Nashville - Tupelo - Memphis - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Nashville - Tupelo - Memphis - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Nashville - Tupelo - Memphis

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

16 Juni 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Allereerst willen we iedereen weer bedanken voor de reacties op onze reisverslagen. Wij vinden het erg leuk om iedere keer even de reacties te lezen, dus dit waarderen we enorm.
Vanmorgen zijn we redelijk op tijd (uur of 9) uitgecheckt uit ons hotel in Nashville. Het was hier erg leuk, vooral in de avond-uurtjes op Broadway (the place to be voor iedereen die op zoek is naar het Nashville-gevoel wat betreft muziek).

Vandaag stond er een rit gepland die op zich voor ons doen niet zo erg lang was qua kilometers, maar wel qua tijd. De rit was namelijk ongeveer 500 kilometer, maar de tijd die we er over zouden doen was ongeveer een uur of 7. Dit had vooral te maken met het plan om een historische route te nemen, Natchez Trace Parkway, die vanaf Nashville tevens slingert door de staten Alabama en Mississippi. Een route die door velen is gebruikt in de loop der tijd: Indianenstammen, legers tijdens de burgeroorlog, en door ons. Het bleek een goede zet te zijn want de route was werkelijk prachtig. Mooie landschappen wederom met bossen, rivieren en weilanden. Hoewel de weg nog een zo’n 350 km doorgaat, stopten wij in Tupelo, de geboorteplaats van The King of Rock and Roll, Elvis the Pelvis.

Allereerst zijn we wat gaan eten in de favoriete hamburgertent van Elvis, Johnny’s Drive-In, een redelijk armoedige tent met hele gastvrije mensen die ons direct vroegen waar we vandaan kwamen en ons daarna direct naar de zogenaamde Elvis-hoek dirigeerden. De hoek waar Elvis dus ook altijd zat (wat ook te zien was aan de foto’s aan de muur). Jullie begrijpen natuurlijk dat de burgers daarna lekkerder dan ooit smaakten. Nadat onze buik weer vol zat, zijn we even doorgereden om een fotootje te schieten van de lagere school waarop Elvis gezeten heeft.
Daarna zijn we naar zijn geboortehuis gereden waar tevens een museum was en de kerk waar ze altijd heengingen en Elvis zijn 1e invloeden in de muziek heeft ervaren. Om te beginnen met het huis, we liepen daar naar binnen en schrokken ons lam, er zat namelijk een oude vrouw in een stoel die direct een verhaal begon te vertellen over Elvis. Ze hadden net zo goed een bandje kunnen afspelen zo standaard was dat verhaal en toen ze klaar was pakte ze haar tijdschrift en begon ze daarin te lezen terwijl wij daar nog stonden zo van: “Oke, dit was het dan….”. Vervolgens zijn wij maar doorgelopen naar de 2e kamer en hebben een foto gemaakt en nog even teruggelopen naar de 1e kamer en ook daar nog een foto gemaakt met die vrouw erop. We hebben daar nog even het museum bezocht en de kerk, die beiden zeer de moeite waard waren. De kerk stond daar trouwens vroeger niet echt naast het huis, maar hebben ze een aantal jaren geleden verplaatst, omdat het wel zo makkelijk was voor de toeristen…

Daarna zijn we in een kleine 2 uur doorgereden naar Memphis, waar we om een uur of 7 incheckte in het Crown Plaza Hotel en zijn we vanavond nog naar Beale Street gegaan. Dit is, net als in Nashville, een straat waar bijna alleen maar bars met live muziek en restaurants zijn. Erg gezellig dus. Daarnaast is het in Memphis iedere woensdag Bike-Day, de dag waarop alle bikers naar Beale Street gaan en daar hum motoren parkeren en tja… voor de rest weten we eigenlijk niet wat ze daar doen. Ze staan daar maar een beetje te lanterfanten voor hun bikes. Het is in ieder geval heel wat anders als Two Wheels Tuesday in Amarillo, Texas waar we vorig jaar waren. Dat waren pas de echte linkdansers. Als je daar 2 verkeerde woorden sprak of iemand te enthousiast aankeek had je gelijk een tuintje op je buik.

Afijn, dit was het weer voor deze dag. Morgen zijn we van plan om Memphis te gaan verkennen.

Groet,
Heleen en Carlo

• 17 Juni 2010 - 06:43

Cobie:

leuke foto,s vooral van die "vriendelijke mevrouw"

Groetjes

• 17 Juni 2010 - 08:47

Ann:

Hey lief schoonzusje en zwaagstra,
    Ziet er naar uit dat jullie het top hebben daar. Lachen zeg die Drive Inn waar Elvis altijd kwam, risico is nu wel dat Carlo zijn bips de komende dagen niet meer wast om de herinnering 'levend' te houden.... En jullie bolide.... spiffie karretje zeg!! ;-) Ben benieuwd naar morgen.
    Smak X

• 17 Juni 2010 - 11:20

Alan En Pris:

leuk hoor wat jullie allemaal al gezien hebben. veel plezier nog!
    en denk nog aan onze tip
    in new orleans....
    (preservation hall)

groetjes
    xxx

• 17 Juni 2010 - 12:20

Caroline:

Hallo!! Ik vroeg me af of jullie zin hebben om morgenavond een hapje te komen eten?? hahaha
    Wat leuk om jullie avonturen te lezen!! Ga zo ook even alle foto's bekijken!! Geniet!!
    Heleen ik heb oppas voor de vrijdagavond(9 juli)kunnen jullie nog steeds? Ga ik deze keer reserveren.
    Fijne vakantie nog en veel plezier!!
    grtjes

• 17 Juni 2010 - 17:23

Mariella:

Hallo daar!!

Heb vandaag weer met veel plezier het verslag van jullie belevenissen gelezen. Jullie doen echt mega veel zeg!!. Top weertje ook daar......hier wil het nog steeds niet helemaal lukken met het weer. Vanaf zaterdag gaan we geloof ik de herfst weer in. Wens jullie nog veel plezier en ben benieuwd, naar het verslag van morgen.

Veel liefs Mariella
    xxx

• 17 Juni 2010 - 19:44

Trudy:

Ik ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben,maar wat jullie daar aan live muziek hebben kan niet beter zijn als waar ik zaterdag naar toe ga.
    GUUS MEEUWIS.ja ja.oh en ook het nederlands elftal op groot beeldscherm.Tot horens.
    ps Ik mis de asbak in de auto

• 17 Juni 2010 - 20:23

Krista:

Heey Heleen en Carlo,

Leuk weer jullie verhalen en helemaal dat ze een kerk verplaatsen omdat dat makkelijker is voor de toeristen whahaha op en top Amerika!
    Veel plezier nog!!!
    Groetjes krista