Op een mooie Pinksterdag van Yakima naar Missoula - Reisverslag uit Missoula, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Op een mooie Pinksterdag van Yakima naar Missoula - Reisverslag uit Missoula, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Op een mooie Pinksterdag van Yakima naar Missoula

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

13 Juni 2011 | Verenigde Staten, Missoula

Vandaag de 2e dag dat we zouden gaan rijden en het beloofde een lange dag te worden, aangezien we ongeveer 450 mijl (ongeveer 720km) zouden gaan rijden. Zeker ook omdat we, afgezien van de eerste 75 km zogenaamde scenic routes zouden rijden. Mooie binnenwegen waar je over het algemeen langzamer rijdt dan over de snelwegen. Zoals al een paar keer opgemerkt door deze en gene zijn dat inderdaad behoorlijke afstanden, ware het niet dat wij dit soort dagen ook absoluut als hoogtepunten zien in onze vakantie omdat we juist die scenic routes rijden. Daarnaast willen we nu eenmaal veel zien van het land en dan word je gedwongen om veel kilometers te maken. Een vriend van mij, en tevens een illustere bouwvakker/aannemer mag ik wel zeggen, heeft ooit eens de legendarische uitspraak gedaan dat het geheim van een goede zelfstandige bouwvakker/aannemer zit in het vele kilometers maken. Waarom weet ik nog steeds niet, maar hij draait nog steeds, dus er zal ergens toch wel iets in zitten. Zijn naam is Mo en iedereen weet nu, als je in een straal van 60 kilometer van Nieuw Vennep woont, dan ben je kansloos om gebruik te maken van zijn vakmanschap.

Maar goed, wij doen het dus voor ons plezier. En vandaag was weer zo’n dag dat we stonden te kijken wat de natuur toch soms overweldigend en prachtig kan zijn. Op de eerste 75 km na, was het weer zo divers wat we gezien hebben. Bergen met sneeuw, wildwater rivieren, wijnrank gebieden zo ver als het oog reikt, bossen, heuvels en hooglanden zoals het in Schotland is (althans wat ik op tv heb gezien en natuurlijk uit de films Highlander, waarvan volgens mijn persoonlijke mening Highlander 3 toch wel echt de beste is :)).

Nadat we vanochtend om 07.30 vertrokken zijn we hier ’s-avonds om 19.30 uur lokale tijd aangekomen (eigenlijk 18.30 uur, maar we zijn een tijdzone gepasseerd, dus we zitten nu weer op 8 uur tijdsverschil met Nederland). Onderweg zouden we een aantal keer wat highlights bezoeken die Heleen had opgezocht, maar dat was niet echt een groot succes te noemen. De 1e, een Godzillah beeld konden we niet vinden. De 2e, dinosaurussen, konden we wel vinden, maar was niet heel erg spectaculair. Het was een soort kinderspeelplaats met een meertje waar die beelden stonden. De 3e was een benzinepomp in de vorm van een grote theepot langs een weg. Was grappig dat die daar stond, maar het zegt natuurlijk ook genoeg dat we de enige waren die daar stonden en dat wij zelf ook snel een foto hebben gemaakt en snel weer verder zijn gaan rijden. De 4e highlight, die ik had opgezocht, was een oud fort en daar zijn we ook niet in geweest want ook daar hadden we zoiets van, laat maar. We hebben dus vooral genoten van een dag in de auto met goede muziek, prachtige natuur en op zijn tijd een heerlijk sigaartje/sigaretje.

Uiteindelijk zijn we volgens plan beland in Missoula in de staat Montana. Na kort zoeken zijn we ingecheckt in een prachtig Doubletree-hotel (http://bit.ly/fJBql1), en kregen we ook nog eens een mooie, hele ruime kamer aan een snelstromende rivier (Clark Fork River). Helemaal top! We gaan zo nog even naar de bar, want om 21.00 uur begint happy hour en het is nu 20.57 uur, dus ik ben met 10 vingers als een gek aan het typen.
Morgen rijden we zo’n 300 mijl naar Yellowstone National Park. Dat zal ongetwijfeld één van de hoogtepunten worden van de vakantie, want daar hebben we al zoveel goede berichten over gehoord en gelezen, dus daar hebben we nu al veel zin in. Ook de rit er naar toe ziet er weer tiptop uit.

Nog even snel de reacties:
@Leon en Mariella: Gaan we nog het Nederlands elftal kijken 18 juni?
@Manon: Zeker aan te raden die roadtrip, maar mail dat lijstje van jou even door. Misschien hebben wij er ook nog wat aan.
@Jack: Training Jack zo’n vaste hand, vooral mijn rechterhand :)
@IJtske en Arianne: Vandaag weer een incident in de auto tijdens het rijden. Er zat weer een beest in de auto, terwijl Heleen aan het rijden was en toevallig was ik nu wel aan het filmen! Met mijn nieuwe HTC Desire. HTC rules! Een video is geplaatst...
@Lakshmi: Leuk dat je ons ook volgt en Heleen gaat jou ook volgen als je over 2 weken weg gaat.
@Alan & Pris: Sinds jullie verhaal durven we geen eten meer aan te bieden aan "zwervers"
@Hicham: Volgende keer bestel ik couscous! (en een joint)

  • 14 Juni 2011 - 05:21

    Jack:

    veel plezier in yellowstone, fantastisch moet dat idd zijn!!! we zien de vaste van de getrainde vaste rechterhand tegemoet ahahahha!

  • 14 Juni 2011 - 07:24

    Cees Meijdam:

    Valt me tegen van Heleen, bang voor een klein beestje.

  • 14 Juni 2011 - 07:31

    Arie Jonker:

    Wil toch even zeggen dat ik het wel knap vindt om elke dag zo'n lap tekst te tikken. Chapeau!! Lees ze met plezier.
    Zo'n afwisselend landschap doet mij vooral denken aan Nieuw Zeeland. Tot slot: de derde Highlanderfilm de beste. Kom op!! Die stelling is op zijn best discutabel. Verder veel plezier daar in de US of A

  • 14 Juni 2011 - 10:49

    Arianne:

    HTC rules?? Hmm... opnieuw een discutabele uitspraak ;-)
    Erg leuk dat paniekerige stemmetje van Heleen... "een beest, een beest"

    Ziet er inderdaad allemaal erg gaaf uit!

    Ps. Ik had ook gestopt bij die theepot-tankstation, vind hem heeeeel schattig :)

  • 14 Juni 2011 - 14:46

    IJtske:

    Ik heb de foto's allemaal nog even bekeken (op telefoon waren ze wel erg klein), maar het ziet er allemaal weer super gaaf uit. En die Theepot vind ik persoonlijk wel cool.

    Ik vraag me alleen af hoe een dinostore uberhaupt in jullie to do lijstje is gekomen?!?! :S.

    Hotel ziet er ook goed uit!

  • 14 Juni 2011 - 17:27

    Mariella:

    Hey Carlo & Heleen,
    Wat een fantastische bezienswaardigheid zeg, die dinosaurussen hahaha!! Hopelijk waren jullie nog op tijd voor het begin van "happy hour"...na zo'n rit verdien je toch zeker een stevige borrel!! (of 2 of 3) Jullie zitten waarschijnlijk nu al weer in de auto. Ben benieuwd, of Yellow Stone Park aan jullie verwachtingen voldoet Kan me er als Nitwit geen voorstelling van maken, dus ik kijk uit naar de foto's en doe er ook even een filmpje bij....te leuk!! Have fun vandaag !!
    dikke kus Mariella xx
    @Carlo....18 juni 2010 staat ons beiden nog "helder" voor de geest pff vooral de koppijn van de dag erna!

  • 14 Juni 2011 - 18:33

    Dennis:

    Kikke man zo n theepot!

  • 14 Juni 2011 - 18:40

    Cobie:

    Zo, even rustig de verslagen gelezen. Op de telefoon is het toch lastig lezen. Jullie beleven weer heel veel. Ben benieuwd naar de rest.
    Groetjes

  • 14 Juni 2011 - 20:38

    Mascha:

    Hoi Carlo en Heleen, ik lees jullie verslag iedere dag en Steef heeft voorgesteld dat ik ook zo'n reisverslag ga bijhouden tijdens onze vakantie. Dan ben ik snel klaar want lezen, slapen en eten en dat 18x copy and paste gaat lekker snel. We gaan trouwens naar Malgrat del Mar (Costa Brava). Volgens mij zijn jullie daar ook wel eens geweest, zonder ons dus dat was vast één van de mindere vakanties. Curacao bewaren we voor volgend jaar!

  • 15 Juni 2011 - 18:11

    Leonie:

    Ik vind de theepot ook erg schattig hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Missoula

Carlo en Heleen

Actief sinds 08 Juni 2008
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 193307

Voorgaande reizen:

13 Juni 2019 - 06 Juli 2019

Oregon en noord-Californië

18 Juni 2017 - 09 Juli 2017

West Canada en Alaska

07 Juli 2016 - 06 Augustus 2016

Australie 2016

04 Juni 2015 - 21 Juni 2015

Noord-Spanje

07 Augustus 2014 - 29 Augustus 2014

Java - Bali

28 Juni 2013 - 13 Juli 2013

Schotland

22 Juni 2012 - 14 Juli 2012

Boston - Orlando

09 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Seattle - Las Vegas

11 Juni 2010 - 03 Juli 2010

Deep South (In de voetsporen van Elvis)

30 Oktober 2009 - 07 November 2009

Florida

12 Juni 2009 - 04 Juli 2009

New York - Las Vegas

07 Juni 2008 - 28 Juni 2008

Zuidwest Amerika en Hawaii

Landen bezocht: