Seattle (2e dag) - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Seattle (2e dag) - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Seattle (2e dag)

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

11 Juni 2011 | Verenigde Staten, Seattle

Zaterdag 11 juni 2011: Seattle
Vandaag een topdag! Het begon al met het feit dat we pas om 07.00 uur wakker werden. Direct even alle reacties lezen op het artikel van de dag ervoor, dat waren er op de kop af 0, dus ook daar waren we snel klaar mee! Dat beloofde dus veel goeds vandaag.

Om ongeveer 08.30 uur vertrokken we naar het Seattle Center, in feite is dat een heel groot park met allerlei activiteiten en bezienswaardigheden. De Space Needle staat daar bijvoorbeeld ook. Daar hebben we alleen wat foto’s van gemaakt, aangezien we gisteren dus al een uitzichtpunt hadden bezocht. Maar eerst gingen we in de buurt ontbijten. Ik nam de scrambled eggs en omdat Heleen niet achter wilde blijven met het ontbijt, bestelde zij “Dutchies pancakes”. Deze werden speciaal aanbevolen door het personeel. Wat ze kreeg, leek in de verste verte niet op een pannekoek. Het leek meer op een soort taart, maar smakelijk was het wel.
Daarna zijn we maar een rondje gaan lopen en kwamen als eerste bij het Mural Amphitheater. Say what??? Ja ja, het Mural Amphitheater (http://www.youtube.com/watch?v=qStb1A4W0Ok). Precies, say no more…., nu was dat natuurlijk al weer 20 jaar geleden, maar toch even leuk om daar te zijn en ook nu waren daar artiesten bezig, alhoewel het niet zo druk was.
Verder zijn er in dat park ook nog 2 stadions (een basketbalstadion en een footballstadion), een prachtige fontein, worden er met regelmaat festivals gehouden en wij eindigden in het zogenaamde EMP, oftewel het Experience Music Project, een futuristisch uitziend gebouw (in de vorm van de gitaar van Jimi Hendrix) dat de ontwikkeling van de muziek uitdraagt in de vorm van exposities van artiesten uit Seattle, maar ook in de vorm van allerlei andere leuke wetenswaardigheden en interactieve mogelijkheden (we hebben bijv. zelf ook gitaar en synthesizer gespeeld, gezongen en gedrumd). Op dit moment is er bijv. een expositie over Nirvana, “Taking punk to the masses”. Daarnaast worden er ook tentoonstellingen van films meegenomen zoals Avatar en Battlestar Galactica. Al met al was het erg interessant en, in tegenstelling tot het bezoek aan het aquarium gisteren, zeker het geld waard!

Inmiddels was het al weer 13.00 uur geworden en wilden we nog een zogenaamde Duck tour gaan doen. Dat zijn eigenlijk auto’s/bussen in de vorm van een eend die door de stad toeren, maar ook het water in duiken. In feite zo’n tour die je eigenlijk niet wilt doen, maar we zouden toch gaan. Afijn, zo gezegd zo gedaan. Wat blijkt? Het is gewoon 1 groot feest. De chauffeur was helemaal gek en liep alleen maar te bullshitten, daarnaast stond er keiharde muziek aan en zong hij het hardste mee, maar was hij ook zo aanstekelijk, dat bijna iedereen mee ging doen en wij dus ook. De route was leuk door de stad en op een gegeven moment dook hij dus het water in (Union Lake) en hebben we ongeveer 20 minuten gevaren (ook langs het huis op het water uit de film Sleepless in Seattle). Daarnaast hadden we een mooi uitzicht op de skyline van Seattle. Ook zeker weer een aanrader! Wij hadden dit ook wel eens gezien in andere steden, maar dit was de eerste keer dat we ook hier in zijn gestapt en gaan voortaan aan iedere Duck tour deelnemen. Misschien gaan we wel zover dat we steden gaan mijden als er geen Duck tours zijn. Juist.

Vanavond eigenlijk niets gedaan. Door de late lunch hadden we geen trek en hebben we snel een broodje gegeten bij de Subway.

We merken dus ook dat we redelijk over de jetlag heen komen. Morgen gaan we om 08.00 uur de auto ophalen en beginnen met de road-trip. We zullen morgen o.a. de vulkaan Mt. St. Helens gaan bezoeken en dan op weg naar Yellowstone Park, waar we op dinsdag 14 juni zullen aankomen.

• 12 Juni 2011 - 08:31

Mariella:

Hoi Carlo en Heleen, net wakker en onder het genot van een lekker bakkie jullie reisverslag gelezen! Wat een leuke dag hebben jullie gehad zeg. Mooie foto's ook.....die van Carlo in de "studio"....echt briljant!! Misschien moet hij toch maar iets met zijn zangkwaliteiten gaan doen!! Fijn dat jullie de jetlag een beetje aan het kwijtraken zijn (mijn zus had hem bij thuiskomst nog steeds hihihi).Nou luitjes ik hoop dat jullie vannacht ook weer lekker slapen en dat jullie uitgerust aan jullie trip kunnen beginnen..........ik kijk weer uit naar het volgende verslag.

Dikke kus Mariella xxxx
    ps @ Heleen...die foto van jullie bij de fontein verdient een lijstje. Echt een leuke foto!!

• 12 Juni 2011 - 08:43

Jack:

Prachtig leesvoer en dit is niet een bericht om het vorige verslag (waar geen berichten waren goed te maken). Die gitaren, prachtig man!!, ik lag hier stuk om die pruik van die chaufff (kan britzemmer een voorbeeld aan nemen).
    Genieten vanuit een zonnig Nederland.
    ciao.

• 12 Juni 2011 - 08:44

Jack:

shit vergeet ik nog wat. Heleen, prima ontbijtje voor je geloof ik he!!?? erg smakelijk? haahaha

• 12 Juni 2011 - 09:12

Catharina & Aldert:

Hoi Heleen en Carlo,
    Leuk dat wij jullie reisverslagen ook mogen lezen. Op het kaartje zag ik jullie rondreis.......allemachtig...wat gaan jullie ver zeg. Dan was dat rondreisje van ons maar klein. Nou op de foto's zag het er leuk uit. Geniet ervan. Groetjes Cath & Al

• 12 Juni 2011 - 10:36

ErikvDuijvenvoorde :

Volgens mij zat Speen aan het stuur.
    Heerlijk..............!

• 12 Juni 2011 - 22:05

Cobie:

Weer een leuk verhaal. De zwagers hebben je gemist met de culinaire fietstocht. Jaap niet want die vond het een relaxt ritje zonder dat slappe gezeur van jou zegtie. Groetjes

• 13 Juni 2011 - 01:50

Juuuuuudi:

Ola! Leuk om nu ook jullie waarbenjijnu te lezen! Maar even serieus, dit wordt toch niet elke dag zo'n groot verhaal??? dan kan ik hm niet meer behouden hoor.. maaaar nicht,neef; have fun, geniet En tot snel :) xxx

• 15 Juni 2011 - 17:57

Leonie:

Lijkt mij erg lache zo'n duck tour :)