Montrose (Co) - Moab (Ut) - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Montrose (Co) - Moab (Ut) - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Montrose (Co) - Moab (Ut)

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

21 Juni 2011 | Verenigde Staten, Moab

Vanmorgen om ongeveer 09.30 uur vertrokken we uit Montrose, Colorado. De temperatuur was al ongeveer 22 graden en het beloofde alleen maar warmer te gaan worden, aangezien onze eindbestemming vandaag Moab, Utah was. De route ging nog 1 keer door de bergen en daarna zijn we over het algemeen eigenlijk alleen maar gaan dalen. De rit zou ongeveer 5,5 uur in beslag gaan nemen, maar dat bleek al snel geen haalbare kaart, aangezien dus vooral in het begin de bergen weer behoorlijk hoog waren en we lange tijd slechts 40km per uur mochten rijden. Daarnaast wilden we onderweg ook een paar leuke plaatsjes bekijken (Ouray, Silverton en Durango). Vooral Silverton was een echt ouderwets westerndorpje. Eigenlijk maar 3 straten breed met alleen maar huizen uit het jaar 1800.

Omdat we regelmatig in the middle of nowhere rijden moeten we de toiletbezoeken goed plannen (in dat soort gevallen bij ieder plaatsje stoppen bij een benzinestation en naar de wc gaan), maar vandaag ging het met Heleen 1x fout, ze moest zo erg nodig en er was niets in de buurt. Op een gegeven moment toch maar gestopt en Heleen heeft naast de auto haar behoefte gedaan (plassen he …..). Gelukkig waren we zo verstandig geweest om vanuit ons 1e hotel in Seattle een rol wc-papier mee te nemen, dus alles is goed afgelopen.

Verder wilden we vandaag ook nog naar Nationaal Park Mesa Verde. Dit park ligt in het zuidwesten van Colorado en is bekend om zijn klifwoningen. De huizen zijn gebouwd in ravijnen en in grotten. De zogenaamde Pueblo indianen hebben deze gebouwd en het was erg mooi om te zien en constateren dat men in die tijd deze woningen kon bouwen.

Na dit bezoek zijn we in 1 ruk naar Moab gereden. Moab is een plaatsje dat in een regio ligt met vele (Nationale) parken die bekend staan om hun unieke rode rotsformaties en canyons. Ik begrijp van wikipedia dat er tevens diverse films zijn opgenomen hier zoals Once upon a time in the West, Indiana Jones en the Last Crusade en tevens de Wagonmaster (maar dan wel de 1e versie van John Ford). Het fascinerende van vandaag was voor mij wel de transformatie van landschappen. Van de bergen en grote hoogtes van de afgelopen week naar de relatieve laaglanden en rotsformaties/canyons van vandaag en de komende week.

Om 18.30 uur checkten we in in onze lodge. Horen we dat goed zie ik jullie denken, Heleen en Carlo in een lodge? Ja we zitten de komende 2 dagen in een lodge, maar wel een redelijk goed verzorgde lodge, die er keurig uitziet en behoorlijk ruim is.( http://www.rivercanyonlodge.com)
By the way, de temperatuur was hier om 18.00 uur nog 30 graden Celsius, dus dat ziet er allemaal ook goed uit. Vanavond hebben we echt fantastisch gegeten in een Steakhouse (Jeffrey's Steakhouse). Zowel de salade, voorgerecht en de steak waren helemaal top!
Morgen zullen we het Arches National Park gaan bezoeken en waarschijnlijk ook het Dead Horse Point State Park. Dat belooft weer spectaculaire beelden en plaatjes te gaan opleveren.

Oh ja, voor de liefhebbers nog even een verhaal van 1,5 dag geleden. Heleen en ik stonden te roken buiten bij het hotel in Westminster en toen kwam er ook een Amerikaan bij staan van een jaartje of 55 uit Tulsa, Oklahoma (The Sooner State). Inderdaad, wij dachten ook direct aan de aflevering van Friends dat Chandler naar Tulsa gepromoveerd werd. Maar, het leuke moet nog komen! Deze man begon te klagen dat er alleen nog maar buiten gerookt mocht worden, zelfs in een bar! En toen zei die het volgende: “I can understand that when you’re drinking a beer, you’re not really have to smoke, but I have to smoke when I’m drinking a White Russian!”
Hilariteit alom natuurlijk bij (vooral) mij. Voor degene die hier niets van begrijpen, raad ik bij deze aan The Big Lebowski te gaan bekijken op VHS of Video 2000 (afhankelijk van welk systeem je hebt).

Nou dat was het weer voor vandaag. Filmpjes zijn weer te zien op: http://www.youtube.com/user/carloenheleen?feature=mhee

Reacties:
@Jack: Juh....Jack, je begint elke dag wel erg vroeg op je werk, maar bedankt voor het compliment dat we geen slechte kanten hebben.
@IJtske: De temperaturen zijn behoorlijk gestegen naar 30 graden zoals je hebt gelezen en het schijnt nog wel iets warmer te gaan worden morgen. En mijn kennis van auto’s deel ik altijd graag met iedereen. :)
@Ewa: Ja, het verwondert ons ook iedere dag weer, al die natuur.
@Remi: Bedankt voor het compliment man, heeft ze ook speciaal voor jou omschreven op een manier zoals Heleen dat alleen kan. En nog bedankt voor het vaderdag kado, we kregen weer niets dan lof van pa en ma.
@Dennis: Tja Dennis, het bewijs is geleverd, ik weet er gewoon ongelofelijk veel vanaf. Ik ben geboren met een stuur in mijn hand, maar bel me vooral niet als je een lekke band hebt of als je V-snaar kapot is!
@Trudy: Mij maakt het niet uit, maar als ik jou was zou ik dat lidmaatschap van de ANWB nog maar even aanhouden….
@Linda: Bedankt voor de complimenten en vooral voor die laatste, tenminste, ik neem aan dat je bedoelt dat ik weinig tot niets interessants heb te melden, maar dat mijn looks alles goed maken!

