Amsterdam - Savannah - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu Amsterdam - Savannah - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Carlo en Heleen Zelst - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Savannah

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Carlo en Heleen

11 Juni 2010 | Verenigde Staten, Savannah

We zijn er!! Na een lange dag zit ik redelijk uitgeput dit verslagje te schrijven.

Vanmorgen om 8.45 uur stond zwager Jaap stipt op tijd voor ons huis om ons naar Schiphol te taxiën. Inchecken had ik gisteren al via internet gedaan, dus onze plaatsen waren al verzekerd. Nadat we dollars gescoord hadden, wat boeken hadden gekocht (voor Carlo uiteraard, want ik heb mijn E-reader!) en nog een nicotine-shot te hebben genomen was het al weer tijd om te boarden. Uiteraard weer het rijtje vragen: Heb je zelf je koffer gepakt, heb je niets van iemand aangenomen etc. Om 12.15 uur gingen we de lucht in en om 14.00 uur Amerikaanse tijd stapten we na een goede vlucht uit in Washington DC. De slaappillen van nicht Jacolien hebben goed dienst gedaan, want we hebben allebei zo'n 4 uur geslapen. Gelukkig was het bij de paspoortcontrole lekker rustig en konden we zo doorlopen. Carlo heeft nog even de laatste 5 minuten van Uruguay meegepakt. De wedstrijden zullen waarschijnlijk wat beter uitgezonden worden dan 2 jaar geleden bij het EK. Voetbal is voor de Amerikanen geen interessante sport, maar het scheelt dat ze zelf ook meespelen. Helaas (?) zijn de speeltijden hier midden op de dag, dus we zullen weinig kunnen volgen...

Om 16.50 uur vertrok onze volgende vlucht naar Savannah en ook deze ging weer netjes op tijd, zodat we om 18.10 uur landden in Savannah. Alle koffers waren gelukkig ook weer meegekomen, dus op naar de autoverhuur. We zijn de komende 3 weken in het bezit van een mooie, witte Kia Midsize SUV. Een kleine 20 minuten later stonden we voor het hotel (Hilton Savannah Desoto). Prachtig hotel midden in het centrum van Savannah. Alles is op loopafstand te doen. Het was wel weer even wennen aan de hitte. We schatten dat het om 21.00 uur nog zo'n 25 graden was, dus even acclimatiseren nog.
Vanavond hebben we een klein rondje gelopen en even wat gegeten. In deze bar mocht gewoon gerookt worden! Helaas voor Carlo gold dat niet voor sigaren, haha.

Nu zitten we dus behoorlijk gaar op de kamer en hopen we op een goede nachtrust en dat we niet al te vroeg wakker worden.

Morgen meer vanuit een broeierig Savannah!

• 12 Juni 2010 - 08:05

Arianne:

Joehoe!!
    Goed te horen dat het allemaal goed gegaan is en dat jullie weer met de beentjes op de grond staan!
    Hoop dat jullie inderdaad goed slapen en kan niet wachten op het volgende verslag..

xx

• 12 Juni 2010 - 09:12

Leonie:

De koffers voor deze keer ook meegekomen.. Wat een geluk :) heel veel plezier!! X

• 12 Juni 2010 - 09:46

Leon:

Heb ik net besloten om aan de sigaren te gaan.
    krijgen we dit weer.

Veel plezier

• 12 Juni 2010 - 10:49

Linda:

Fijn dat jullie heelhuids zijn aangekomen ;)
    Zie nu dat het daar 36 graden is! Pfooee! nou in ieder geval nog veel plezier!

• 12 Juni 2010 - 11:59

Thea De Jong:

Fijn dat jullie heelhuids over zijn!!!!!
    En nu maar genieten....!!!!
    Heel veel plezier en... tot het volgende verslag...
    Groetjes uit Hillegom!

• 12 Juni 2010 - 12:55

IJtske:

Net een sms verzonden, maar bij deze nogmaals een goede reis. Geniet ervan.

xxx

• 12 Juni 2010 - 14:50

Alan & Pris:

beetje jammer dat je ons nummer niet geregistreerd had staan in je telefoon, maar gelukkig zijn jullie goed aangekomen, geniet er lekker van!!

• 12 Juni 2010 - 16:13

Jaap Beerendonk:

Fijn dat jullie goed over zijn maar dat kan ook niet anders als Jaap je stipt op tijd ophaald. Als je zekerheid wil bel je Jaap.

• 12 Juni 2010 - 21:27

Eva:

Hallo,
    Ik heb jullie reisroute even opgezocht opgoogle maps en ik zag dat jullie vlak langs arkansas gaan. En ik had het er net over met mijn moeder en Suzanne of je het uitspreekt als Arkansàh of arkenses. Maar mijn moeder zei dat als je Arkansàh zegt dat de mensen uit Arkansas zich beledigt voelen. Dus ik vroeg me af of jullie het aan iemand willen vragen als jullie in Memphis zijn want dat ligt vlak naast Arkansas dus daar zal vast wel een Arkansan zijn of iemand anders die het weet. Ook leuk dat jullie veilig zijn aangekomen.
    Groetjes Eva

• 13 Juni 2010 - 00:05

Trudy:

net gmsnd heb ook jullie hotel en omgeving gezien leuk hoor.dat dat allemaal kan tegenwoordig.groetjes.ps. ben weer veilig terug uit dat verre Noordwijk.

• 14 Juni 2010 - 05:40

Jack:

Ahhhhh ook daar is ut een beetje broeuhhhhruugggg