Van de hel in de hemel - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Van de hel in de hemel - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Van de hel in de hemel

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

24 Juni 2010 | Verenigde Staten, Sarasota

Na de zware dag van gisteren stond er een relatief makkelijke dag voor de boeg. We willen dus uiteindelijk naar Miami of Key West rijden, maar vandaag was het plan om ongeveer tot Tampa te rijden. Een stad aan de westkust van Florida. Daar zouden we in ieder geval een hotel nemen met een wasserette (Heleen moest wasjes draaien) en internet, want jullie hebben begrepen uit het vorige verslag dat we gisteren geen internet hadden, en tja dan ben je zo’n beetje van de wereld afgesloten natuurlijk.

We vertrokken om een uur of 9 en zijn eerst op zoek gegaan naar een Subway om te ontbijten. Deze hadden we snel gevonden en ik heb lekker een een broodje met gebakken ei en bacon op en Heleen, ja die ontbijt nooit, dus die kocht een redbull in de supermarkt ernaast. Daarna zijn we gaan rijden over de snelwegen want de mooie toeristische route’s hadden we nu wel gehad, dus dan maar de snelweg gepakt. De rit ging voorspoedig en om circa 14.00uur reden we Tampa in. By the way, een mooie plaats met veel baaien/eilanden met werkelijk schitterende huizen eraan.

Onderweg had Heleen in de Mac een foldertje opgepikt met daarin wat hotels met kortingscouponnen. Daarin zagen we een paar hotels staan voor weinig, die er goed uitzagen, maar die lagen wel wat verder dan Tampa. Zodoende moesten we wel weer iets verder rijden, maar er waren voldoende plaatsen met vele hotels, dus we maakten ons niet ongerust dat we moeilijk een hotel zouden vinden, net als gisteren het geval was. Uiteindelijk kwamen we om 16.15 uur aan bij het hotel in Sarasota. Een prima hotel ( http://www.countryinns.com/sarasotafl ), met wasserette en internet! Hier blijven we dus 1 nacht en dan morgen rijden we naar een nog onbekende plek.

Vanavond zijn we naar Siesta Keys gereden (een plaatsje aan het strand vlakbij Sarasota) en daar hebben we heerlijk gegeten. Daarna weer terug naar het hotel, want we hadden nog wat zaken af te handelen. We hebben bijvoorbeeld de hotels voor komende nachten gereserveerd. De komende 2 nachten slapen we in het Mimosa Hotel in Miami Beach en daarna rijden we verder naar Key West en daar zullen we tot 1 juli verblijven. Dan rijden we terug naar Orlando. Op 2 juli vliegen we terug, dus de laatste nacht zullen we in de buurt van het vliegveld overnachten.

Even wat reacties van ons op jullie reacties.

Om eerlijk te zijn weten we niet of het goede antwoord van de huiskamervraag erbij zit, want we weten zelf niet wat het is. We hoopten er op deze manier achter te komen

Cobie: we hebben daar nog wel over nagedacht en deze kant is inderdaad ook heel mooi, maar we hebben hiervoor gekeken en konden niet slagen om op een mooie plek te reserveren tegen een betaalbare prijs. Daarnaast willen we dan ook ’s avonds nog wel enig vertier hebben, dus dat moet ook in de buurt zitten. Niet echt veeleisend toch?

Trudy: De Eemhof? Ligt dat in Amerika dan? Of bedoel je dat bungalowparkje in Flevoland. Die is eigenlijk ook al beneden ons niveau. De auto is nog steeds veilig in ons bezit. Toen we nog een sigaretje/sigaartje buiten gingen roken voor het slapen gaan, zag ik een lege parkeerplek bij het hotel. Daar heb ik Heleen neergezet en die heeft de plaats met gevaar voor eigen leven beschermd.
De huiskamervraag staat bij de foto’s (mapje Natchez), maar de inschrijving is inmiddels voorbij… Jammer hoor!

Pris en IJtske: jullie zijn bijna net zo verwend als wij zijn met onze kieskeurigheid van onze hotels. Een beetje lopen zeiken over een verslag terwijl wij gisteren door een hel gingen in een 3-sterren hotel…
Vandaag hebben jullie er dus 2 gekregen!!!

Poppy: Heleen vraagt zich af of je wel hard genoeg doorwerkt.

Nu genieten van een heerlijke nachtrust en morgen weer op pad!

• 25 Juni 2010 - 06:15

Rien:

Wat een bull shit die huiskamervraag. Hoe kun je nou iets uitloven als je van tevoren weet dat er toch geen prijs wordt uitgereikt. Ik roep alle stemmers op een troostprijs te eisen van dit frauduleuze tweetal.

• 25 Juni 2010 - 08:53

Alan & Priscilla:

Wat een spectakel allemaal! Goed dat jullie weer van hel in hemel zijn beland. Ik ben zo blij met de 2 reisverslagen!!
    Huiskamer vraag voor jullie? weten jullie wat een Mimosa is? niet op internet zoeken he??!!!

veel plezier nog in Miami en de Keys!

• 25 Juni 2010 - 14:27

Eva:

ik zit al de hele week naar die stomme foto te staren om erachter te komen wat het is!!
    en waarom blijven jullie eigenlijk niet tot 4 juli??

• 25 Juni 2010 - 19:36

Loes:

ik sluit me volledig aan bij Rien

• 25 Juni 2010 - 21:07

Arianne:

Hihi, Super 8 hebben wij toen volgens mij ook in geslapen toen daar ineens vrienden kakker en lak tevoorschijn kwamen...

Balen dat het even niet liep zoals jullie wilden maar dat hoort er toch een beetje bij, hierdoor worden jullie des te blijer met fijne hotels en dingen die volgens schema lopen :)

Have fun nog even,
    xx

• 25 Juni 2010 - 21:28

Trudy:

Toch wil ik nog reageren op de huiskamervraag.
    Het heeft met rupsen te maken. groetjes.

• 25 Juni 2010 - 22:07

Cobie:

ik sluit me ook bij rien aan!!

• 25 Juni 2010 - 22:31

Cobie:

oh ja. de quizzzz was dramatisch. 5de!!

• 28 Juni 2010 - 10:17

Poppy:

wel potverdorie, tuurlijk werk ik hard. Heleen ,Petra en Rix op vakantie, Joke geopereerd en thuis, Irene ziek, Helga een week vrij, etc. etc. Er wordt hier keihard gewerkt. Gijs is weer terug voor een paar uurtjes......dus geniet maar als je teurgkomt mag je weer hard aan de bak. Intussen blijf ik genieten van jullie verslagen, Groetje Poppy