  • 22 Juni 2011 - 05:45

    Jack:

    Vroeg beginnen is vroeg weg. Mooi om te zien dat je bij Ouray, colorado zo vanuit de bergen in een stadje komt wat echt zo te zien niets voorsteld, wat wil een mens nog meer als je daar woont. Bij Silverston, prachtige auto (oud model), schitterend.
    Leen, dat had ik dus nooit van je verwacht dat jij de natuur weer aan het vervuilen bent!!!!!!!!!, maar als het moet moet het gebeuren.
    Gelukkig zijn jullie liefhebbers van de warmte en dat het dan nog rond 18.00 30 graden is genieten. Zweet loopt dan echt zo juhhh suna uit lange.

  • 22 Juni 2011 - 06:13

    IJtske:

    Mesa verde ziet er echt gaaf uit.
    Jullie hebben gewoon ieder een eigen bed. Echt amerikaans!

    weltrust ik ga ook lekker slapen nu.

  • 22 Juni 2011 - 07:25

    Mariella:

    Goeiemorgen!! Arghhh...wat hebben jullie een lekker weer zeg (is hier wel anders helaas). Heb me idd ook verwonderd, over de leuke huisjes in Mesa Verde. Echt knap hoe ze dat in die tijd met beperkte middelen voor elkaar hebben gekregen!! De "lodge" ziet er trouwens prima uit....lekker ook, allebei je eigen tweepersoonsbed!!! De grap van het rokende mannetje komt hier niet helemaal binnen....ik ben er dus zo één, die de film niet gezien heeft...
    Fijne dag vandaag xxx

  • 22 Juni 2011 - 07:58

    Alan En Pris:

    Leuke foto's!!! en goed om te zien dat de lucht stralend blauw is!! daar houden wij van! en volgens mij Mariella ook!
    Nu nog de foto's met korte broeken en bikinies en zwembaden!
    xx

  • 22 Juni 2011 - 08:20

    Linda:

    Nee hoor, ik vind het juist wel interessant wat je allemaal verteld! Maar de foto's van vandaag zien er ook weer erg goed uit! Wat een mooie omgeving!

  • 22 Juni 2011 - 08:51

    Leon:

    Heleen,je hebt er toch wel, zoals bij ons de poesjes doen, er netjes een laagje zand over gestrooid.

  • 22 Juni 2011 - 14:42

    Tim:

    Ziet er allemaal goed uit hoor! En Heleen, heb je toch nog iets geleerd van je nichtje in Eindhoven! (Stierman-weekend part 1)
    Have fun!

  • 22 Juni 2011 - 17:35

    Dennis:

    Wat mij nu gebeurd!! Heerlijk met een bakkie achter de computer jullie verhaal lezen. Ik lees over die rokende kerel en moest lachen om zijn opmerking. Dus ik mors een beetje koffie over mijn t-shirt. Nou leuk, hoor ik jullie denken..... Ware t niet dat ik een shirt aan heb van the Dude. Precies een druppel koffie in zn baard!!!!!!!!!!!!!!!!! Is dit een teken??? cu have fun daar

  • 22 Juni 2011 - 19:30

    Cobie:

    De lodge ziet er goed uit, maar lijkt niet groot. Is dat ook zo.

  • 23 Juni 2011 - 11:28

    Pa En Ma:

    hallo,
    wil jullie alleen even laten weten, dat we jullie verhalen op de voet volgen, hoor!
    en we gaan jullie nu toch wel missen en we moeten nog zolang!
    dat zou de enige reden voor ons zijn om eerder terug te komen van onze vakantie, maar we zullen sterk zijn en de volle 3 weken vol maken in Frankrijk.........hi,hi.........
    gelukkig zijn er tegenwoordig alerlei communicatiemiddelen........
    lieverds, genieten jullie er nog maar even van; volgens mij zijn jullie daar nog steeds niet uitgekeken.
    we gaan elkaar zien rond de 23e juli
    knuffels van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Moab

Carlo en Heleen

Actief sinds 08 Juni 2008
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 193128

Voorgaande reizen:

13 Juni 2019 - 06 Juli 2019

Oregon en noord-Californië

18 Juni 2017 - 09 Juli 2017

West Canada en Alaska

07 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Australie 2016

04 Juni 2015 - 21 Juni 2015

Noord-Spanje

07 Augustus 2014 - 29 Augustus 2014

Java - Bali

28 Juni 2013 - 13 Juli 2013

Schotland

22 Juni 2012 - 14 Juli 2012

Boston - Orlando

09 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Seattle - Las Vegas

11 Juni 2010 - 03 Juli 2010

Deep South (In de voetsporen van Elvis)

30 Oktober 2009 - 07 November 2009

Florida

12 Juni 2009 - 04 Juli 2009

New York - Las Vegas

07 Juni 2008 - 28 Juni 2008

Zuidwest Amerika en Hawaii

Landen bezocht: