Denver (The Rockies Rock!) - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Denver (The Rockies Rock!) - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Denver (The Rockies Rock!)

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

18 Juni 2011 | Verenigde Staten, Denver

Vanmorgen een keer lekker rustig aan gedaan. Het plan was om vanmorgen even van het zonnetje te genieten bij het zwembad van het hotel, maar helaas… het zwembad ligt ’s morgens in de schaduw en dan is het net even te koud. Dus wat doe je dan? Nick en Simon op uitzending gemist kijken natuurlijk!! :D Jammer dat het de laatste aflevering was van The American Dream.

Om ongeveer 11.30 uur zijn we weer in de auto gestapt richting Denver. Dat is zo’n 20 minuutjes rijden vanaf ons hotel en dat klopte ook, maar een parkeerplaats zoeken met alleen maar eenrichtingsverkeer-wegen is nog niet zo makkelijk. Eerst hebben we bij een pub een broodje gegeten (het ontbijt was er door Nick en Simon even bij ingeschoten) en daarna zijn we naar het huis van Molly Brown gegaan. Molly Brown is beroemd geworden, omdat zij één van de overlevenden van de Titanic was en naar eigen zeggen heeft ze het overleefd omdat ze “unsinkable” was. Het was best een aardige tour, maar de vrouwelijke gids was zo zijig dat we er na een uur wel klaar mee waren. Gelukkig was het toen ook afgelopen… Daarna via het State-Capitol terug naar de auto gelopen en op naar Coors Field. Daar hadden we namelijk kaartjes besteld voor de baseball-wedstrijd Colorado Rockies tegen Detroit Tigers.

De kaartjes lagen al klaar en het plan was om de auto te gaan parkeren (daar hadden we ook al een parkeerkaartje voor) en dan nog even de stad in te lopen, want het stadion ligt bijna midden in de stad. Helaas ging het parkeerterrein pas na een half uur open, dus hebben we eerst nog maar een rondje gereden en even getankt, zodat we dat morgen niet hoeven te doen. Om 16.00 uur waren we weer bij het parkeerterrein en hoewel de wedstrijd pas om 18.10 uur zou beginnen, liep het al aardig storm. Dus we zijn maar niet de stad ingegaan, maar meteen het stadion in. Wat een belevenis is dat zeg!! Alleen maar eet-, drink- en souvenirtentjes waar complete gezinnen zich aan van alles te goed doen. Wij hielden het bij een zak popcorn en 2 colaatjes…
We hadden mooie plaatsen achter de thuisplaat en hoewel we nog een kleine 2 uur moesten wachten voor de wedstrijd begon, hebben we ons geen moment verveeld. Er gebeurt van alles op het veld. Eerst werd er ingegooid en daarna een hele parade van allerlei jeugdteams. Ondertussen werd ook het veld helemaal klaargemaakt en nadat het volkslied was gezongen door een schoolklas, kon de wedstrijd beginnen. Het is echt supergaaf om dat mee te maken. En hoewel er nog genoeg lege stoeltjes waren, denken we toch dat het uitverkocht was, omdat er ook tijdens de wedstrijd nog zoveel mensen op de buitenring zaten te eten, drinken en roken. Ondanks de talloze eettentjes waren de wachtrijen echt gigantisch.

In de 7e inning zijn we weggegaan bij een stand van 5-3 voor de Rockies, omdat het toch wat koud werd en we voor de drukte weg wilden zijn. Terug in het hotel zagen we op tv dat de Rockies met 5-4 hadden gewonnen (jiehoe!!).

Vandaag was het heerlijk weer met zo’n 25 graden en een prachtig zonnetje. Morgen gaan we eerst een treinrit maken naar één van de goudmijnen in de Rocky Mountains en daarna rijden we naar Rocky Mountains NP.

Carlo heeft weer wat filmpjes gemaakt en die zijn terug te zien op http://www.youtube.com/user/carloenheleen?feature=mhee.

• 19 Juni 2011 - 06:42

ALAN EN PRIS:

Joehoe wij zijn de eerste!!!!!! leuke foto's weer en nou hopen dat bij jullie en ook bij ons het weer wat beter wordt, het lijkt hier wel herfst! brrrr

• 19 Juni 2011 - 07:33

Jack:

nou dat wordt snel opgepikt door jullie hhahahaa, foto van jullie beide even wat anders.
    Filmpies komen goed over......genieten!

• 19 Juni 2011 - 08:16

Mariella:

Goeiemorgen!!!

10.uur local time hier in Nederland en het is NAT.........heel erg NAT buiten en dat blijft het voorlopig de komende week ook nog!!! Echt balen om in juni al met een herfstgevoel rond te moeten lopen!!! Maar genoeg geklaagd, bij jullie is het gelukkig beter weer.
    Ik dacht altijd, dat ze hier "gek" waren bij een voetbalwedstrijd...maar het kan dus nog erger (wel leuk om te zien)!! @ Heleen...jij kan het idd ook, maar je ziet aan Carlo zijn gezicht, dat het voor hem wat onwennig is, zo aan jouw rechterzijde hahaha. Ik wens jullie weer een fijne dag en ik ben benieuwd, wat jullie morgen weer gaan doen.

xxxxMariella

• 19 Juni 2011 - 14:59

IJtske:

Hoe lang heeft die wedstrijd geduurd dan? Kan soms toch heeeeeel lang zijn?

• 19 Juni 2011 - 15:51

IJtske:

Nu pas alle fimpjes gezien. Ook erg leuk!

• 19 Juni 2011 - 16:24

Cobie:

Alle filmpjes bekeken. Leuk hoor. Vooral de bisons en de geiser.