitgeslapen tot 10.30 uur en zonder de stress van het zoeken naar een bedje weer naar het zwembad getogen en daar hebben we tot 14.00 uur gelegen. Het plan was om vandaag naar The Las Vegas Mob-experience te gaan, dus zijn we eerst (met korting) kaartjes gaan scoren bij Tix4tonight en konden we daar ook met korting een reservering maken bij het Braziliaanse restaurant Pampas in het Planet Hollywood-hotel. We waren toch al van plan om daar te gaan eten, want de vorige keer in Vegas was ons dat goed bevallen,dus dat was mooi meegenomen! Al met al hadden we zo weer $ 50,-- bespaard.

Ik geef het toetsenbord nu even over aan Carlo, want die is wat meer into mafia.
The Mob experience speelde zich af in The Tropicana, een hotel aan de zuidkant van de strip en tevens één van de eerste hotels op de strip, opgezet door de mafia met illustere namen als Benjamin “bugsy” Siegel, Meyer Lanski en Charlie “Lucky” Luciano. De tour was eigenlijk een soort van interactieve museumtour gecombineerd met een geschiedenisles van het ontstaan van Las Vegas door inmenging van de mafia. Er waren dus acteurs die mafialeden speelden en waarbij wij dus ook een rol speelden en opdrachten kregen. Onze digitale gids was niemand minder dan James Caan. Heleen had als mafianaam “The Weasel” en mijn naam was “Three-Fingers Brown”. Het was allemaal erg grappig en ook nog interessant en uiteindelijk kozen we de verkeerde deur en werden we keihard geliquideerd door 2 gasten met tommy guns. (Helaas mochten er geen foto’s worden genomen).

Daar ben ik weer.
Na The Mob-experience hebben wel heerlijk gegeten bij het Braziliaanse restaurant en zijn we teruggelopen naar ons hotel. De tocht van Tropicana naar Wynn is bijna 4 km en met de hitte en de drukte is het niet echt heel prettig, maar met de tussenstop bij het restaurant en doordat we van casino naar casino (lees airco) liepen, is het me toch gelukt :). (Heenweg hadden we trouwens met de monorail gedaan).

Dit is waarschijnlijk het laatste stuk vanuit Amerika, tenzij we nog wat schokkends beleven. Anders zal de slotbeschouwing vanuit Nederland plaatsvinden.

Reacties:
@Erik: Omaha is allang uit man in Vegas! Er wordt hier vooral Ace to Five Draw gespeeld. En Carlo heeft gisteren nog even op Everest gepokerd, dus dat ging gewoon goed.
@Trudy: Het is inderdaad heel heet, maar als alles in een rustig tempo verloopt, dan is het wel te doen. Bovendien is er overal airco, dus we hoppen van casino naar casino.
@Cobie: Ja, dat Johnson-verhaal ging inderdaad weer over de Big Lebowski en ik snapte er ook niks van. De jackpot is nog steeds niet door ons gewonnen, maar we hebben nog een dagje.
@Anja: Carlo heeft zijn roeping misgelopen. Met zijn zangtalent had hij naam en faam kunnen maken in de USA. ;)
@Marcel: Wij rijden liever in een auto, dan op zo’n brommertje, hahaha. Nog een paar daagjes en dan mogen jullie weer van mijn stralende humeur genieten.

• 30 Juni 2011 - 17:20

Cobie:

Nog veel plezier de laatste dagen.

• 30 Juni 2011 - 19:49

Anja:

kan het filmpje van de hotelkamer niet vinden maar dat zal wel aan mij liggen, een hele goede terugreis!!!!

• 30 Juni 2011 - 21:29

Trudy:

Geniet nog even en een prettige vlucht terug.

• 01 Juli 2011 - 09:12

Ijtske:

Vechten om een bedje bij een zwembad is niet echt een ultiem vakantie gevoel. Gelukkig zitten jullie nu beter.

Las net dat carlo 100 euro heeft gewonnen. Dat is lekker.

Veel plezier nog even. En alvast een goede reis terug! X