Monument Valley - Springdale (Az) - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Monument Valley - Springdale (Az) - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Monument Valley - Springdale (Az)

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

24 Juni 2011 | Verenigde Staten, Springdale

Onder het genot van een lekkere Grand Marnier, waarvoor we speciaal een adres van een liqour store hadden opgezocht en in de Tomtom hadden gezet, schrijf ik dit stuk vanuit een werkelijke prachtige hotelkamer met alles erop en eraan. Maar eerst terug naar gisternacht. Carlo was ongeveer gebleven bij de wat tegenvallende zonsondergang. Een uur later was het echt aardedonker en omdat het onbewolkt was, was de sterrenhemel adembenemend. Ik heb nog nooit zo’n mooie sterrenhemel gezien! Je zag zelfs de witte band van de melkweg (de echte, dus niet te verwarren met de Melkweg in Katwijk of een Milky Way) en satellieten voorbij vliegen. Maar omdat ik vroeg op moest voor de zonsopgang, kon ik natuurlijk niet te lang blijven hangen op het balkon. Dus YouTube de opdracht gegeven de filmpjes te uploaden, wekker om 5.45 uur gezet en oogjes toe.

Om 5.15 uur werd ik wakker voor een sanitaire stop en omdat de lucht nu al mooier was dan bij die hele zonsondergang, besloot ik op het balkon te blijven kijken naar de veranderende lucht. (Het eerste YouTube-filmpje was trouwens nog steeds aan het uploaden, dus dat had ik maar opgegeven en de hele boel geannuleerd). Om 5.45 uur heb ik Carlo toch maar wakker gemaakt om te vragen of hij het spektakel van de zonsopkomst ook wilde zien. Een minuut nadat hij was opgestaan, stond hij alweer te filmen (en dat is ook goed te horen aan zijn slaperige commentaar). Tot 6.15 uur hebben we genoten van de zonsopkomst, die een stuk indrukwekkender was dan de ondergang, en zijn daarna nog een paar uurtjes ons bed ingedoken.
Er gaat overigens ook nog een onverharde weg van 17 mijl dieper Monument Valley in, maar dat durfden we (lees: ik, mietje dat ik ben) niet aan, omdat we niet verzekerd zijn om op onverharde wegen te rijden.

Om een uur of 10 checkten we uit bij dit bijzondere hotel. Ik moet zeggen dat ik blij was dat we het ondanks de hoge prijs ($ 225,--) toch geboekt hebben. Het uitzicht was fenomenaal! Een hotel met zeezicht kennen we wel, maar een hotel met woestijnzicht…
Het plan was om een kleine omweg te maken naar onze volgende bestemming. We zouden dan via Page (Arizona) rijden om de Horseshoe Bend te bekijken. Dat is weer zo’n lus in een rivier als bij Gooseneck en Dead Horse Point. Op de kaart stond het niet aangegeven en omdat de internetverbinding het bij het hotel in Monument Valley had begeven, besloten we bij een Mac in Page (gratis Wifi!) uit te zoeken waar we naar toe moesten. Hier bleek dus dat je vanaf het parkeerterrein nog 1200 meter moest dalen door mul zand zonder schaduw om bij het punt te komen. Dat betekent dat je dus ook weer terug moet… Dus Carlo zei meteen: “Dat is niks voor jou”. Nou klopt dat natuurlijk, maar ik vermoed dat hij mij wel vaak als excuus gebruikt om wandelingen te voorkomen. Dat plan werd dus van de kaart geveegd en zijn we meteen doorgereden naar ons hotel.

Carlo vertelde gisteren in zijn stuk dat we Zion Nationaal Park zouden bezoeken, maar dat is lichtelijk overdreven. In werkelijkheid kun je alleen dwars door het park rijden (zo’n 20 km). Als je het park echt wilt bezoeken, zul je de shuttlebus moeten nemen. Dit was de 2e keer dat we door dit park reden (onze 1e Amerika-reis ging er ook doorheen) en weer maakte het park op mij geen geweldige indruk. Toch spreken de kenners lovend over dit park, maar waarschijnlijk moet je dan echt de shuttlebus pakken die je dieper het park in brengt. Dus hij staat hij nog steeds op mijn verlanglijstje, want er moeten toch mooie dingen te zien zijn als het per jaar 2,5 miljoen bezoekers heeft… Maar nu hadden we eigenlijk te weinig tijd om met de shuttle het park in te trekken. Bovendien hadden we gezien dat ons hotel een prachtig zwembad had en dat was ook wel erg aanlokkelijk.

Bij binnenkomst in onze hotelkamer viel onze mond open van verbazing. Wat een geweldige kamer!! En wat een ruimte!! Hier zouden we wel een week in kunnen doorbrengen, maar helaas gaan we morgen al weer op weg naar onze laatste bestemming: LAS VEGAS en gaan we weer proberen de jackpot te winnen.

Bedankt weer voor alle reacties!! Ben benieuwd of jullie in het weekend nog zo fanatiek zijn. Filmpjes van gisteren en vandaag staan weer op: http://www.youtube.com/user/carloenheleen?feature=mhee
@Arie Jonker: Carlo dacht ook in eerste instantie dat het uit de film van James Bond kwam, maar hij heeft het nagezocht en het bleek niet zo te zijn.
@Cobie: Ja, die indianen zitten echt in the middle of nowhere. Ze moeten soms uren reizen om water te halen. Maar ja… moeten ze maar een vak leren ;)

O ja… Voor de liefhebbers: net toch nog snel even een wit wasje gedraaid :)

• 25 Juni 2011 - 09:45

Mariella:

Goeiemorgen!! de zonsopgang is idd prachtig zeg!! Toch heel anders, dan de zonsopgang op de Koraal in Katwijk, die we een aantal weken geleden gezamelijk hebben mogen beleven!!! En dan die hotelkamer....wat een genot. Eén vraagje...zetten jullie altijd de douche aan, zonder dat er iemand onder staat???...heel apart! Bij ons is de kaagweek begonnen en Lee ligt nu nog bij te komen van gisterenavond en Martin schijnt de nacht in een politie cel te hebben doorgebracht en misschien zit hij er nog, daar ik hem nog steeds niet kan bereiken....Vanavond is het aan mij de beurt, om me in het feestgedruis te gaan begeven (met kaplaarzen, daar het hier WEER regent). Fijne dag voor vandaag!! dikke kus xx

• 25 Juni 2011 - 10:58

IJtske:

Die kamer ziet er idd heerlijk uit. Super groot man.